عکس/ موشک بالستیک یمن به تل‌آویو رسید

تبلیغات بنری


یورنا:

صبح روز یکشنبه 15 سپتامبر (25 سپتامبر)، آژیرهای حمله هوایی در تل آویو و در سراسر مرکز اسرائیل به صدا درآمد و به شهروندان این مناطق هشدار داده شد که به پناهگاه ها نروند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: در پی به صدا درآمدن آژیر خطر در مرکز اسرائیل، موشک زمین به زمین شناسایی شد که از شرق به مرکز اسرائیل اصابت کرد و در زمین بایر فرود آمد.

مقامات نظامی اسرائیل می گویند سامانه دفاعی Arrow 3 که وظیفه رهگیری موشک های خارج از حریم هوایی اسرائیل را بر عهده دارد، به درستی کار نمی کند، اما آنها می گویند که مرحله دوم سامانه Arrow 2 موشک پرتاب شده را رهگیری کرده است.

با این حال، روزنامه اسرائیلی The Jerusalem Post گزارش داد که قطعات یک موشک بالستیک شلیک شده در نزدیکی Gezer و احتمالاً در سه منطقه دیگر، از جمله ایستگاه قطار در نزدیکی شهرهای Midian و Rehovot، سقوط کرد که نشان می‌دهد سامانه‌های اسرائیلی توانسته‌اند آن را ساقط کنند. موشک خارج از قلمرو آن «موفق نشد».

ارتش اسرائیل بدون تایید قطعی این خبر، در حال بررسی علت عدم موفقیت سامانه پکان 3 در رهگیری موشک حوثی ها در خارج از خاک اسرائیل است.

پیکان دفاعی 3
پکان نوعی سامانه دفاع موشکی ضد بالستیک است که به طور مشترک توسط اسرائیل و آمریکا از سال 1986 تولید شد و از توانایی بالاتری در رهگیری موشک های بالستیک نسبت به گنبد آهنین و فلاخان داود برخوردار است. این موشک فقط توسط اسرائیل استفاده می شود.

برد عملیاتی موشک های سامانه پکان از 3 تا 150 کیلومتر، سقف پروازی آن 100 کیلومتر و سرعت آن 9 ماخ (2500 متر بر ثانیه) است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *