فریاد سناتور استرالیایی بر سر چارلز سوم – یورنا

تبلیغات بنری


لیندا تورپ، سناتور بومی استرالیایی مستقل، پس از اینکه در مراسم استقبال از پادشاه چارلز سوم و همسرش در پارلمان استرالیا، بر سر چارلز فریاد زد و لندن را مستعمره خواند، توسط نیروهای امنیتی از مراسم خارج شد.

به گزارش یورنا به نقل از خبرگزاری مهر، تورپ با انتقاد از چارلز سوم گفت: تو علیه مردم ما نسل کشی کردی. آنچه را دزدیده ای به ما پس بده استخوان ها، جمجمه های ما، بچه ها و مردم ما را برگردانید! سرزمین ما را ویران کردی عهد و پیمان دادن. ما یک معاهده می خواهیم.

در حالی که ثورپ فریاد می زد، چارلز به آرامی با نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز صحبت می کرد و نیروهای امنیتی ثورپ مانع از نزدیک شدن او به آنها شدند.

در حالی که او را به بیرون هدایت می کردند، فریاد زد: این سرزمین شما نیست. تو مال من نیستی

آلبانیز که می خواست استرالیا دارای یک جمهوری و یک سلسله مراتب جمهوری خواه باشد، به چارلز گفت که زمان پایان دادن به او فرا رسیده است.

او گفت: «شما برای استرالیایی ها احترام زیادی قائل هستید. حتی زمانی که ما در مورد آینده کنوانسیون های قانون اساسی و ماهیت ارتباط ما با سلطنت بریتانیا بحث می کردیم. اما هیچ چیز ثابت نمی ماند.

رهبران شش ایالت استرالیا با رد دعوت برای حضور در مراسم استقبال از چارلز بر جدایی سیاسی این کشور از انگلیس تاکید کردند. هر شش نفر یک شهروند استرالیایی را به عنوان رئیس جمهور این کشور ترجیح می دهند.

در یک همه پرسی در سال 1999، استرالیایی ها به حفظ الیزابت دوم به عنوان عالی ترین مقام کشور رای دادند. با این حال، نتیجه این همه پرسی بیشتر به دلیل اختلاف نظر در مورد نحوه انتخاب رئیس جمهور بود تا حمایت حداکثری سلطنت بریتانیا.

چارلز سوم ماه‌ها قبل از سفرش به استرالیا، در مورد تبدیل این کشور به جمهوری بحث‌هایی داشت. جنبش جمهوری استرالیا که خواستار قطع روابط قانون اساسی با انگلیس است، سال گذشته در نامه ای به چارلز خواستار برگزاری نشستی در این کشور با حضور چارلز برای دفاع از این جنبش شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *