صدور مجوز انتشار اوراق سلف ارزی در بازار سرمایه

تبلیغات بنری


ماجد عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امروز در جلسه شورای عالی بورس موضوع انتشار اوراق ارزی در بورس کالا مطرح شد و شورا کلیات آن را تصویب کرد. به این ترتیب شرکت های صادرات محور که نیاز به تامین مالی دارند، می توانند با انتشار این اوراق در بورس کالا، تامین مالی کنند.

یورنا – به گزارش بازار سرمایه ایران (سینا)، مجید عشقی از راه اندازی اوراق ارزی در بورس کالا خبر داد و گفت: راه اندازی این اوراق به معنای پیش فروش بلندمدت کالاهای این شرکت ها با تسویه ارزی است. . بر این اساس، شرکت‌ها می‌توانند پروژه‌های بزرگ فعلی خود را تأمین مالی کرده و مبلغ اوراق رهنی را از محل صادرات کالاهای تولید شده از خطوط تولید جدید بازپرداخت کنند.

وی اعلام کرد: ترتیب ویژه ای که این اوراق شاهد آن بود، امکان تسویه در طلا در سررسید است. یعنی می توان گواهی سپرده طلا یا معادل طلای کالا یا ارز را در سررسید به سرمایه گذار تحویل داد و این امر موجب پایان بسیاری از شبهات در اوراق مشابه خواهد شد.

عشقی تصریح کرد: نکته دیگری نیز وجود دارد که امروز در جلسه شورای عالی بورس به تصویب رسید که به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد این اوراق را نیز از بستر بورس کالا خریداری کنند. البته قبل از آن سیستم سرمایه گذاری خارجی در بورس و فرابورس را داشتیم که به تصویب هیات وزیران رسید. بر این اساس اوراق ارزی نیز مشمول همین بخشنامه مصوب شورا خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: امیدواریم این تصمیم منجر به بهبود سرمایه گذاری، تکمیل پروژه های بزرگ ملی و بهبود رشد اقتصادی صادرات محور شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *