طرح بستن تنگه چهارزبرزمینه شکست منافقین را در عملیات مرصاد فراهم کرد

تبلیغات بنری


گفتگو

یکی از نویسندگان کتاب، طرح بستن تنگه چهارزبر توسط یک نوجوان را اقدامی راهبردی و مهم برای شکست منافقین در عملیات مرصاد دانست و بررسی تاریخ هشت ساله دفاع مقدس را مهم توصیف کرد.

یورنا- کتاب کیم درنگ کین داستان نابغه دوران دفاع مقدس و یکی از طراحان بستن تنگه چهار زیر و مقابله با عملیات مرصاد است.

مجتبی عبادی نویسنده کتاب در گفت و گو با مرحله وی درباره کتاب کامی درینگ کین گفت: این اثر به زندگی رضا نادری از نوابغ دوران دفاع مقدس می پردازد و خاطرات و دست نوشته های زیبایی دارد. هوش و ابتکار شهید نادری به حدی بود که با وجود سن کم، در واحد عملیات اطلاعات خدمت می کرد و در عملیات های مختلف نقشه های زیادی برای انهدام دشمن ترسیم می کرد.

وی ادامه داد: شهید رضا نادری از نخبگانی بود که در هر جامعه ای نیازمند تحول و تحول هستیم. اوج اجرای این شهید متیو بود منافقین کوردل ها وارد کشور شدند تا اینکه به کرمانشاه نزدیک شدند. آنها قصد داشتند به سرعت استان ها را یکی یکی تصرف کنند و به تهران برسند، اما شهید نادری از نخبگان بود و با ارائه طرح بستن تنگه شهرزیر توانست در نزدیکی طلامبخان سدی برای دشمنان ایجاد کند.
عبادی افزود: رضا نادری به فضل الهی ماشین بمب افکن مسلح رژیم بعث عراق را متوقف کرد و با شروع عملیات مرصاد، نیروی نظامی آنها منهدم شد. وی که از 16 سالگی در مقابل بعثی ها دفاع می کرد سرانجام در 14 مرداد 67 با تلاش فراوان در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

وی بررسی وقایع هشت سال دفاع مقدس و نقش جوانان و نوجوانان در دفاع از میهن را مهم دانست و تاکید کرد: با مطالعه تاریخ و آگاهی از رشادت های رزمندگان جوان، انقلاب و انقلاب را ارج می نهیم. شهدا بیشتر افرادی مانند شهید رضا نادری با سلاح های مکانیکی مدرن در مقابل منافقین ایستاده اند. فرقه منافقین افرادی هستند که در بدو ورود به ایران تمامی مجروحان و کارگران بیمارستان اسلام آباد غرب را به شهادت رساندند.

عبادی به بخشهایی از کتاب «کمی صبر» پرداخت و توضیح داد: در بخشی از کتاب شهید رضا نادری از زبان خواهر شهیدش معرفی شده است. زمانی که این شهید بزرگوار در تعطیلات به سر می برد، کمتر از جبهه و فعالیت های آن صحبت می کرد، به همین دلیل خانواده فکر می کردند که او فقط یک بسیجی ساده و فعال در پشت جبهه است. بعد از شهادت هر کدام از دوستانش خاطره ای از او تعریف کردند و تازه فهمیدیم که ردا چه کرده است.
نویسنده کتاب درباره شهید رضا نادری گفت: این شهید آدم با استعدادی بود و گاهی قلم می زد و بیشتر نوشته هایش در ثنای الهی بود. او اراده ای برای بررسی دارد. این شهید همیشه می گفت: عراقی ها جرات دستگیری من را ندارند. در نهایت به دست جنایتکاران منافق به شهادت رسید.

وی ادامه داد: گفتگو با همرزمان شهید نادری جالب بود و یکی از آنها نکاتی را در مورد تأثیر شهید نادری در عملیات مرصاد و شباهت فعالیت وی با شهید حسین فهمیده مطرح کرد که به طور کامل به آن پرداخته شد. کتاب.”

عبادی به نام گذاری کتاب «کمی صبر کن» اشاره کرد و گفت: در بخشی از وصیت نامه از خانواده خواسته است که متنی را بر روی سنگ قبرش بنویسند که با جمله «برادر من کمی صبر کن» شروع می شود و من از آن استفاده کردم. نام کتاب را انتخاب کرد

وی افزود: تنگه چهار زبر به دلیل موقعیت جغرافیایی متمایز و مشرف به جاده و دشت واقع شده است و در عملیات مرصاد نیروی کمی از سپاه پاسداران، بسیج و گردان قمر بنی هاشم از تیپ 12 وارد عمل شد. قائم سمنان واقع شد. به طور اتفاقی تعدادی سد در راه بود که تنگه را بسته و راه را به نحوی مسدود کرد به این ترتیب کاروانی از منافقین جنایتکار عبور کردند و رزمندگان اسلام تا طلوع آفتاب مقاومت شدیدی کردند.

نویسنده این کتاب به ابعاد وقایع عملیات رصد و به تصویر کشیدن آن در کتاب کیم درنگ کن اشاره کرد و تاکید کرد: این عملیات توسط منافقین در اواخر جنگ و با حمایت منافقین انجام شد. . ارتش عراق از منطقه قصرشیرین به سربل ذهاب و سپس کاران غرب، اسلام آباد و کرمانشاه نفوذ کرد و نیروهای نظامی منافقین در 38 کیلومتری کرمانشاه در ارتفاعات چهار زبور متوقف شدند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که منافقین توانستند بیش از 100 کیلومتر به داخل خاک ایران نفوذ کنند. اما شجاعت رزمندگان نقش مهمی در شکست آنها داشت.

عبادی درانتای گفت: رژیم بعث عراق با استفاده از ضدانقلاب سعی در گسترش نبرد با ایران و پیروزی داشت. غرق در غرور و غفلت و با حمایت همه جانبه رسانه های غربی، صهیونیسم و ​​مزدوران داخلی، در تهاجم آشکار به خاک پاک و مقدس ایران حمله کردند. این منافقین سیاه دل فکر می کردند که ایران اسلامی ظرف 48 ساعت تسلیم نقشه شوم آنها خواهد شد. اما در نهایت به یاری خداوند و تلاش های شدید جبهه اسلامی ایرانی شکست خوردند.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *