فروش بیش از ۹۵ همت از اموال مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم

تبلیغات بنری


از سال 1393 که قانون رفع موانع تولید تصویب شد تا پایان شهریور 1400 در مجموع 54 هزار میلیارد تومان از دارایی های بانکی تحت مدیریت وزارت اقتصاد واگذار شده است. در حالی که از ابتدای سال 1400 شمسی تا پایان سال 1402 هجری قمری بیش از 95 هزار میلیارد تومان دارایی مازاد تحویل شد.

یورنا بر اساس گزارش شادا، یکی از مشکلاتی که باعث کاهش توانایی بانک‌ها در اعطای تسهیلات شد و بخش مهمی از منابع آنها را به خود اختصاص داد، دخالت دارایی‌های بانک‌ها در بخش‌ها و بازارهایی غیر از واسطه گری مالی در چنین موضوعی است. روش کاهش دارایی ها همیشه افزایش مازاد بانک ها بر حسب ضرورت است.

فروش دارایی های مازاد بانک ها یکی از اقدامات لازم برای اصلاح ترازنامه بانک ها و انعطاف پذیری بیشتر آنها تلقی می شود و می توان از راهکارهای مناسب به ویژه با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه علاوه بر پایبندی به بانک ها استفاده کرد. الزامات. تعهدات قانونی، افزایش سودآوری و ایفای نقش فعالتر به عنوان مهمترین واسطه های مالی کشور باید کمک کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای الزامات قانونی مربوطه در قانون رفع موانع تولید، تسریع در فروش اموال مازاد بانک های تحت مدیریت کشور را در دستور کار قرار داده است. به این ترتیب از پایان شهریور 1400 تا پایان اسفند 1402 یعنی در مدت دو سال و شش ماه 95 هزار و 224 میلیارد تومان مازاد دارایی توسط بانک های تحت مدیریت فروخته شد که شامل 56 هزار و 615 میلیارد تومان می شود. دارایی های غیر بانکی سهام و 38 هزار و 609 میلیارد تومان مازاد مالکیت.

51 هزار و 12 میلیارد تومان دارایی مازاد در سال 1401 فروخته شد و 33 هزار و 600 میلیارد تومان از دارایی های مازارد در سال 1402 فروخته شد. 54 هزار و 851 میلیارد تومان، 95 هزار و 224 میلیارد تومان در دو سال و شش ماه در دولت سیزدهم محقق شد.

این در حالی است که در دولت سیزدهم نزدیک به 30 سهم توسط بانک های تابعه فروخته شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *