عکس| اولین قلب تیتانیومی جهان با موفقیت در بدن انسان کاشته شد

تبلیغات بنری


آفتاب نیوز:

با هدف پیشرفت فناوری پیوند قلب، نوآوران مراقبت های بهداشتی دستگاهی فلزی ساخته اند که ظاهر و عملکردی شبیه قلب دارد و قلب مصنوعی کامل (TAH) نامیده می شود. این قلب مصنوعی توسط شرکت فناوری “BiVACOR” ساخته شده است.

پیوند عضو می تواند به بیماران مبتلا به نارسایی شدید قلب دو بطنی یا نارسایی تک بطنی کمک کند. موسسه قلب تگزاس به تازگی از اولین پیوند موفقیت آمیز قلب مصنوعی کامل به بدن انسان خبر داده است.

قلب مصنوعی از یک پمپ خون دوار دو بطنی مبتنی بر تیتانیوم تشکیل شده است.

بر اساس بیانیه ای از موسسه قلب تگزاس، قلب مصنوعی از یک پمپ خون دو بطنی تیتانیومی با یک قسمت متحرک تشکیل شده است که از یک پروانه معلق مغناطیسی استفاده می کند.

ونتیلاتور خون را پمپاژ می کند و جایگزینی برای هر دو بطن در یک قلب نارسا است.

قلب مصنوعی از فناوری مشابه خطوط ریلی پرسرعت استفاده می کند و اکنون در داخل بدن انسان کاشته می شود.

این دستگاه برای جایگزینی کامل قلب در نظر گرفته نشده است، بلکه تنها زمانی است که بیمار منتظر پیوند قلب واقعی است.

دانیل تیمز، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری BiVACOR، گفت که قلب مصنوعی آنها از فناوری پیشرفته شناور مغناطیسی (maglev) استفاده می کند.

او گفت: “قلب مصنوعی کامل ما را یک قدم به ارائه گزینه بسیار مورد نیاز برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی که در انتظار پیوند قلب نیاز به حمایت دارند، نزدیکتر می کند.” من مشتاقانه منتظر ادامه مرحله بعدی تجربه بالینی خود هستم.

اگرچه این اولین پیوند قلب مصنوعی نبود، اما اولین بار بود که دانشمندان از فناوری شناور مغناطیسی استفاده کردند.

فناوری شناور مغناطیسی از میدان های مغناطیسی برای بلند کردن و چرخش ملخ بدون تماس فیزیکی استفاده می کند. این روش باعث کاهش اصطکاک و سایش مکانیکی و در نتیجه بهبود دوام دستگاه های مکانیکی می شود.

فن آوری شناور مغناطیسی به یک قسمت متحرک، پروانه، اجازه می دهد تا خون را به طور موثر از طریق حفره های قلب پمپاژ کند، و جایگزینی نرم تر و سازگارتر برای پمپ های مکانیکی سنتی که به چندین قسمت متحرک و دریچه های مکانیکی متکی هستند، ارائه می دهد. هدف این فناوری بهبود عملکرد کلی قلب مصنوعی است.

این مطالعه به بررسی ایمنی و عملکرد قلب مصنوعی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی می پردازد. حداقل 26 میلیون نفر در سراسر جهان با مشکلات قلبی روبرو هستند.

تبلیغات بنری

aftabnews به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *