فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) باید بخشی از خدماتشان را در مناطق مرزی ارائه دهند

تبلیغات بنری


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با بیان اینکه استانداردهای وزارت بهداشت در این دانشگاه با روش های سخت گیرانه تری اعمال می شود، گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه باید بخشی از خدمات خود را در مناطق مرزی ارتش و نیروی دریایی ارائه دهند. توسط سپاه پاسداران ایران تعیین شده است.

یورنا حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیع الله امروز 29 مرداد 1403 هجری شمسی در نشست خبری با موضوع اولین همایش ملی عبرت آموزی از کرونا و روز خبرنگار با تبریک این روز گفت: : 30 سال از ولادت دانشگاه علوم پزشکی بقیع الله (عج) می گذرد. در دوران دفاع مقدس تعدادی از پزشکیان و پرستاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه حضور داشتند و با کمک خانواده ها و اساتید دانشگاه علوم پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأسیس شد و این دانشگاه متولد شد. قلب آن دانشگاه که در حال حاضر 400 کارمند عملی و بیش از 2200 دانشجو دارد.

وی با اشاره به وجود 22 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه بقیه الله (علیه السلام) که یکی از نتایج تحقیقات مرکز واکسن نورا بود، ادامه داد: امروزه این مرکز دارای محصولات ارزشمندی است که می تواند کشور را به سمت خود سوق دهد. -کفایت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با بیان اینکه این دانشگاه در حال توسعه است و هر هفته یک تخصص جدید در آن ایجاد می شود، گفت: استانداردهای وزارت بهداشت در این دانشگاه با روش های دقیق تری اعمال می شود و علاوه بر آن به این ترتیب، آیین نامه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ما داریم و از سایر دانشگاه ها از نظر تربیت معنوی و التزام به مبانی انقلاب اسلامی سخت گیرانه تر است، فارغ التحصیلان این دانشگاه باید بخشی از خدمات خود را در ارتش ارائه دهند. و مناطق مرزی دریایی تعیین شده توسط سپاه پاسداران.

800 مقاله منتشر شده توسط دانشگاه بقیه الله (علیه السلام) درباره کرونا در مجلات معتبر خارجی

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه 100 درصد انرژی خود را برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دادیم، اظهار کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا، طرح های تحقیقاتی را اجرا کردیم که یکی از آنها پلاسما درمانی بود که توسط آن آغاز شد. دانشگاه بقیه الله به کشورهای دیگر رفت و تحقیقاتی در مورد آن انجام شد. دانشگاه بقیه الله (علیه السلام) نیز 800 مقاله در نشریات معتبر خارجی در مورد کرونا منتشر کرد و ما تجربیات خود را در اختیار همگان قرار دادیم.

وی ضمن اشاره به اینکه دستگاه های اکسیژن ساز و کیت های تشخیصی نیز از دیگر پروژه های موفق دانشگاه ما بود، درباره اولین همایش ملی درس های آموخته شده از کرونا توضیح داد: پس از فروکش کردن کرونا به فکر جمع آوری تجربیات خود در این زمینه افتادیم. ما تجربیات زیادی از دوران کرونا داریم و فداکاری های زیادی کردیم و 300 شهید دادیم. لازم است نقاط قوت و ضعف عملکرد خود را برای آمادگی برای آینده مطرح کنیم و تجربیات گذشته ثبت و به آیندگان ارائه شود.

– نیاز به ارائه تجربیات گذشته به نسل های آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با طرح این سؤالات گفت: آیا باید مدارس را تعطیل کنیم و آیا دوری و ایزوله درست است؟ وی افزود: این تصمیمات باید بررسی و صحت یا نادرستی آنها بررسی شود. در چین انزوا و قرنطینه به سختی انجام شد و باعث مرگ و میر کمی شد، در حالی که در آمریکا این اقدام انجام نشد و تعداد مرگ و میرها بسیار بالا بود و بنابراین محققان باید بهترین راه را برای پیشگیری از چنین مواردی جستجو کنند. اپیدمی در صورت بروز در آینده و گسترش آن در این کنفرانس تمامی موسسات از جمله آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر نهادها، تجربیات خود را ارائه خواهند داد.

ابوالقاسمی درباره صادرات واکسن نورا گفت: واکسن نورا در کشور تولید و مورد استفاده قرار گرفت. اما برای صادرات واکسن باید آن واکسن را در کشورهای دیگر ثبت کنیم که این فرآیند زمان بری است. در شرایط بحرانی، شرکت هایی با سابقه قوی در صادرات واکسن موفق تر در صادرات واکسن بودند. پیش از این به وزارت بهداشت اعلام کرده بودیم که اگر واکسن کرونا در بین مردم پخش شود بهترین واکسن نورا است و به هر نحوی آماده تولید واکسن هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص راهپیمایی اربعین با جمعیت هلال احمر مذاکره کرده ایم و امسال با 700 کادر پزشکی و پرستاری که واکسن سرخک را واکسینه نکرده اند در اربعین شرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *