عکس| جذابیت جنگنده ساخت کره جنوبی؛ یک قدم مانده به نسل پنجم جنگنده‌ها

تبلیغات بنری


آفتاب نیوز:

به تازگی، کانگ گو یونگ، مدیر عامل صنایع هوافضای کره جنوبی (KAI) ویژگی ها و عملکرد منحصر به فرد KF-21 را فاش کرده است. KF-21 Boramae که توسعه آن از 9 سال پیش آغاز شد، به نقطه عطف مهمی رسیده است. کره جنوبی اخیرا قراردادی را با KAI برای تولید 20 خودرو امضا کرده است. این هواپیماهای جنگی قرار است تا پایان سال 2026 به نیروی هوایی جمهوری کره (RoKAF) تحویل داده شوند.

این جنگنده جدید کره ای قرار است به عنوان پایه ای برای ناوگان آینده نیروی هوایی کره جنوبی عمل کند و به نوسازی و بهبود قابلیت های آن در سال های آینده کمک زیادی کند.

سازنده این جنگنده ویژگی های متمایز و مزیت رقابتی آن را نسبت به سایر جنگنده های مدرن توضیح داد. به گفته وی، ارائه KF-21 به عنوان جنگنده نسل 4.5 توانایی های آن را دست کم می گیرد. در مقایسه با نسل رافال 4.5 فرانسوی و یوروفایتر تایفون اروپایی، عملکرد جنگنده کره ای بهتر است. بنابراین می توان آن را نزدیک به نسل پنجم جنگنده ها دانست.

با توجه به سطح مقطع راداری (RCS) این جنگنده، عملکرد رادارگریزی آن نسبت به رقبای خود کمتر است و همین امر باعث نزدیک شدن آن به جنگنده های نسل پنجم می شود. KF-21 با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی (AI) خود را از سایر جت های جنگنده متمایز می کند.

توسعه سریع KF-21 توجه زیادی را به خود جلب کرده است و بسیاری از کارشناسان آن را یک ستاره بالقوه در بازار صادرات بین المللی می دانند. در حال حاضر، کره جنوبی KF-21 را برای رقابت با رقبای قدرتمندی مانند رافال فرانسوی، F-16 و F-15 آمریکایی و Eurofighter Typhoon در اختیار دارد.

یکی از مزیت های اصلی KF-21 مقرون به صرفه بودن آن است که تقریباً 30 تا 40 درصد ارزان تر از رقبای خود است. همچنین تلاش هایی برای کاهش بیشتر قیمت ها از طریق فرآیندهای اتوماسیون پیشرفته انجام می شود.

سابقه موفقیت کره جنوبی با هواپیماهای جنگی قبلی، علاقه قابل توجهی به KF-21 از مناطق مختلف، از جمله آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، و اروپا ایجاد کرده است. این که کشورها به دنبال اطلاعاتی درباره جنگنده ای هستند که هنوز در حال توسعه است (روندی که معمولاً محدود به هواپیماهای آمریکایی است) جذابیت این پروژه را نشان می دهد.

تبلیغات بنری

aftabnews به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *