عکس| آزمایش عربستان سعودی از بالن گردشگری فضایی

تبلیغات بنری


آفتاب نیوز:

نمونه اولیه بالون فضایی طراحی شده برای سفرهای توریستی قرار است در ماه سپتامبر آینده در عربستان سعودی آزمایش شود، آزمایشی که گام مهمی در زمینه گردشگری فضایی تجاری محسوب می شود.

شرکت اسپانیایی Halo Space در بیانیه ای اعلام کرد که این بالون را با هدف پروازهای بدون انتشار کربن تا ارتفاع 35 کیلومتری در جو زمین ساخته است.

این شرکت پیشرو قصد دارد در سال 2026 فعالیت تجاری خود را آغاز کند و احتمالاً قیمت هر بلیط به حدود 150 هزار یورو خواهد رسید.

قبل از راه اندازی پروازهای تجاری، هالو اسپیس باید از ایمنی بالون اطمینان حاصل کند، به همین دلیل است که به یک پرواز آزمایشی نیاز دارد. این پرواز آزمایشی قرار است در شهریور ماه با هدف اعتبارسنجی سیستم های حیاتی انجام شود. کمیسیون ارتباطات و فناوری در پادشاهی عربستان سعودی از این سفر حمایت کرد.

آلبرتو کاستریو، مدیرعامل Halo Space در بیانیه‌ای گفت: «هدف این مأموریت بررسی کامل همه سیستم‌هایی است که در سه سال گذشته روی آن‌ها کار کرده‌ایم».

در این پرواز آزمایشی، نمونه اولیه کشتی هوایی که Aurora نام دارد تا ارتفاع 30 کیلومتری از سطح زمین بالا می رود و عملکرد فناوری های کپسولی که در حین پرواز راه اندازی شده اند مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این اقدام با حمایت عربستان سعودی که شریک اصلی هالو اسپیس در سال های گذشته بوده است، اجرا می شود.

حمایت عربستان سعودی از این شرکت فناوری فضایی بخشی از جاه طلبی های این کشور برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در اکتشافات فضایی است.

به گفته کارشناسان، این پروژه نوآورانه یک گام رو به جلو در زمینه گردشگری فضایی و یک فرصت سرمایه گذاری در پادشاهی عربستان سعودی است.

ریاض تاکنون اقدامات مهمی در زمینه اکتشافات فضایی انجام داده است. در اوایل سال جاری، صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان گروهی از کارشناسان فضانورد به نام “NEO” را برای کار در صنعت ماهواره و علوم فضایی تشکیل داد و اولین سرمایه گذاری آنها اکنون در این پرواز آزمایشی است.

Halo Space قصد دارد در سال 2025 پروازهای سرنشین دار را به فضا بفرستد و به دنبال آن در سال 2026 پروازهای تجاری را انجام دهد. این شرکت قصد دارد تا سال 2030 گردشگری فضایی را قابل دسترسی تر کند و از آغاز عملیات تجاری تا پایان دهه به 10000 مسافر خدمات گردشگری فضایی ارائه دهد. .

تبلیغات بنری

aftabnews به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *