فاز دوم تصفیه‌خانه خلیج‌فارس در منطقه ۱۹ پایتخت به بهره‌برداری رسید

تبلیغات بنری


شهردار منطقه 19 با بیان اینکه تا به امروز عمده مصرف آب برای آبیاری فضای سبز منطقه از چاه های عمیق و نیمه عمیق بوده است، گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه خلیج فارس شاهد کاهش برداشت از سطح آب های زیرزمینی در منطقه 19.

یورنا – به گزارش شهروند؛ مراسم بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه خلیج عربی در منطقه 19 صبح امروز (شنبه 2 تیر 1403 هجری شمسی) در قالب یکصد و سی و سومین کمپین امید و افتخار با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری معاونت امور شهری برگزار شد. این مراسم با حضور شهردار تهران، حسین اخگرپور شهردار منطقه 19 و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

اخگرپور شهردار منطقه 19 در ابتدا با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) افتتاح فاز دوم این پروژه گفت: تصفیه خانه آب خلیج فارس در سال جاری به بهره برداری رسید. دو فاز یک و دو در منطقه 19. فاز اول این پروژه با ظرفیت دو هزار مترمکعب اجرا و از سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه فاز اول این طرح همزمان با آغاز پاکسازی میدان مرکزی از میوه و تره بار اجرا شد اما سه دهه بلاتکلیف ماند. این بهره برداری فاز دوم پروژه کلنگازانی شد و امروز شاهد بهره برداری از آن با ظرفیت 7000 مترمکعب هستیم.

اخگرپور ادامه داد: مشکلات زیست محیطی که پایتخت از آن رنج می برد یکی از دلایلی است که منجر به راه اندازی این تصفیه خانه شد و یکی از نکات مثبتی که می توان به آن اشاره کرد بازیافت آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز و استفاده از آن است. در فضاهای سبز زیر منطقه تا به امروز عمده مصرف آب برای آبیاری این منطقه از چاه های عمیق و نیمه عمیق بوده است و با راه اندازی این تصفیه خانه می توان شاهد کاهش برداشت از سطح آب زیرزمینی منطقه 19 به کمترین میزان ممکن بود.

همچنین عطای سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شاهد بحران کم آبی در جهان به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلاتی هستیم که در آینده گریبانگیر مردم جهان خواهد شد. اگر این نیاز منطقه 19 با هدایت آب های سطحی و مسیل های شمالی تهران برآورده نشود، قطعا در آینده منطقه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی گفت: انشعاب ها در منتهی الیه غرب این منطقه به هم متصل شدند اما به دلیل نبود تصفیه خانه می توانست مشکل بزرگی ایجاد کند. اتصال این نقطه به تصفیه خانه خلیج عربی از طریق الحاقات لوله خانگی امکان پذیر است.

عطایی با بیان اینکه این منطقه به 1000 لیتر در ثانیه نیاز دارد، گفت: امروز تقریباً 400 لیتر در ثانیه از کانال ها برداشت می شود و مابقی قطعاً باید از این تصفیه خانه برداشت شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *