صنعت فرودگاهی کشور با رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری و سند جامع هوشمندسازی وارد عصر جدید شد

تبلیغات بنری


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایه گذاری و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه های کشور گفت: اقدام امروز و توافقات امضا شده می تواند مسیر جدیدی را رقم بزند.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرباش وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه شرکت فرودگاهی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاهی. شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع اطلاعات فرودگاه‌های ایران که می‌گوید آسمان ایران باید برای عبور و مرور پروازها جذاب‌تر باشد، در برنامه هفتم مفاد بسیار خوبی در واگذاری فرودگاه‌ها دیده شده است او گفت که دست فرودگاه ها را باز گذاشته است.

بذرباش با بیان اینکه اقدام امروز و توافقات منعقد شده می تواند مسیری جدید و متفاوت را در صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور رقم بزند، اظهار داشت: پس از مرحوم قاسمی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی به وی محول شد، از سوی وزارت راه و شهرسازی تاکید کردم. ابتدای حضورم که گفتم فرودگاه های کشور باید واگذار شود و مدیریت دولت کار درستی نیست چرا که ظرفیت اداری دولت را اشغال می کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند کیفیت بالاتری را در بخش خدمات ارائه کند و از توان نیروی انسانی برای توسعه فرودگاه های جدید و پیشبرد اهداف استفاده شود، گفت: نمونه این اقدام هوشمندسازی فرودگاه های کشور است .

بذرباش گفت: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اطلس سرمایه گذاری توانایی بهبود و ارتقا را دارد.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند دولت ضمن توسعه ناوگان خدمات را افزایش دهد و با انجام این اقدامات سال آینده سال خوبی برای ناوگان هوایی در نظر گرفته شود، گفت: به جای اینکه دولت ناوگان را تامین کند، ایرلاین ها تامین می کنند ناوگان مورد نیاز است و اقدامات خود را انجام خواهد داد و این اقدام با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ یک از ایرلاین های کشور سودآور نیستند، اما حاشیه سود این شرکت ها متفاوت است، گفت: خدمات فرودگاهی باید متنوع و افزایش یابد چرا که مسافران این تقاضا را دارند.

وی افزود: باید به سمت فرودگاه های نسل سوم و چهارم حرکت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با نیروهای مسلح در خصوص رفع محدودیت‌های پروازی به توافق‌های خوبی رسیده‌ایم و نیاز به ادامه این پیگیری‌ها وجود دارد، زیرا آسمان ایران برای پروازها بسیار جذاب است.

بذرباش گفت: در مفاد برنامه هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل هوایی، مجوز واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی داده شد. همچنین با تلاش دولت سیزدهم، دبیرخانه مدیریت مراکز حمل و نقل و لجستیک در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *