قدردانی مخبر از عملکرد وزرای نیرو و نفت در مدیریت توامان تولید و مصرف/ گزارش وزیر نفت از آغاز اجرای سه طرح مرتبط با مدیریت مصرف انرژی

تبلیغات بنری


نخست وزیر مکلف امروز در دیدار با هیات دولت از عملکرد وزرای نیرو و نفت در زمینه افزایش تولید و اقدامات موثر برای مدیریت مصرف قدردانی کرد.

یورنا محمد مخبر صبح امروز چهارشنبه در دیدار با هیئت دولت با قدردانی از ابراز محبت و حضور پرشور مردم در سالگرد خدمت چهلم شهیدان گفت: هر چه از شهادت آیت الله رئیسی و یارانش می گذرد. ، احساس پوچی آنها بیشتر می شود.

سرپرست رئیس جمهور از عملکرد وزرای نیرو و نفت در زمینه افزایش تولید و اقدامات موثر برای مدیریت مصرف قدردانی کرد و خواستار تداوم روند فعلی مدیریت صحیح تولید و مصرف انرژی شد.

مخبر همچنین از تحرکات و تلاش های رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای بسترسازی برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و فضای مشارکتی و ایجاد فرصت و بستر مناسب برای نمایش توانمندی های نامزدها و به نمایش گذاشتن توانمندی های آنان قدردانی کرد. . درک دقیقی از توانایی های فکری و عملی نامزدهای انتخاباتی به دست آورید.

وزیر نفت همچنین در جلسه امروز شورای دولت از آغاز پرداخت پاداش مصرف بهینه به 17 میلیون مشترک گاز که مصرف آنها در زمستان 1402 نسبت به زمستان 1401 کمتر بود، خبر داد و افزود: توزیع 3800 میلیارد تومان پاداش بین 17 میلیون مشترکی که مصرف بهینه دارند از دیروز آغاز شد.

مهندس اوجی همچنین از آغاز عرضه گواهی سپرده گاز در بورس انرژی به مشترکان با مصرف بهینه خبر داد و گفت: با تلاش و حمایت همه اعضای دولت، مسئولان و نهادهای ذیربط، چهار دهه از پیروزی اسلام، انقلاب می گذرد. انتقال گاز صادر شد، بنابراین مقدار سوختی که هر مشترک می تواند با مصرف بهینه ذخیره کند آغاز شد. بر این اساس، هر مشترکی که در مصرف گاز صرفه جویی کند، می تواند به همان میزان حواله دریافت کند و با بالاترین قیمت در بورس انرژی بفروشد. اجرای این طرح از دیروز با صدور گواهی 150 میلیون مترمکعب گاز آغاز شد و شرکت ملی گاز متعهد به تامین این گاز در هر زمان است.

وزیر نفت همچنین با اشاره به نگرانی شدید رئیس جمهور در خصوص مدیریت مصرف در کنار مدیریت تولید، با بیان اینکه وزارت نفت دولت مردمی مدیریت حوزه های تولید و مصرف را به طور جدی پیگیری کرده است، گفت: دیروز اسنادی بین شرکت ملی گاز و سرمایه گذاران امضا شد تا یک میلیون بخاری کم بازده با بخاری های پربازده جایگزین شود که می تواند مدیریت و کاهش مصرف داشته باشد و گامی موثر در راستای اجرای قانون هوای پاک باشد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با گلایه از ارائه اطلاعات و اخبار نادرست در جریان رقابت های انتخاباتی درباره عملکرد دولت در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: در دولت مردمی علاوه بر معافیت از تشریفات، تصویب طرح بیمه ای برای پرداخت خسارت حیات وحش، اختصاص 411 ابرپروژه برای کشور و ایجاد … بیش از 2000 مسکن زیست محیطی اختصاص 15 درصد از احکام برنامه هفتم توسعه. در مورد محیط زیست نیز قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد گرد و غبار داشتیم که عمدتاً دستاوردهای بی سابقه ای در زمینه حفاظت از محیط زیست است.

سلجا اضافه کرد: همچنین این دولت در طرح هایی که مجوز ارزیابی زیست محیطی گرفته اند، 46 درصد، خود گواهینامه پایش 120 درصد و در بحث حفاظت از محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی 70 درصد در بحث محیط زیست دریایی و تالاب ها دارد. در تعداد ایستگاه های پایش آلودگی میکروبی سواحل و استخرها به میزان 55.5 درصد، در موضوع بازرسی و ممیزی زیست محیطی 185 درصد و در موضوع جلب مشارکت مردمی و استفاده از توانمندی های جوامع محلی و سرمایه اجتماعی به میزان 288 درصد و از نظر اقتصادی. . مناطق زیست‌محیطی کشور رشد 3550 درصدی برآورد می‌کنند که تا پایان شهریور ماه سال گذشته برای حدود 92 درصد از مساحت کشور، دارایی‌های زیست‌محیطی را به صورت آمار و ارقام در قالب نقشه ارائه کرده‌ایم. .

رئیس دستگاه اداری و استخدامی کشور در جلسه امروز شورای دولت به تشریح عملکرد دولت مردمی در برخورد با هر گونه استخدام عرفی پرداخت و گفت: از آنجایی که قانون و مقررات مربوط به آزمون های استخدامی فراگیر تا دوره دولت مردمی تصویب شده است. در مجموع 8 آزمون جامع انجام شده است. افتخار دولت شهید رئیسی این است که در طول سه سال فعالیت این دولت 3 آزمون جامع برگزار کردیم و ثبت نام چهارمین آزمون طبق برنامه از دیروز آغاز شد. این آزمون با جذب 8449 نفر در 14 مرداد ماه برگزار می شود.

اللطیفی گفت: علاوه بر این چهار آزمون جامع، 18 آزمون ویژه نیز برای نهادها از جمله آموزش و پرورش برگزار شد، بنابراین جذب نیرو در این دولت بدون دخالت شخصی و شخصی صورت گرفت.

سخنگوی رسمی دولت در این دیدار با انتقاد شدید از تهمت ها و مطالب کذب برخی نامزدها و ستادهای انتخاباتی علیه عملکرد دولت مردمی گفت: مستندات و فیلم های جلسات دولت و ارائه گزارش از وخامت اوضاع اقتصادی و فشارهای ناشی از آن. بر جامعه کارگری، معلمان، پرستاران و سایر گروه‌های اجتماعی اعتراضات شدید اجتماعی به نرخ تورم بالا و پول‌سازی انبوه در دولت قبل دارند، اما با وجود این، برخی قصد دارند عملکرد دولت را مخدوش کنند. رئیس جمهور شهید و دولت مردمی بر خلاف واقعیات موجود اوضاع اسفبار و بحرانی را در دست گرفته و به دنبال علاج و بهبود اوضاع بودند و گزارشی غیرواقعی به مردم ارائه کردند.

بهادری جهرمی از صدا و سیما و کمیته تبلیغات در ستاد انتخابات کشور خواست زمان و فرصت مناسبی را برای پاسخگویی به سیل اتهامات و مطالب کذب مطرح شده علیه حاکمیت مردم اختصاص دهند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *