فعالیت ۱۲۰۰ نیروی حوزه سلامت در مرز مهران و استان ایلام برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

تبلیغات بنری


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از فعالیت 1200 نیروی بهداشتی و درمانی در مرزهای مهران و استانداری ایلام برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

یورنا هدایت حیدری زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به آمادگی 10 بیمارستان در استان ایلام برای ارائه خدمات به بیماران و مجروحان در ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در ایستگاه مرزی مهران، شهید سلیمانی قرار دارد. مرکز فوریت های پزشکی با ظرفیت 100 تا 150 تخت بیمارستانی فعال برای ارائه خدمات بهینه به بیماران و مصدومین در کمترین زمان و کمترین مسافت به زائران.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین تایید کرد: 1200 نفر از کارکنان بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سایر دانشگاه های علوم پزشکی در مرزهای مهران و استانداری ایلام برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و فوریت های پزشکی به اربعین السلام مشغول هستند. -زائرین حسینی.

وی از بررسی سندروم ها توسط نیروهای بهداشتی و درمانی در مرزهای مهران خبر داد و گفت: این سامانه مراقبتی شامل سرخک، تب دنگی، کرونا و سایر بیماری ها به ویژه بیماری های منتقله از طریق آب و غذا به منظور تامین سلامت زائران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از اعزام 120 دستگاه آمبولانس، 21 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 11 دستگاه خودروی خودکار و 6 بالگرد برای انتقال بیماران و مجروحان در مرز مهران خبر داد مردم به اورژانس مرز مهران مراجعه کردند. تاکنون درمان شده است.

حیدری زاده با بیان اینکه برای تسهیل دسترسی زائران به دارو داروخانه ای در دروازه مرز مهران ایجاد شده است، گفت: در این داروخانه تمامی داروهای مورد نیاز از داروهای معمولی تا داروهای بیماران خاص و سرم به مقدار کافی ارائه می شود. مقدار

وی تصریح کرد: بین 4 تا 6 پزشک در مرکز فوریت های پزشکی شهید سلیمانی در پایانه مرزی مهران به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته ویزیت بیماران و دریافت دارو برای زائران در این مرکز کاملا رایگان است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، به منظور افزایش ظرفیت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، بخش های مراقبت ویژه در بیمارستان های امام خمینی (ره) و رازی ایلام توسعه یافت.

حیدری زاده در خاتمه اظهار کرد: با همکاری وزارت بهداشت امروز یک دستگاه آمبولانس و 10 خودروی جدید به ناوگان خودروهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه شد. روز گذشته مهمانسرای این دانشگاه به منظور استقرار نیروهای بهداشت و درمان سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور با ظرفیت 90 نفر در شهر مهران افتتاح شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *