قوه قضاییه در پیشگری از جرایم موفق عمل کرده است

تبلیغات بنری


گفتگو

مدیر خبرگزاری رکنا رویکرد پیشگیری از وقوع جرم توسط قوه قضائیه را موثر توصیف کرد و افزایش سطح آگاهی عمومی با کمک قوه قضائیه را مهم توصیف کرد.

مسعود ابراهیمی مدیر خبرگزاری رکنا در گفت و گو با این خبرگزاری مرحله وی گفت: در سال‌های اخیر تحولات نظام قضایی توجه عمومی را برانگیخته است قوه قضائیه این قدرت را تغییر دهید و آن را به یکی از مطمئن ترین بخش های سیستم تبدیل کنید.

وی ادامه داد: معتقدم اتفاقات زیادی در قوه قضاییه رخ داد که از جمله آن تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم بود، در حالی که پیش از این چنین گروهی در دستگاه قضایی وجود نداشت.

ابراهیمی تصریح کرد: نظرات و دیدگاه های حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی و تیم ایشان نشان می دهد که پیشگیری بهتر از هر نقطه دیگری است و بنابراین حتی هزینه ها در روند رسیدگی به پرونده ها کاهش می یابد و به عبارت دیگر در صورت لزوم. اطلاعات حقوقی در اختیار جامعه قرار می گیرد، از میزان آسیب ها و چالش ها کاسته می شود.

وی تصریح کرد: در همه حوزه های کار قضایی شاهدیم که بی طرفی رکن مهم و اساسی تلقی می شود و این اهمیت حتی در حوزه اطلاعات نیز کاملا محسوس است و به دلیل این نوع نگاه و فلسفه، اعتماد به نفس ایجاد شده است. بی طرفی اذهان عمومی، به ویژه رسانه ها، و با آغوش باز به دنبال اطلاعات همان مرجع در مورد مسائل قضایی هستند.

مدیرمسئول خبرگزاری رکنا به پرونده های فساد مالی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ارتباط با جامعه عجولانه انجام نمی شود، اخبار منفی نیز تولید نمی شود. در جلسه ای که با حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی برگزار کردم، پیشنهاد دادم برخی از موضوعاتی که روند مشخصی دارند و عموماً به مباحث فساد اشاره دارند، بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد. چون به معیشت مردم می پردازد، توجه و پیگیری مردم بیشتر از سایر موارد معطوف به جستجوی اطلاعات است.

ابراهیمی تاکید کرد: اطلاع رسانی صحیح در زمینه مفاسد اقتصادی از اقبال و محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است که در این زمینه باید اطلاعات صحیح و مستند ارائه شود تا در نهایت نظر مسئولان و تلاش صورت گیرد ساخته شده در این زمینه دقیق هستند.» به نظر می رسد که اجرای عدالت عاری از هرگونه سوگیری و استقلال است

وی موضوع آگاهی عمومی را مهم توصیف کرد و پیشنهاد کرد: قوه قضاییه بخشی به نام روابط عمومی داشته باشد. یکی از مسئولین این اداره همواره به بررسی و استخراج سوالات و درخواست های مهم تعداد زیادی از مردم می پردازد و اطلاعات حقوقی در این زمینه را به صورت مختصر در اختیار رسانه ها قرار می دهد تا به آگاهی مردم کمک کند. ادامه این روند منجر به ایجاد ستونی در روزنامه ها و مجلات در مورد حقوق مردم و افزایش آگاهی جامعه در بالا بردن سطح اطلاعات حقوقی مردم می شود.

ابراهیمی به حوزه شورای حل اختلاف در قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: اتفاقات و اتفاقات مهمی در بحث عفو برخی مجرمان با تلاش شورای حل اختلاف در آزادی زندانیان رخ می دهد آموزش انگلیسی به کودکان یتیم مقصر گذراندن این اشتباه شدند. چنین موضوعاتی بسیار جذاب و در عین حال مفید هستند.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *