عزاداری برای امام حسین (ع) می‌تواند همچون کلاسی آموزشی باشد

تبلیغات بنری


گفتگو

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آیین های عزاداری باید در راستای اهداف امام حسین (علیه السلام) باشد، خاطرنشان کرد: اگر افراد در این شعائر بتوانند علم و دانشی را که در بطن دین است به یکدیگر منتقل کنند. ، پس از آن می توان مراسم عزاداری برگزار کرد، که مانند یک کلاس آموزشی است.

مرتضی بدریان در گفت و گو با مرحله وی در خصوص تأثیر برگزاری مجالس تعزیه امام حسین (علیه السلام) در جامعه گفت: آنچه در عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) اهمیت دارد، ظاهر شعائر است و اگر به عزاداری نگاه کنیم. به عنوان یک رفتار، باید آن را در گروه مناسک عزاداری امام حسین (علیه السلام) قرار داد که از شعائر دینی ماست.

وی ادامه داد: اگر برگزاری مراسم ترحیم بتواند اهدافی را که برای آن تشریفات برگزار شده و برنامه های مورد انتظار از آیین ها را اجرا کند، تلاش برای تحقق عدالت و مبارزه با بی عدالتی که هدف اولیه امام است، تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. قیام (علیه السلام) و اگر اهداف امام حسین (علیه السلام) را شاخص بدانیم، شعائر دینی باید در راستای همان اهداف حرکت کند.

این کارشناس علوم اجتماعی و استاد دانشگاه گفت: هدف امام حسین (علیه السلام) مبارزه با ظالمان و افراد تحریف کننده دین بود. در این شعائر، امام حسین علیه السلام را باید شاخص و معیار دانست و شعائر دینی را برای بزرگداشت اندیشه و عمل او انجام داد.

بدریان افزود: برگزاری مراسم ترحیم باعث می شود اکثر مردم برای شرکت در این مراسم به زادگاه خود بروند و یکی از کارکردهای مثبت برگزاری مراسم ترحیم امام حسین (علیه السلام) است چرا که باعث ایجاد آرامش و ایجاد ارتباط می شود. شبکه های. اگر افراد در این آیین ها بتوانند آگاهی و دانشی را که در دل دین است به یکدیگر منتقل کنند، برگزاری مراسم عزاداری می تواند کلاس آموزشی بسیار خوبی باشد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری مراسم ارتحال امام حسین (علیه السلام) مقدس و بسیار زیبا است و برگزاری مراسمی که باعث آگاهی جامعه در زمینه اخلاق، فعالیت اجتماعی و رعایت موازین دینی می شود شگفت انگیز است. و اصول دینی مبانی گرفتن جهت خیر و رستگاری.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *