قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هدف است/ دیگر رقیب آسان نداریم

تبلیغات بنری


مربی تیم فوتبال جوانان ایران گفت: هدفی جز قهرمانی در جام زیر 20 سال آسیا نداریم.

یورنا – طبق گزارش وب سایت رسمی فدراسیون فوتبال حسین عبدی تیم جوانان MELB ایران در حاشیه تمرین روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: بعد از پایان کار تیم جوانان این اصرار وجود داشت که اگر قرار است کار جوانان را شروع کنیم باید زودتر کار را شروع کنیم. اتفاقی که در 18 آوریل رخ داد.

وی افزود: با این حال، ما باید کار چند ماهه را خیلی سریع انجام دهیم. در این مدت به حدود شش شهر سفر کردیم و اردوهای خود را ترتیب دادیم. همه این اتفاقات در یکی دو ماه گذشته رخ داد تا بتوانیم خود را برای مسابقات مقدماتی آماده کنیم.

مدیر فنی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان تصریح کرد: با هدف کسب تجربه و هماهنگی بیشتر برای بچه ها در بازی های کافا شرکت می کنیم. سایر تیم ها نیز خود را برای بازی های آسیایی آماده می کنند. با بچه هایی که پارسال به مسابقات رفتیم ظرف 15 روز توانستیم یک اردوی تدارکاتی برگزار کنیم و در نهایت قهرمان آن مسابقات شدیم.

عبدی خاطر خاطرنشان کرد: این مسابقات خیلی آسان نبود اما دو تیم از همان تیم هایی که در مسابقات قهرمانی کافا حضور داشتند به جام جهانی راه یافتند که یکی از آنها ازبکستان و دیگری کشورمان بود. این نشان می‌دهد که تیم‌های CAF چقدر پیشرفت کرده‌اند و حضور در چنین مسابقاتی چقدر برای ما مفید است. به هر حال امیدوارم شرایط برای مسابقات خوب باشد. منظورم محل اسکان تیم، شرایط زمین تمرین و مسابقه است تا بتوانیم تجربه خوبی داشته باشیم.

وی افزود: زمانی که با تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کردم، گفتم که تیم من در ابتدا توانایی صعود به مرحله یک چهارم نهایی را دارد، اما در طول مسابقات این موضوع ثابت شد عبدی در پاسخ به این سوال که الان قرار است فقط در مسابقات شرکت کنیم، بهتر است بگویم که وضعیت شما چطور است؟ ما باید در حین حضور نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

وی ادامه داد: البته فوتبال است و چون با عوامل انسانی سر و کار دارید ممکن است هر اتفاقی بیفتد یا در تورنمنت های مختلف کارتان را به تعویق بیندازید، اما وقتی هدف بلندتر و بالاتر باشد، مسلم است که این اتفاق در تورنمنت خواهد افتاد. آینده.”

سرمربی تیم ملی جوانان ایران با اشاره به ترکیب تیمش گفت: 9 نفر از اعضای این تیم جدید و حدود 17 بازیکن قدیمی هستند. در حال حاضر 27 بازیکن در اردو حضور دارند. این نشان می دهد که ما درهای تیم ملی را نبسته ایم و همیشه درها برای بازیکنان جدید باز است و هر فردی که شایستگی داشته باشد می تواند و فرصت حضور در انتخابی تیم جوانان را دارد.

عبدی دوباره با اشاره به سیاست تیم جوانان ایران یادآور شد: ما فقط برای شرکت در مسابقات نمی آییم. اگر انشاالله موفق عمل کنیم، می خواهیم کار نیمه تمام خود را با جوانان با جوانان ایران به پایان برسانیم. هدف ما قهرمانی در آسیاست و برای رسیدن به این هدف تلاش می کنیم. قهرمانی جوانان آسیا هدفی است که باید به آن برسیم و امیدواریم همه بتوانند در این راه به ما کمک کنند. شاید در بازی های آسیایی گذشته یک باخت داشتیم و سوم شدیم اما کره با دو باخت دوم شد. وقتی پنج ماه پیش کره و ژاپن را شکست دادیم، نشان می‌دهد که نه تنها می‌توانیم به قهرمانی آسیا فکر کنیم، بلکه می‌توانیم به آن برسیم.

وی با اشاره به هدف گذاری خود برای تیم جوانان ایران در جام جهانی گفت: در جام جهانی جوانان هم همین طور. ما باید همان تعداد دفعاتی که به تیم اول می دهیم به تیم اول بدهیم تا آینده ای را برای فوتبال خود متصور شویم و این حمایت ضروری می تواند به پیشرفت ما در زمینه های حیاتی کمک کند.

مربی تیم فوتبال جوانان کشورمان گفت: استعدادهای زیادی داریم. فقط باید امکاناتمان را با استعدادهایمان تطبیق دهیم. اگر این امور را با هم سامان دهیم و امکاناتی برای آنها فراهم کنیم، می توانیم به پیشرفت لازم دست یابیم.

وی با اشاره به کیفیت بازیکنان در فوتبال ایران گفت: حقیقت این است که لیگ برتر ما هر سال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش کیفیت است. بنابراین باید حمایت بیشتری کنیم و ورزشگاه های بیشتری به جوانان بدهیم تا آینده فوتبال ایران مشخص شود.

مدیر فنی تیم فوتبال جوانان ایران درباره جایگاه این تیم در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا که در لائوس برگزار می شود، توضیح داد: در رده جوانان مقابل لائوس بازی کردیم. در گروهی که با 9 امتیاز به مرحله بعد صعود کردیم، تیم دوم با 6 امتیاز به مرحله بعد راه یافت. یعنی فوتبال در لائوس در حال پیشرفت است و نباید به نام کشورها توجه کنیم. پیشرفتی که فوتبال هند شاهد آن است وحشتناک است. با تمام سرمایه گذاری هایی که در آنجا اتفاق می افتد. میانمار، تایلند، لائوس، هند و همه این تیم ها رقابت آسانی نیستند.

عبدی ادامه داد: مغولستان در کلاس دوم، هند در کلاس سوم و لائوس در کلاس چهارم در این رده سنی بودند. این نشان می دهد که همه پیشرفت کرده اند. به اسم ها توجه نکنید همه مسابقات سخت است و هدف اول ما صعود از گروه است، سپس به بقیه فکر می کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا قبل از اعزام به لائوس درخواست های خود را به اتحادیه اطلاع داده است یا خیر، تاکید کرد: ما یک سری برنامه ها و زمان ها را به اتحادیه دادیم و امیدواریم اتحادیه با آنها موافقت کند. امیدواریم حدود 10 روز قبل از مسابقات در آنجا باشیم تا بتوانیم خود را با آب و هوا وفق دهیم و این سازگاری به ما کمک زیادی خواهد کرد. مثل مسابقات جوانان، وقتی به امارات رفتیم، خیلی ها می گفتند منطقی نیست. اگر کاملا منطقی باشد و برنامه ریزی که انجام داده ایم کامل باشد. الان هم همینطوره فقط باید حمایت های لازم انجام شود تا بتوانیم مسابقاتی در خور فوتبال کشورمان انجام دهیم.

عبدی در خصوص احتمال اضافه شدن دستیار جدید به تیم فوتبال جوانان ایران گفت: نیاز داریم دستیاران جدیدی در کنارمان باشند. گاهی اوقات تعداد افراد در کادر مربیگری دلیل موفقیت نیست، بلکه افرادی هستند که می توانند موثر باشند و چابک عمل کنند. ما باید بتوانیم در هزینه های اعزام به مسابقات منطقی باشیم و حداقل یک دستیار بیکار در کنار زمین نداشته باشیم. این یکی از حداقل هایی است که ما همیشه در آن کار کرده ایم. بله امکان اضافه کردن یک نفر دیگر وجود دارد.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قراردادش گفت: اکنون به دنبال این هستیم که فدراسیون محترم هر چه سریعتر قراردادها را آماده کند. انشالله قرارداد بسته میشه.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *