طرح یکپارچه‌ای در قالب ژئو پارک شرق استان تهران تدوین شود

تبلیغات بنری


استاندار تهران در پیشنهادی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و استفاده منظم از این فضا توسط گردشگران، گفت: باید طرحی یکپارچه و جامع در قالب ژئوپارک در شرق استان تهران تدوین شود.

خبرگزاری مقدار به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، علی رضا فخری در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز زیست محیطی «دریاچه تار» دماوند با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست گفت: در سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم. شاهد بودیم که حفاظت ویژه ای از محیط زیست منطقه «دریاچه تار» وجود دارد و این حفاظت به تدریج از بین رفته است.

استاندار تهران با بیان اینکه دریاچه تار از نظر محیطی، توپوگرافی زمین و همچنین ویژگی های آب و هوایی همواره مورد توجه دوستداران طبیعت بوده است، گفت: خوشبختانه اداره کل محیط زیست استان تهران و استانداری تهران در سال های اخیر به خوبی این منطقه را رصد کرده است و امروز با افتتاح مرکز حفاظت محیط زیست دریاچه تار شاهد مدیریت منضبط و اصولی و ایجاد سازوکارهای لازم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست در این منطقه هستیم.

فخاری با اشاره به اینکه در محدوده استانداری تهران ارتفاعات مشرف به نقطه مرزی بین تهران و مازندران وجود دارد که تقسیمات کشوری محسوب می شود و محدوده دسترسی را مشخص می کند، افزود: صرف نظر از تقسیمات کشوری نقطه مشترک این مناطق محیط آنهاست.

وی به بازدید از پارک ملی لار در سال گذشته و دیدار با بادیه نشینان این منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده این منطقه ورود برخی گردشگران است که باعث آلودگی زیست محیطی و فرهنگی این منطقه می شود الگویی را تعریف کنید که در آن هم افراد از طبیعت استفاده کنند و هم از تخریب محیط زیست در این منطقه جلوگیری کنند.

استاندار تهران در پایان ضمن قدردانی از عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در حوزه های مشمول مدیریت محیط زیست گفت: پیشنهاد می شود طرح یکپارچه و جامع مناطق زیست محیطی در قالب یک ژئوپارک در شرق استان تهران به منظور استفاده سازمان یافته و بر اساس اصول شهروندان و گردشگران طبیعت با حفظ محیط زیست می توان از تخریب محیط زیست و مواهب الهی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *