قوی‌ترین پیمان میان مسکو و پیونگ یانگ از زمان جنگ سرد

تبلیغات بنری


توافق اخیر بین روسیه و کره شمالی نشان دهنده سیگنالی برای به چالش کشیدن غرب در جنگ اوکراین است.

یورنا – سفر هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کره شمالی یک سیگنال قوی را نشان داد. در رویارویی پیچیده با ایالات متحده و متحدانش بر سر اوکراین، او می خواهد غرب را به چالش بکشد.

رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی در دیداری در پیونگ یانگ در تلاش برای گسترش همکاری های اقتصادی و نظامی و تقویت جبهه متحد در برابر واشنگتن. آنها قرارداد مشارکت را امضا کردند.

توافقی که پوتین با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امضا کرده است، کمک نظامی متقابل بین مسکو و پیونگ یانگ در صورت حمله به هر یک از آنها را شرط می کند.

پوتین همچنین برای اولین بار اعلام کرد که روسیه می تواند به این کشور تسلیحات عرضه کند، اقدامی که می تواند روند رویدادها را در شبه جزیره کره تغییر دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، مسکو محموله های احتمالی تسلیحات را پاسخی به متحدان ناتو توصیف کرد که برای حمله به روسیه تسلیحات دوربرد اوکراین را تامین می کنند. پوتین توضیح داد که مسکو چیزی برای از دست دادن ندارد و آماده است تا تمام راه را برای رسیدن به اهداف خود در اوکراین طی کند.

قوی ترین پیوند بین مسکو و پیونگ یانگ

توافق جدید با پیونگ یانگ قوی ترین پیوند بین روسیه و کره شمالی از زمان پایان جنگ سرد است. رهبر کره شمالی کیم جونگ اون گفت که روابط دوجانبه را به سطح یک اتحاد ارتقا داده است، در حالی که پوتین محتاط تر بود و تاکید کرد که وعده کمک نظامی متقابل منعکس کننده معاهده 1961 بین اتحاد جماهیر شوروی سابق و کره شمالی است.

این توافق پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی کنار گذاشته شد و در سال 2000، زمانی که پوتین برای اولین بار از پیونگ یانگ بازدید کرد، با توافق ضعیف تری جایگزین شد.

اکنون این سوال برای سیاستگذاران غربی مطرح می شود که آیا پوتین نسبتا مورد غفلت قرار خواهد گرفت یا خیر؟ شاید زبان او در کره شمالی – جایی که او آمریکا را یک دیکتاتوری استعماری نو توصیف کرد و آن را در سراسر جهان محکوم کرد – ممکن است مردم را به این فکر بیاندازد.

تغییر سیاست سئول در قبال اوکراین

در پاسخ، کره جنوبی گفت که در حال بررسی ارسال تسلیحات به اوکراین در یک تغییر عمده در سیاست سئول است، که تاکنون فقط کمک های بشردوستانه برای کی یف تحت یک سیاست طولانی مدت عدم ارائه سلاح به کشورهای متخاصم دریافت کرده است.

پوتین تاکید کرد که سئول جای نگرانی ندارد، زیرا معاهده جدید فقط کمک نظامی را در صورت تجاوز فراهم می کند و باید به عنوان یک بازدارنده برای جلوگیری از درگیری عمل کند.

رئیس جمهور روسیه به شدت به کره جنوبی درباره ارائه تسلیحات مرگبار به اوکراین هشدار داد و گفت که این یک اشتباه بزرگ است.

این مقام ارشد روسیه گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، ما نیز تصمیمات مربوطه را اتخاذ خواهیم کرد که ریاست فعلی کره جنوبی را راضی نخواهد کرد».

پوتین در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای کره شمالی می توانند در کنار نیروهای روسیه در اوکراین بر اساس این معاهده بجنگند، گفت که نیازی به چنین اقدامی نیست.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *