عکس| چرا بمب‌افکن B-۲۱ RAIDER تهدیدی جدی برای چین است؟

تبلیغات بنری


آفتاب نیوز:

بمب افکن B-21 Raider یکی از مهم ترین تجهیزات نظامی ایالات متحده در مقابله با تهدیدات چین و قدرت فرافکنی است. این بمب افکن توانایی ویژه ای در نفوذ به سامانه های پیشرفته پدافند هوایی و حمل سلاح های هسته ای و متعارف دارد.

بمب افکن B-21 که برای مقابله با تهاجم چین طراحی شده است، که بردی بیش از 9000 کیلومتر دارد، از اطلاعات سکوهایی مانند F-35 استفاده می کند تا کارایی ماموریت خود را افزایش دهد. توسعه این بمب افکن هشداری آشکار به پکن در مورد تعهد آمریکا به ثبات منطقه است.

چرا B-21 Raider اینقدر مهم است؟
سال گذشته، یک سناتور ارشد آمریکایی و یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا سرانجام آنچه را که بسیاری از تحلیلگران دفاعی قبلاً حدس زده بودند، فاش کرد. به گفته سناتور مایک راندز، یک بمب افکن جدید B-21 Raider در حال تولید است تا روزی چین را تحت تاثیر قرار دهد.

سناتور راندز اخیراً گفت که B-21 نقش مهمی در برابر چین خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که ارتش این کشور به تایوان حمله نمی کند یا متحدان ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام را به هیچ وجه تهدید نمی کند.

انتظار می رود B-21 موشک های مافوق صوت و کلاهک های هسته ای را حمل کند. برد این بمب افکن بیش از 9000 کیلومتر و حداکثر سرعت آن حدود 965 کیلومتر بر ساعت است. طراحان می خواهند اطمینان حاصل کنند که B-21 نگهداری آسان است و می تواند برای مدت طولانی در هوا بماند، به طوری که بمب افکن های قدیمی در ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده می توانند بازنشسته شوند.

B-21 ها دارایی بزرگی برای ارتش ایالات متحده خواهند بود. به گفته رهبران سیاسی و سازنده B-21، دشمن اصلی آمریکا چین خواهد بود. بنابراین، B-21 پکن را در حالت آماده باش خطرناک قرار می دهد.

منبع: نشنال اینترست

تبلیغات بنری

aftabnews به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *