صرفه‌جویی سالانه ۸۰ میلیون یورویی با راه‌اندازی خط لوله تأمین خوراک پالایشگاه بندرعباس

تبلیغات بنری


مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس از صرفه جویی سالانه 80 میلیون یورویی از طریق احداث خط لوله 40 کیلومتری برای تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس تا سه ماه آینده خبر داد.

یورنا – احمد هاشمی، مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس امروز (شنبه، 30 مرداد) در جمع اصحاب رسانه درباره مزایای این خط گفت: خط لوله تامین خوراک پالایشگاه نفت بندرعباس که شاخه ای از خط لوله گور جاسک است. از تردد حدود 145 کشتی با وزن 90 تن جلوگیری می کند.

وی افزود: کاهش خطرات، تامین امنیت تولید محصول با هرگونه امکان توقف نفتکش ها و کاهش هزینه های حمل و نقل دریایی از مهمترین مزیت های راه اندازی این خط لوله است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس همچنین به افزایش سهم تولید داخلی در تامین تجهیزات مورد نیاز این واحد پالایشی اشاره کرد و اظهار داشت: طی سال های 1392 تا 1393 در مجموع 57 میلیون یورو از محل تامین قطعات یدکی تامین شده است. و تجهیزات داخل کشور

الهاشمی دستیابی به جایگاه برتر در بهره وری، افزایش کیفیت محصولات تولیدی، جلب رضایت مشتریان و سهامداران و حرکت به سمت پالایش نفت را مهمترین چشم انداز این واحد پالایشی عنوان و خاطرنشان کرد: طرح ارتقای کیفیت فرآورده های سنگین، پروژه تولید روغن های درجه دو و سه و پروژه کک سازی بهبودیافته یکی از مهم ترین پروژه های توسعه ای این شرکت است که برای طرح ارتقای کیفی محصولات سنگین مجوزهای زیست محیطی را اخذ کرده و پیشرفت فیزیکی آن هم اکنون حدوداً می باشد. 14 درصد

پالایشگاه بندرعباس در مسیر پالایش نفت قرار گرفت

وی افزود: با تغییر مدل فرآیندی واحد کاهش تاخیر به مدل پالایش نفت (Rdcc) و سرمایه گذاری های اضافی 60 میلیون یورویی، گام این شرکت در راستای تبدیل شدن به شرکت نفتی، علاوه بر تولید کک، 2 میلیون لیتر افزایش یافت. بنزین در روز و تا 400 هزار تن در سال پروپیلن.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس تصریح کرد: پالایش نفت بندرعباس یکی از صنایع سبز کشور است که هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی کند.

الهاشمی مطالبات این واحد پالایشی از دولت را در سال 1401 30 هزار میلیارد تومان (همت) اعلام کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح دولت و تامین این مطالبات و واگذاری فروش محصولات به واحدهای پالایشی، پروژه‌های توسعه‌ای برای این شرکت تسریع می‌شود و می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن حجم محصولات با ارزش افزوده را در کشور افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ​​12 میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می شود که حدود 6 میلیون لیتر آن با استاندارد یورو است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس به نقش برجسته این مجموعه پالایشگاهی در اجرای طرح های مسئولیت اجتماعی در استان هرمزگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان در بندرعباس، ایجاد فرهنگسرا و فرهنگسرا و حمایت باشگاه ورزشی پالایش نفت بندرعباس برای ورزش های همگانی از جمله تشکیل تیم پالایش نفت بندرعباس یکی از مهمترین این موارد است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *