قراردادهای چین هنوز به اعضای شورای شهر ارائه نشده است

تبلیغات بنری


رئیس کمیته حمل و نقل و حمل و نقل عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه اجماع بر سر قرارداد حمل و نقل چینی، گفت: این جلسه برگزار شد اما هیچ یک از قراردادها در جلسه ارائه نشد و برای اعضای شورا ارسال نشد. شورا. شورای شهر، این قرارداد هنوز برای ما ابهامات زیادی دارد.

یورنا – به گزارش روابط عمومی رئیس کمیته حمل و نقل و حمل و نقل شهری شورای شهر تهران، جعفر تشری هاشمی در حاشیه دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و با حضور خبرنگاران، با اشاره به ابهام در وسایل حمل و نقل وی گفت: قراردادی که شهرداری تهران با چین با عنوان قرارداد در جلسه رایزنی با اعضای شورای شهر با تاخیر ارائه کرد، قراردادی است که با تامین کننده مالی 2.1 میلیارد یورویی برای خرید اتوبوس منعقد کرده است. ، تاکسی، موتورسیکلت و سیستم های حمل و نقل هوشمند.

تشری هاشمی با بیان اینکه این قرارداد عمومی است، گفت: این قرارداد عمومی نشان می دهد که طرف چینی آماده ارائه یک مدل مالی است که از طریق آن شهرداری تهران بتواند از تولیدکنندگان خارجی کالا خریداری کند.

رئیس کمیته حمل و نقل و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: اما این موضوعات مقدمه ای برای اجرای قرارداد است و باید از مفاد قراردادهای منعقده برای خرید اتوبوس برقی، موتورسیکلت، تاکسی آگاه باشیم. و سیستم های حمل و نقل هوشمند

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری جلسه همفکری درباره قرارداد حمل و نقل چینی گفت: با وجود اینکه این جلسه برگزار شد، هیچ یک از قراردادها در جلسه ارائه نشد و برای اعضا ارسال نشد و این قرارداد همچنان ابهامات زیادی را برای ما به همراه دارد.

رئیس کمیته حمل و نقل شهری شورای شهر تهران ادامه داد: تا زمانی که قرارداد اتوبوس، تاکسی، سامانه هوشمند، موتورسیکلت و مدارک مربوط به نحوه کشف برند، قیمت، مشخصات فنی و تامین مالی را دریافت نکرده ایم. ، پرداخت و مشارکت صنعتگران داخل کشور با طرف خارجی و نحوه اجرای قوانین و مقررات مربوط به خریدهای خارجی ارائه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اعلام ابهام در قرارداد به معنای مخالفت شورای شهر با انجام کار نیست، تصریح کرد: موافقت کامل شورا با تامین مصالح برای رفع مشکلات حمل و نقل شهر تهران است. اما نحوه انجام این کار همچنان مورد توجه ماست و ضمن اینکه تامین این اقلام را یک ضرورت و اولویت ضروری می دانیم و از آنها به عنوان برند دوره ششم شهری تهران صحبت می کنیم، دانستن جزئیات آنها نیز ضروری است.

الهاشمی الهاشمی گفت: تذکرات لازم در خصوص این ابهام به صورت کتبی، شفاهی، حضوری و همچنین در سالن شورا ارسال شده است و گفتیم برای رفع ابهامی که وجود دارد باید مدارک لازم ارائه شود.

رئیس کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید از اینکه شورای شهر در کنار خود است استقبال کند، گفت: همکاری شهرداری تهران و شورای شهر می تواند منجر به رفع ابهام و رفع ابهام شود. تفاهم متقابل، اما متاسفانه تا این لحظه هیچ کدام از مدارک به دست ما نرسیده و بر همین اساس نامه های بعدی را به شهرداری تهران ارسال کرده و منتظر پاسخ هستیم.

وی با اشاره به ایراداتی که در قرارداد چینی ها مورد توجه قرار گرفته است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه ای به استانداری تهران، ایراداتی را در قرارداد چینی ایجاد کرد آنها را نزد فرماندار فرستاد.

هاشمی گفت: در حال دریافت نامه از سوی سازمان بازرسی، نامه فرمانداری و پاسخ رئیس شورای شهر هستیم تا از جزئیات ابهامات مطلع شویم تهران شرایط اجرای قرارداد را تعیین کرد و تصویب مصوبه شورای شهر و لایحه قانون منوط به انجام برخی امور است.

رئیس کمیته حمل و نقل عمرانی شورای شهر تهران با اشاره به شرایط استانداری تهران گفت: از جمله این شرایط رعایت مقررات مالی و بازرگانی شهرداری تهران و قانون حداکثر استفاده از تولید و ظرفیت خدماتی شهرداری تهران کشور و حمایت از کالای ایرانی، تصویب هیأت وزیران در این خصوص و مواردی دیگر.

تشری هاشمی گفت: شهرداری تهران باید سریعا به دنبال پاسخگویی به این شبهات باشد و در شورای شهر نیز پیگیر این موضوع هستیم و در صورت ارائه پاسخ های لازم انشالله به شرایط استاندار تهران این پیش نویس قانون اجرا خواهد شد. قابل اجرا باشد یا غیرقابل اجرا

وی گفت: امیدواریم شهرداری تهران شرایط لازم را برای رفع ابهام و پیگیری مستندات لازم برای رفع ابهام داشته باشد، شورای شهر نیز این موارد را تا زمان تصویب خوب پیگیری کند ” هیئت تدارکات حمل و نقل عمومی نتیجه خواهد شد

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *