عکس| سفر با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت با قطار چینی

تبلیغات بنری


آفتاب نیوز:

آزمایش اخیر چین که در استان شانشی انجام شد، نقطه عطفی در پروژه جاه طلبانه این کشور برای رسیدن به سرعت 1000 کیلومتر در ساعت بود. این آزمایش در یک لوله 2 کیلومتری ساخته شده ویژه انجام شد که دارای محیطی با خلاء کم و تمرکز بر ایمنی و عملکرد سیستم های پیچیده قطار بود.

این قطار با موفقیت سیستم تعلیق پایدار و ناوبری دقیق را نشان داد و مسیر حرکت آن با پیش‌بینی‌های نظری مطابقت داشت.

این پروژه جاه طلبانه هایپرلوپ، با همکاری دولت استانی شانشی و شرکت علوم و صنعت هوانوردی چین، با هدف بازتعریف حمل و نقل ریلی است. به گفته رسانه های چینی، هدف نهایی این پروژه ایجاد قطارهای مگلو است که می توانند روی زمین با سرعتی مشابه هواپیماها پرواز کنند. خط آزمایشی این پروژه بزرگ که ساخت آن در آوریل 2022 آغاز شد و در نوامبر 2023 به پایان رسید، در یانگهائو در نزدیکی داتونگ قرار دارد.

این پروژه نوآورانه فن آوری های هوانوردی و ریلی را ادغام می کند و راه را برای عصر جدیدی در حمل و نقل جاده ای پرسرعت هموار می کند. قطارهای پرسرعت مگلو می‌توانند به یکی از اجزای حیاتی شبکه حمل‌ونقل چین تبدیل شوند و به طور بالقوه تحولی در سفر مسافران در مجتمع‌های بزرگ شهری ایجاد کنند.

برای مثال، آنها ممکن است زمان سفر بین پکن و شانگهای را به تنها 90 دقیقه کاهش دهند (که در قطار سریع السیر سری G از چهار ساعت و 20 دقیقه به چهار ساعت و 30 دقیقه طول می کشد).

مفهوم یک سیستم انتقال که در یک لوله کم فشار کار می کند، مهندسان را برای بیش از یک قرن مجذوب خود کرده است. با این حال، این ایلان ماسک بود که این ایده را در سال 2013 در کانون توجه مدرن قرار داد.

دیدگاه ماسک که در مقاله آلفای او به تفصیل شرح داده شده است، یک روش حمل و نقل پیشگام را پیشنهاد می کند که او آن را هایپرلوپ می نامد. ماسک این فناوری را «حالت پنجم حمل‌ونقل» نامید و آن را در کنار اتومبیل‌ها، قطارها، هواپیماها و کشتی‌ها قرار داد.

هدف بلندپروازانه او فراهم کردن حمل و نقل سریع بین شهرهای بزرگ مانند لس آنجلس، سانفرانسیسکو، نیویورک و واشنگتن دی سی در کمتر از 30 دقیقه بود. ماسک پیشنهاد کرد که چنین توسعه ای می تواند با کاهش چشمگیر زمان سفر و فراهم کردن دسترسی بیشتر به شهرهای دور، شیوه زندگی و کار ما را متحول کند.

علیرغم چشم اندازهای امیدوارکننده، فناوری هایپرلوپ با موانع مهمی مواجه است. در سال 2020، شرکت ماسک، Hyperloop One، اولین آزمایش خود را با مسافران انسانی انجام داد.

در حالی که برخی از منتقدان استدلال می کنند که پروژه هایپرلوپ بیش از حد جاه طلبانه است، رسانه های چینی می گویند این مفهوم در کشورهایی مانند چین که دارای جمعیت زیاد و زیرساخت های ریلی قوی هستند، قابل دوام تر است.

تبلیغات بنری

aftabnews به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *