ظرف ۲ تا ۳ روز آینده دستگاه‌ها به ایران می‌رسد

تبلیغات بنری


وزیر ورزش و جوانان گفت: حتی با استفاده از فناوری VAR هم اگر رای بیاید مشکل حل نمی شود.

یورنا – قمارت الهاشمی و مهدی تاج صبح امروز پس از بازدید از تمرین تیم ملی فوتبال جوانان در اتاق VAR حاضر شدند.

رئیس فدراسیون در ابتدا تصریح کرد: انشالله تا 22 مردادماه تمرینات همه داوران ما به پایان می رسد و هیچ کمبودی برای داور نداریم. حتی می‌توانیم بعداً با توجه به فضایی که ذخیره کرده‌ایم، فرمانداران برخی کشورها را آموزش دهیم.

وی درباره ورود دستگاه های VAR به ایران گفت: ممکن است تا دو یا سه روز آینده یکی دو دستگاه وارد ایران شود و به تدریج بقیه دستگاه ها هم وارد شوند تا با شروع لیگ بتوانیم از VAR استفاده کنیم. .

رئیس فدراسیون درباره اینکه چه زمانی قرار است شرکت توسعه مبلغ مربوط به خرید فناوری VAR را واریز کند، گفت. وی گفت: البته تا فردا خودمان دستگاه ها را خریداری کرده ایم.

مود دوانیور ادامه داد: امروزه در فوتبال ما سه نوع آفساید داریم که دو نوع آن بهره برداری و دخالت در بازی حریف نام دارد. داور باید صحنه را ببیند تا تصمیم نهایی را بگیرد. به طور معمول، داور باید صحنه را بررسی کند تا یک تصمیم مهم در مسابقه را اعلام کند، مانند رد یا قبول گل.

پس از این گفتگوها، شبیه سازی برای بررسی صحنه از طریق فناوری VAR انجام شد.

در این اتاق مدنی فر، سعید قاسمی، پیام حیدری و سه داور و کمک بین المللی کشورمان حضور داشتند.

الهاشمی در اتاق VAR گفت: می گوییم خدا بیامرزد دوستانی که تمرین کردند. این کار بزرگ قابل تقدیر است. گاهی این عزیزان کمتر دیده می شوند یا اصلا دیده نمی شوند. روز اولی که بحث معرفی VAR مطرح شد کمتر کسی فکر می کرد این اتفاق بیفتد اما در چند بازی محدود در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و حتی تیم ملی از دو دستگاهی که وارد ایران شد استفاده کردیم. گفتیم دولت مصمم است در این مورد کمک کند و مبلغ آن به ریال تامین شده است.

وی افزود: البته روندی وجود دارد و نمی خواهم ذهن ها را درگیر فرآیند پیچیده پشت صحنه کنم. مهدی تاج و مسئولان شرکت توسعه از آن خبر دارند. اقدامات خوبی انجام شده و تجهیزاتی وارد کشور می شود که می تواند به توسعه فوتبال کمک کند. این فناوری امروز در فوتبال وجود دارد و ما نمی توانیم بدون آن باشیم. اتحادیه در این راستا تلاش می کند.

وزیر ورزش ادامه داد: یک طرفه بردن فناوری VAR و ایجاد زیرساخت ها نکته بسیار مهمی است که همه باید به آن توجه کنند. ابتدا قضات باید زیر نظر مربیان ما آموزش ببینند. امروز از این گروه بازدید کردیم. حدود 50-60 داور ما در حال تلاش هستند. شاید مشکلاتی وجود داشته باشد اما اینکه فدراسیون مکان خاصی را انتخاب کرده است قابل تقدیر است. کار بزرگی در حال انجام است. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نقشی در بحث ورود دستگاه ها ندارند. الان این کار در دنیا بر عهده باشگاه هاست اما هر کشوری شرایط خودش را دارد. با این حال اکثر استادیوم ها در اختیار باشگاه ها نیستند و باید به فکر جریمه ها باشیم.

الهاشمی تصریح کرد: بحث منابع مالی یک طرفه است و شاید باشگاه ها در این زمینه مشکل مالی نداشته باشند اما روند پیچیده پشت صحنه معرفی VAR متفاوت است مانند جریمه ها و به همین دلیل دولت است. و فدراسیون فوتبال مسئولیت این کار را بر عهده گرفت. آنها به استادیوم ها خدمت می کنند.

وی بر فرهنگ سازی در بحث فناوری VAR تاکید کرد و تصریح کرد: مربیان و بازیکنان باید نسبت به شرایطی که مشمول استفاده از فناوری VAR است، آگاه باشند. گاهی اعتراضاتی می شود که VAR نمی تواند وارد شود و اعتراض مربیان و بازیکنان به سکوها کشیده می شود. این نگران کننده است. در این حوزه رسانه ها به ویژه رسانه ملی می توانند کمک زیادی کنند. انتظار نداریم یک شبه اتفاقی بیفتد. به عنوان مثال، توضیح دادن صحنه مشکوک پنالتی در بازی اسپانیا و آلمان در یورو 2024 بسیار خوب است، زیرا مردم به کنترل سکو برای یک فصل گرم عادت کرده اند. یکی از اهداف ورود به این سامانه چنین موضوعی است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر قرار بود این سیستم را بیاوریم و هیاهوی گذشته باقی بماند، مشکل حل نمی شد.

الهاشمی در خصوص توصیه خود به اعضای تیم مبنی بر عدم فشار به داوران گفت: مسئولان و مربیان باشگاه باید توجیه و آموزش ببینند. هر فصل لیگ برتر نسبت به فصل قبل از هر نظر از زمین چمن گرفته تا خیلی چیزهای دیگر به استانداردها نزدیک می شویم و لیاقت مردم بیشتر از اینهاست. ما روز به روز به استانداردهای فوتبال جهان نزدیک می شویم. این نیز زمان می برد. انتظار مردم از مسئولان و بازیکنان بیشتر است. دارد.

وزیر ورزش در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی توضیح داد: حل مشکلات ورزشگاه آزادی نیازمند تامین اعتبار است. در بودجه سال 1403 مبلغ 1200 میلیارد تومان برای ورزشگاه آزادی در نظر گرفته شد که مبلغ کمی نیست. قدرتمندترین پیمانکاران کشور، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) راه اندازی شدند و قبل از امضای قرارداد کار آغاز شد. گروهی متشکل از 500 نفر در زیر گرمای شدید کار می کنند.

وی ادامه داد: تاج می داند چند جلسه برگزار کردیم. ادامه کار ما موفقیت بازیگران ایرانی در مسابقات آسیایی است. خروج دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از مالکیت مشترک رویای فوتبالی ما بود که محقق شد و به این امر کمک می کند. در ورزشگاه آزادی هم به صورت تمام وقت کار می کنند. تاج و همکارانش دائماً بازدید می کنند. کار سنگین و مسئولیت پذیری است.

وی افزود: قرار نیست کار به گونه ای باشد که خون از بینی مخاطب جاری شود. با وجود سرعت کار، باید ایمنی را هم رعایت کنیم. نباید زمان را فدای امنیت زمین بازی کنیم. این به عروسک کمک می کند تا یک باشگاه ورزشی خوب داشته باشد. کار اداری و حقوقی ورزشگاه بزرگ تهران به پایان رسیده و انشالله در دولت جدید نیز ادامه خواهد داشت. این ورزشگاه می تواند سرانه ورزش ملی تهران را دو برابر کند.

وزیر ورزش در خصوص عدم حضور رئیس جمهور منتخب از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: دیروز در بیمارستان بودم و امروز بازدید از تیم فوتبال جوانان را آغاز کردم. با پزشکیان گپ کوتاهی زدم و او فوتسالیست. پزشکیان به ورزش علاقه دارند و امیدوارم بتوانیم از این توانایی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *