شیوه‌نامه اجرایی رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت به شبکه بانکی ابلاغ شد

تبلیغات بنری


«روش اجرایی بانک مرکزی برای رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت (اقلام خارج از نهادها و بدون دستگاه اجرایی مشخص)» که مشترکاً توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کشور) و سازمان برنامه‌ریزی کشور تدوین شده است. سازمان بودجه (معاونت اقتصادی) شبکه بانکی کشور.

یورنا – بر اساس گزارش بانک مرکزی؛ این بانک به استناد بخشنامه شماره 120903/03 با استناد به نامه شماره 57/47271 وزارت امور اقتصادی و دارایی مورخ 13/3/1403 هجری قمری «روش اجرایی رسیدگی به دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی از طرف دولت (الحاقی) است. ) ” – بندهای دستگاهی و بدون دستگاه اجرایی مشخص ) ” که در راستای اجرای بند مشترک توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (کل خزانه داری کل کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور (عامل اقتصادی) تدوین شد. «الف» تبصره شماره (3) قانون بودجه سال 1403 کل کشور به شبکه بانکی.

لازم به ذکر است بر اساس الزامات و ترتیبات مندرج در دستورالعمل اجرایی مذکور، درخواست طلبکاران باید در چارچوبی مشخص و با رعایت شرایط اعلام شده در دستورالعمل مذکور از دولت به مرجع ذیصلاح ارائه شود.

بر اساس این سیاست، درخواست ها در مراحل مختلف بر اساس سازوکار مشخص شده در خط مشی مورد رسیدگی قرار می گیرد و نتیجه شامل تاییدیه های مربوطه اعلام می شود.

لازم به ذکر است، بر اساس اطلاعیه صدرالذکر، مفاد دستورالعمل اجرایی پیوست از ابتدای سال 1403 هجری قمری لازم الاجرا خواهد بود.

بانک ها باید در اسرع وقت طبق بخشنامه شماره 149153 مورخ 1395/05/16 به مؤسسه اعتباری غیربانکی اطلاع داده و از حسن اجرا و نظارت آن اطمینان حاصل کنند .

دستورالعمل اجرایی رسیدگی به مطالبات ادعایی افراد از دولت (موارد فرا نهادی و بدون دستگاه اجرایی خاص)

دستورالعمل اجرایی بند «الف» تبصره (3) قانون بودجه سال 1403 کشور و بند (3) ماده (37) آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال 1403 کشور.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *