قسمت اول اتوبوس‌های وارداتی آماده بارگیری و انتقال به تهران است 

تبلیغات بنری


شهردار تهران با تشریح اینکه اولین سری اتوبوس های وارداتی آماده بارگیری و حمل به تهران است، گفت: 1860 اتوبوسی که تحویل گرفتیم تا بهمن ماه به 7000 اتوبوس می رسد و این یک پیشرفت بزرگ است.

یورنا- به گزارش شهری، علی رضا زاکانی شهردار تهران در مراسم آغاز فروش غیر حضوری گوشت و کالاهای اساسی در چارچوب رژیم شهرزاده که امروز همزمان با تعطیلات 131 امید برگزار شد، حضور یافت. . ستاد افتخار با بیان اینکه امروز روز بسیار خوبی است زیرا این برنامه بخشی از برنامه های بسیار بزرگ مدیریت شهری یعنی ارائه خدمات است، گفت: امروز برای من که فرصت افتتاح خدمات مختلف را دارم، بالاترین شغل که بخشی از آن همکاری دولت و شهرداری است و بخشی دیگر دغدغه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و بخش سوم آن دغدغه ایجاد عدالت و توسعه بازگشت کرامت انسانی است.

وی افزود: در قسمت اول و همکاری دولت و شهرداری در طول 33 ماهه دولت شهید رئیسی همکاری جدی را با هم آغاز کردیم که اولین گام در زمینه ساماندهی آسیب های اجتماعی و جمع آوری کلنگ زنی ها بود. هزار نفر، و امروزه تقریباً هیچ مستعمره ای در پایتخت وجود ندارد. در ابتدا 8500 نفر و امروز 20000 نفر در مراکز یاورشهر خدمات دریافت می کنند. در حالی که در گذشته هیچ کس خدمات دریافت نمی کرد.

زاکانی ادامه داد: هفت هزار و 200 کودک کار در مراکز بویاشهر خدمات دریافت می کنند. 700 مدرسه همچنان در حال دریافت خدمات هستند و امسال به 1800 مدرسه می رسد و در هیچ کدام از این موارد نگفته ایم که وظیفه ما نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن 203 هزار واحد مسکونی را تملک کرده ایم که به 228 هزار واحد می رسد.

شهردار تهران اعلام کرد که در مرحله بعدی خدمت رسانی به مردم را ادامه دادیم و عواملی بودند که اجازه ندادند این خدمت به مردم برسد، اظهار کرد: در کارگروهی قرار شد که شهرداری، با حمایت دولت، کالاهای اساسی تهران را تامین می کند. ماه ها تلاش شده، زیرساخت های آن در تهران هوشمند رصد شده و تفاهم نامه ای بین شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شده است. برای اولین بار این اتفاق افتاد و امروز شروع چهارمین گام ما در همکاری است.

وی ادامه داد: سلامت و بهداشت مردم قدم بعدی برای همکاری است و گام ششم ورزش و تندرستی است تا با توانمندی های موجود راهگشا باشد. گام هفتم کارآفرینی است و ما می خواهیم مردم در خانه کار کنند و از آنها حمایت می کنیم. ما این هفت مرحله را بین دولت و شهرداری مشخص کرده ایم.

وی با بیان اینکه علاوه بر همکاری برای حل بحران آب در تهران، هماهنگی هایی بین شهرداری و دولت برای تامین یک هزار و 844 وسیله نقلیه صورت گرفت، گفت: ظرفیت متروی پایتخت دو برابر می شود و اولین قطارها نیز به بهره برداری می رسند نمونه اولیه آن که از بهمن ماه ساخته شده، اجرا خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه سیتیزن استور ظرفیت فوق العاده ای در شهر ایجاد کرده است، تاکید کرد: در کنار آن میادین میوه و تره بار در حال فعالیت هستند. در این 33 ماه 60 بازار و عرصه توسعه یافته و خدمات بی نظیر آنها گسترش یافته است. علاوه بر این سامانه، شهرزاد خدماتی را در مرکز تهران هوشمند ارائه می دهد که علاوه بر این، سامانه شهریار نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد که شهروندان دیگر به شهرداری مراجعه نخواهند کرد و مثلاً می توانند تهیه کنند. خدمات شهرسازی

وی با بیان اینکه در منطقه شهرزاد به دنبال شناسایی 9.5 میلیون نفر هستیم که بالغ بر 3.3 میلیون و 300 هزار نفر هستند، گفت: خدمات ویژه ای به اقشار مختلف از جمله معلولان، دانش آموزان، دانش آموزان، بازنشستگان و سایر اقشار ارائه می شود. مدیریت شهری خادم مردم است و بارها اعلام کرده ایم که همه چیز برای تغییر چهره شهر مهیا است.

وی ادامه داد: هزار و 860 اتوبوسی که تحویل گرفتیم تا بهمن ماه به 7 هزار اتوبوس می رسد و این تحول بزرگی است.

شهردار تهران با بیان اینکه پیش از این خدمات در قالب کارت منزلت ارائه می شد که در قالب کارت هوشمند ارائه می شود، گفت: اکثر اماکن ورزشی، سینماها و فرهنگسراها تحت کنترل دولت هستند. شهرداری و آنها مشتاقانه منتظر ارائه خدمات هوشمند در این بخش ها هستند.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت بره کیلویی 319 هزار تومان است، توضیح داد: گوشت موجود در بازارها بیش از دو برابر این قیمت است. روزانه 120 تن گوشت در بازارها و فروشگاه های ما توزیع می شود و شهروندان برای تهیه گوشت در صف می ایستند اما برخی می گویند کرامت انسانی آنها خدشه دار می شود به همین دلیل گوشت 700 هزار تومانی می خرند. تلاش ما این است که سه میلیون و 300 هزار خانواده در قالب سامانه شهر زاده با پیک برقی پیش بینی شده گوشت را درب منزل تحویل بگیرند.

شهردار تهران با تایید اینکه یکی از کارشناسان اقتصادی گفته است این اقدام توهین به مردم است اما اینطور نیست و یکی از پروژه های برتر ما محسوب می شود، یادآور شد: هفته گذشته این پروژه با اعتبار 800 میلیارد افتتاح شد. ، اما پروژه امروز بسیار بیشتر از این است. حذف واسطه ها در این مسیر بسیار مهم است. سال گذشته یک کیلو لیموترش 65 هزار تومان فروخته می شد اما از کشاورز به قیمت 4 هزار تومان خریداری می شد.

وی ادامه داد: مرغ را 62 هزار تومان از تولیدکنندگان خریدیم و 67 هزار تومان فروخته شد.

زاکانی افزود: ماموریت دوم ما ارزان سازی شهر با همکاری کشاورزان، دامداران و مردم است. این کار در تهران به سرعت در داخل کشور قابل پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه با استاندار تبریز و شهردار اصفهان صحبت کردیم تا این سامانه را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهیم، گفت: امروز منبع در دست ما است و می گوییم سامانه را در اختیار 1400 شهر قرار می دهیم. ما در تهران به کل کشور خدمات رسانی می کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه اگر دولت نخواهد کاری از دست ما برنمی آید گفت: اگر دولت نخواهد فقط می توانیم از مزارع و دامداران قرارداد بخریم. باید از رئیس جمهور شهید، معاون اول رئیس جمهور، وزیر صلح، وزیر اقتصاد و وزیر جهاد ادای احترام کنیم.

وی افزود: افراد بی سواد می توانند توسط نیروهای ما کالاهای خود را در فروشگاه ها و میادین ما ثبت کنند و هیچکس از آنها سودی نخواهد برد. امیدواریم بتوانیم به سرعت این فرهنگ را در سطح کشور توسعه دهیم که دو ماه پیش در نشست شهرداران سراسر کشور ارائه کردیم.

زاکانی تاکید کرد: امیدواریم پس از انتخابات نیز بتوانیم به ارائه این خدمات ادامه دهیم.

زاکانی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دنبال ارزان شدن تهران و گسترش آن در سراسر کشور هستیم، گفت: این مهم مهم بود و در تفاهم نامه ای با وزیر جهاد کشاورزی خواستار حمایت دولت و اراده آن شدیم. شهرداری تهیه و توزیع کند.

وی ادامه داد: زیرساخت ها در مهرماه سال گذشته فراهم شد و خدمات مختلفی در شهرزاد ارائه شد، اما از امروز با احتساب بعد خانواده در قالب سه میلیون و 300 هزار خانوار، خدمات تحت حمایت دولت در فروشگاه های شهروند ارائه می شود. بازارهای میوه و تره بار، بارها و درها خانه ای دریافت خواهند کرد.

وی افزود: کاهش ترافیک و آلودگی هوا و توزیع عادلانه مواد به همه گروه ها از جمله آثار این طرح است و کرامت انسانی آنها حفظ می شود. علاوه بر این، سایر اقلامی که از حمایت دولتی برخوردار نیستند و قیمت آنها برای مصرف کننده چندین برابر است، طبق قرارداد خریداری می کنیم و دست تجار در این راستا کوتاه می شود و این مسیری خواهد بود که در سامانه شهرزاده و از این نظر تهران سطح پایه افزایش خدمات را برای شهروندان دنبال خواهد کرد

وی افزود: زمانی که این کار در تهران انجام شود در شهرهای دیگر نیز انجام می شود زیرا شرایط تهران سخت ترین و پیچیده ترین است. ما این سیستم را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

زاکانی با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده توسط این سامانه ارائه می شود، خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش شکل باشگاه شهروندی و خدمات آن هستیم. به عنوان مثال، دسته هایی مانند معلمان و اساتید خدمات دریافت خواهند کرد. ما چندین استخر داریم و این خدمات از طریق دسترسی به باشگاه شهروندی قابل ارائه است. این باشگاه 9.5 میلیون نفر را طبقه بندی کرده و به آنها خدمات می دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار شهرستان مبنی بر سفر اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک به چین گفت: سفر اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک به چین نتایج بسیار مثبتی داشت. و قطار آماده شده شهر فاش شد و در فوریه خواهد رسید. هشت رام کامل و 10 رام پارت وارد خواهد شد. بیش از 1500 رام در داخل تولید خواهد شد.

زاکانی گفت: اتوبوس ها تکمیل شده و قطعه اول آماده بارگیری و حمل به تهران است. عرضه تاکسی ها هم بالا رفته و نسبت به تاکسی های قبلی بهتر هستند اما با قیمت یکسان. مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی و تاکسیرانی هفته آینده برای هموارسازی به تهران می آید و تا یکی دو ماه آینده شاهد ورود این دستگاه ها خواهیم بود. تراموا که دو سوم مسافران مترو را جابه‌جا می‌کند، قرارداد واردات دو نمونه در ماه‌های آینده امضا کردیم، یک خط بارت با گسترش غرب به تهرانسر و شرق به شرق جدید، ایستگاه جن‌آباد مصلی لویزان فعال می‌شود. فعال شد و این چهار دستاورد مهمی است که از سوی وزارت امور خارجه و امنیت قدردانی می کنیم.

زاکانی گفت: تراموا قبلی پیست بود اما این تراموا چرخ لاستیکی است. قراردادهایی برای استفاده از دو ماده به عنوان نمونه امضا شد و از ماه آینده حمل و نقل خواهند شد. ظرف یکی دو ماه آینده تا تحویل ما در گمرک مستقر می شود و در خط 1 بارت جایگزین اتوبوس می شود.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 12 و انتظارات دریافتی، قیمت تاکسی های برقی تعدیل می شود. زیرا دولت بخشی از آن را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *