عینک آفتابی برای محافظت بهتر در برابر پرتو‌های فرابنفش باید چگونه باشد؟

تبلیغات بنری


لنزهای موجود در یک عینک آفتابی که محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می کنند باید اشعه های UVA و UVB را تا طول موج 400 نانومتر جذب کنند.

یورنا- یک عمر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در چشم ها، درست مانند پوست، تجمعی است و می تواند آسیب های جبران ناپذیری ایجاد کند.

عینک آفتابی به بینایی شما کمک می کند، از چشمان شما محافظت می کند و با کاهش تابش خیره کننده و بهبود کنتراست باعث می شود در شرایط نور روشن احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

بر اساس رنگ لنز، کدورت یا قیمت، نمی‌توانید بدانید که یک عینک آفتابی چقدر اشعه ماوراء بنفش را مسدود می‌کند. انتقال UV عینک آفتابی بسیار متفاوت است.

با این حال، اکثر عینک های آفتابی موجود در بازار درصد زیادی از اشعه ماوراء بنفش را فیلتر می کنند.

برای اینکه عینک آفتابی محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش را داشته باشد، لنزها باید اشعه های UVA و UVB را تا طول موج 400 نانومتر جذب کنند.

شما می توانید عینک آفتابی با لنزهای محافظ را با علامت “UV400” شناسایی کنید. همچنین مشخصات فیلتر، به خصوص برای عینک آفتابی طبی را از سازنده عینک خود بخواهید. عینک‌های آفتابی با طراحی پیچیده، محافظت بهتری از چشم، به ویژه برای کارگران و ورزشکاران در فضای باز ارائه می‌کنند.

مقدار پرتو فرابنفش با زمان و مکان بسیار متفاوت است. بنابراین باید شاخص UV را در محل خود بررسی کنید که میزان اشعه ماوراء بنفش را نشان می دهد.

افزایش خطر آسیب اشعه ماوراء بنفش به پوست و چشم در طول تعطیلات در یک مکان آفتابی اغلب دست کم گرفته می شود. گردشگران و مسافران علاوه بر ناراحتی ناشی از آفتاب سوختگی، در معرض خطر عوارض طولانی مدت سلامتی بر روی چشم و پوست، به ویژه پیری پوست و سرطان پوست هستند.

کودکان نسبت به بزرگسالان نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساس تر هستند و بنابراین نیاز به محافظت ویژه دارند. آفتاب سوختگی در هر سنی، به ویژه در دوران کودکی، خطر ابتلا به ملانوم، جدی ترین سرطان پوست را افزایش می دهد. همچنین کودکان زمان بیشتری برای ابتلا به بیماری‌هایی با دوره کمون طولانی مانند سرطان دارند، سال‌های بیشتری از زندگی خود را از دست می‌دهند و به دلیل سلامتی ضعیف رنج بیشتری را تحمل می‌کنند.

خود کودکان معمولاً از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش آگاه نیستند. این وظیفه والدین یا سرپرستان است که فرزندان خود را از آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت محافظت کنند.

• کودکان زیر 1 سال را همیشه در سایه نگه دارید.
• هرگز اجازه ندهید نوزادان یا کودکان خردسال زیر آفتاب بخوابند.
• فرزندان خود را به بازی در سایه تشویق کنید.
• مطمئن شوید که فرزندانتان در بیرون از منزل از لباس های محافظ، از جمله کلاه و عینک آفتابی استفاده می کنند.
• کودکان خود را به استفاده از کرم ضد آفتاب عادت دهید.
• از ضدآفتاب با محافظت بالا سخاوتمندانه و حداقل هر دو ساعت یکبار استفاده کنید. به قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید هستند، مانند صورت، گردن، شانه ها، پشت، زانوها و قسمت بالایی پاها توجه ویژه ای داشته باشید.
اجازه ندهید کودکان یا نوجوانان از سولاریوم استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *