صیانت از آراء تک‌تک مردم را وظیفه خود می‌دانیم

تبلیغات بنری


سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه فعالان شبکه مردمی رصد مدافعان مردم سالاری دینی هستند، گفت: وظیفه خود می دانیم با رعایت کامل بی طرفی از صدای تک تک مردم پاسداری کنیم.

یورنا- هادی طحان نظیف، یکی از اعضای نهاد حقوق بشر و سخنگوی شورای نگهبان در میان ازدحام ناظران انتخابات استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین تجمع کرده بودند، گفت: مطلع شدیم که شهید رجایی مدت کوتاهی خدمت کرده است. در دوره‌ای از زمان، اما او خاطراتی خلق کرد که سال‌ها ماندگار شدند.» قزوین از نظر تمدنی و تاریخی از جایگاه والایی برخوردار است و در همه ادوار اعم از قبل و بعد از انقلاب نقش مهمی ایفا کرده و شخصیت های تاثیرگذاری مانند ابوترابی و رجایی را پرورش داده است.

وی افزود: مفتخریم که در شورای نگهبان با شبکه ای حدود 300 هزار نفری در بحث نظارت بر انتخابات که یک الگوی مردمی است همکاری می کنیم. اعضای این شبکه کارمند این شورا نیستند و بدون غرض در انتخابات نقش آفرینی می کنند. انتخابات در کشور ما از نظر نظارت و اجرا توسط مردم برگزار می شود و این یک افتخار است.

تحذیف بیان کرد: با این تعداد عوامل اجرایی و نظارتی فعال در شبکه ناظر هیچ شبهه و مشکلی وجود نخواهد داشت و این موضوع از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. امیدواریم در روزهای آینده و در انتخابات پیش رو برگ زرین دیگری در تاریخ نظام سیاسی کشور نوشته شود.

سخنگوی شورای نگهبان اعضای شبکه نظارت بر انتخابات را مدافع مردم سالاری دینی دانست و گفت: اکنون در برهه خاصی هستیم. با اتفاقی که برای رئیس جمهور کشورمان افتاد، در حال برگزاری انتخابات زودهنگام هستیم. این یک اتفاق ساده نیست و وقتی به شهادت رئیس جمهور نگاه می کنیم به هیچ وجه خاص نیست. چه قانونی و چه سیاسی. از نظر حقوقی، بر اساس اصل 113 قانون اساسی، رئیس جمهور بالاترین منصب بعد از رهبری است و از نظر سیاسی نیز این امر روشن است.

وی بیان کرد: وقوع این اتفاقات و از دست دادن رئیس جمهور کشور، اما امور کشور بدون خلل و با دقت و حساسیت پیش می رود، بیانگر قدرت و قدرت سیاسی کشور است.

تنزیف ادامه داد: این قدرت ناشی از عوامل مختلفی است. بخشی از آن مربوط به قانون کشور است که مقدمات چنین شرایطی را فراهم کرده است، اما در میان عوامل مختلف، نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که بخش مهمی از این قدرت مربوط به رهبر فرزانه کشور است. . جمهوری اسلامی در اولین ساعات وقوع حادثه تارخ به مسئولان کشور اعلام کرد که در امور کشور خللی ایجاد نشود و همین موضوع باعث شد همه ما در چنین شرایطی قوی و پایدار باشیم و الحمدلله همه کشور. امور طبق قانون پیش می رود.

این عضو حقوقی شورای نگهبان یادآور شد: آن روز ساعت هشت صبح خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانش اعلام شد و در همان روز ساعت یازده صبح با وزارت کشور جلسه داشتیم. کشور در خصوص مقدمات برگزاری انتخابات و پس از آن جلسه شورای نگهبان برای بررسی پیشنهادات وزارت کشور این موضوع را در مدیریت کشور در چنین شرایط حساسی نشان از نقاط قوت نظام سیاسی در کشور ما دانست اگر این نقاط قوت را نبینیم آسیب خواهیم دید زیرا دشمنان همواره نقاط ضعف را برجسته می کنند تا قدرت کشور را تضعیف کنند.

وی بیان کرد: حتی برخلاف دوره های گذشته خوشبختانه در ثبت نام کاندیداها سازماندهی شده بود و مواردی که در انتخابات قبلی با مشکل مواجه بود در این دوره اصلاح شد که نمونه ای از مصوبه شورای نگهبان در خصوص شرایط است. شناخت شخصیت متدین، سیاسی، مدیریتی و مدبر در این انتخابات زمینه ساز اقدام صحیح بود و شاهد رضایت در این زمینه بودیم.

تحدیف تصریح کرد: با وجود اینکه در سال 1395 تعداد 1636 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودند، برآوردها حاکی از دو یا سه برابر شدن این تعداد در دوره آتی بود، اما در سال 1400 علیرغم عدم اجرای مصوبه شورای نگهبان، با ابلاغ، این تعداد به کمتر از 600 نفر رسید و با اجرای مصوبه شورا در این انتخابات این تعداد به 80 نفر رسید و کار بر اساس زمان بندی قانونی گام به گام در حال انجام است.

وی با تاکید بر انجام کار بر اساس جدول زمانی و انجام هماهنگی های لازم گفت: وظیفه خود می دانیم با بی طرفی کامل از آرای هر ملت صیانت کنیم. وظیفه شبکه مردمی نظارت و صیانت از صدای مردم است و به جامعه اطمینان می دهد که صدای مردم برای ناظر شورای نگهبان و شبکه نظارت مهم است چرا که بارها ثابت شده است که صدا از مردم بسیار مهم است. برای شبکه مدیریت؛ بنابراین باید در این مورد بسیار حساس بود و اینها مواردی است که باید به آنها توجه کرد. ما مفتخریم که در یک نظام سیاسی زندگی می کنیم که این میزان از صداقت و سازگاری با صدای مردم را دارد.

وی با تاکید بر اینکه رای هر مردمی برای ما مهم است، گفت: هر انتخاباتی که در کشور برگزار می شود، در واقع برگ زرین دیگری در تاریخ کشور چین خورده است که عزت و حماسه را به نمایش گذاشته است. ایشان ملت بزرگ ایران را آفریدند و دشمنان هر وقت می خواستند به این جریان لطمه بزنند از درهای بسته وارد شدند چرا که روند برگزاری انتخابات در کشور ما بسیار روشن و دقیق است و جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد. ناظران انتخابات ضامن سلامت انتخابات هستند.

تنزیو گفت: تجربه ادوار مختلفی که کشور از سر گذرانده است به دلسوزان نظام ثابت می کند که باید از هر حرکتی که زمینه تخلف را فراهم کند پرهیز کرد و این دوری برای ناظران انتخابات که ضامن هستند واجب تر است. از سلامت انتخابات انتخابات.

وی ادامه داد: قطعا هر کدام از ما نسبت به انتخابات رویکردی داریم و در انتخاب نامزدها در روز رای گیری نظر داریم و اشکالی ندارد اما ما که در جایگاه عوامل نظارتی هستیم حق نداریم. طوری عمل کنیم که بقیه مردم از دیدگاه ما آگاه شوند.” ما حق نداریم طوری رفتار کنیم که دیگران از رفتار و گفتار ما موضعی علیه یا علیه دیگران استنباط کنند.

تهذیف با بیان اینکه انتخابات نماد مردم سالاری دینی است، گفت: همه ما باید نگاه خود را به انتخابات اصلاح کنیم و بدون توجه به انتخاب یک نفر، آن را ببینیم، زیرا بسیاری از مردم دنیا به این نظام سیاسی نگاه می کنند.

وی بیان کرد: ناظران انتخابات باید از رفتارهای مشکوک پرهیز کنند و در جامعه اعتماد به نفس ایجاد کنند که به لطف خدا تا کنون اینگونه بوده است و انشالله اینگونه خواهد بود چرا که صدای مردم را حق می دانیم. مردم. مردم و این موضوع برای ما مهم است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مشارکت حداکثری برای همه ما مهم است و رهبر انقلاب نیز همواره بر آن تاکید داشته‌اند، چرا که هر چه نظام سیاسی داشته از این کمک‌ها بوده و همیشه صادقانه با موضوع انتخابات برخورد کرده‌ایم. “

وی خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در همه دوره ها و با رویکردهای مختلف و متنوع، نشانگر میزان تأثیرگذاری تصمیم و اراده مردم است و ما نیز در خدمت این اراده و انتخاب هستیم.

تحذیف گفت: روز رای گیری باید بسیار هوشمندانه و دقیق انجام شود و اقدامات ناظران نباید موجب بهانه جویی و توهین به دیگران شود. همچنین نباید نسبت به شایعات بی تفاوت باشید.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری همه عوامل انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شود و روز انتخابات به جشن مردم سالاری دینی تبدیل شود و بار دیگر شاهد تماشایی انتخابات باشیم. عزت ملت و حماسه آفرینش و مردم خواهند دید که این مسابقات، مسابقات اخلاقی و شرعی است و مسابقاتی برای خدمت به مردم شریف و عزیز کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *