ضعیف و غیرحرفه ای؛ مثل روابط عمومی هایِ جشنوارههای اخیر فجر – یورنا

نقاط ضعف عمده در تعامل مدیران و نمایندگان برخی از روابط عمومی جشنواره های فجر با رسانه ها ، با وجود پیشینه رسانه ای آنهادرد اضافی دارد.
به گفته یورنا ، بیشتر روابط عمومی در جشنواره های اخیر FAJR ، به جای باز کردن راه برای رسانه ها ، به عنوان یک مانع عمل کرده اند. این در حالی است که این کسی است که باید سعی کند اخبار را منعکس کند و این جایی است که نحوه برخورد رسانه ها ، به ویژه رسانه های مؤثر و با مخاطب بزرگ ، به یک مسئله مهم تبدیل می شود.
برای یک غرفه یا بلیط
این که آیا رسانه های معتبر در جشنواره فیلم با بسیاری روبرو هستند یا اینکه سهمیه بلیط موسیقی به طور مساوی بین رسانه ها تقسیم نمی شود ، به نظر می رسد یک مسئله کوچک است ، اما اصل ارتباط با رسانه ها و برخی از فرصت طلبان در این سطح بی نظیر است. در حالی که تعامل خوب با رسانه ها حتی می تواند مخالفت را به دید مثبت تر و تعامل بهتر سوق دهد.
روابط عمومی (PR) نقش مهمی در برقراری ارتباط مؤثر با رسانه ها و عموم در جشنواره های فیلم و موسیقی در سراسر جهان دارد. این نقش شامل چندین کارکرد ملموس و استراتژیک است که به موفقیت جشنواره کمک می کند. در مقابل ، در برخی از جشنواره های ایران ، عدم همکاری مؤثر در روابط عمومی با رسانه ها می تواند چالش هایی ایجاد کند.
در جشنواره های جهانی
روابط عمومی در جشنواره های جهانی مانند کن ، برلینال یا گرمی به طور فعال اطلاعاتی در مورد برنامه ها ، هنرمندان و رویدادها را به رسانه ها ارائه می دهد. این امر باعث افزایش پوشش رسانه ها و جذب مخاطبان می شود و به عنوان پلی بین جشنواره و رسانه ها عمل می کند. آنها کنفرانس های مطبوعاتی ، مصاحبه ها و دسترسی ویژه به هنرمندان و برگزار کنندگان را ترتیب می دهند. اما در جشنواره های داخلی ، ما نه تنها چنین شرایطی را دیدیم ، بلکه در جشنواره فیلم فجر ، سوالات رسانه ای در کنفرانس های خبری به مجری برنامه ارائه شد و وی مطرح کردبشر همچنین اختلال در حضور هنرمندان در غرفه های رسانه ای همچنین این یک مشکل اساسی بود.
مسئله مهم تسهیل شرایط برای رسانه ها است و این همان چیزی است که روابط عمومی جشنواره های ما به آن توجه نمی کند. آنها فقط بخشی از امور اداری را برای رسانه ها و با پایان کامل انجام می دهند. و تعامل که از روابط عمومی انتظار می رود.

در مقابل ، مسیر
در حالی که روابط عمومی ، با برجسته کردن جنبه های فرهنگی ، هنری و اجتماعی جشنواره ، به ساخت و تقویت تصویر مثبت آن کمک می کند ، که باعث افزایش اعتبار جشنواره در سطح ملی و بین المللی می شود. متأسفانه ، این مورد در جشنواره های ما اتفاق می افتد یا ناخواسته است.
در جشنواره های جهانی ، روابط عمومی به عنوان ابزاری استراتژیک برای افزایش دید و اعتبار جشنواره عمل می کند. بر خلاف روابط عمومی در جشنواره های اخیر ، آنها خود را جزئی از گروه ارتباطات می دانند که در رسانه ها و جشنواره ها و گاهی اوقات برای رسانه ها قرار می گیرند. اما به نظر می رسد که کلمه ترکیب در برخی از مدیران روابط عمومی ، بخش روابط عمومی حذف شده است و در واقع صرفاً به عنوان یک مدیر رفتار می کندبشر در حالی که اگر رسانه ها با یک مدیر صرف در تعامل بودند ، گزینه های بهتر و بهتری وجود داشت.