شهید هنیه و ابومهدی المهندس، نماد وحدت در حوزه مقاومت هستند

تبلیغات بنری


رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت، شهید هنیه و ابومهدی المهندس را نماد وحدت در عرصه مقاومت برشمرد و طرح ها و برنامه هایی را برشمرد که دامنه وحدت را به بهترین شکل ممکن افزایش دهد.

خبرگزاری مقدار دومین جلسه ستاد مرکزی هفته وحدت با هدف بررسی کلیات برنامه هفته وحدت و تدوین برنامه های اساسی بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) در دفتر مرکزی شورای هماهنگی دعوت اسلامی برگزار شد. و به او آرامش بده پیامبر اسلام (ص).

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت با تاکید بر اهمیت گرامیداشت هفته دولت، تاکید کرد: همفکری و هم افزایی برای اجرای برنامه های نوآورانه و اثربخش همزمان در کشور هفته وحدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این جلسات برنامه های عملیاتی سازمان ها و نهادها بررسی و دستاوردهای آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد. هدف ما از گرامیداشت هفته دولت تقویت عنصر وحدت در جامعه اسلامی است تا از این طریق حرکت هایی در راستای تقویت وحدت، تقریب و برادری شکل گیرد.

اختری تاکید کرد: تلاش ما بر این مهم است تا از پیشنهادات و نظرات برای هر چه بهتر شدن هفته وحدت بهره مند شویم. از این رو بر برگزاری جشنواره و گل آرایی معابر، شهرها و حتی روستاها تاکید می شود.

وی بیان کرد: برگزاری برخی برنامه ها از جمله راهپیمایی خانوادگی و همچنین برگزاری مراسم در الغدیر پیشنهاد و بررسی می شود. در این برنامه مراسم حج از راه دور در تمامی مساجد بقاع متبرکه برگزار می شود. امروز طی ارتباط آنلاین با ستاد استانی AKM و KIF این برنامه مورد توجه قرار گرفت.

رئیس تیم گرامیداشت هفته وحدت به تولید محتوا اشاره کرد و گفت: تولید محتوای خوب که بتواند وحدت جامعه اسلامی را ارتقا بخشد همان چیزی است که در نظر گرفته شده است و هر یک از تشکل های عضو باید در راستای فعالیت ها این محتوا را تولید کنند. که بتوانیم این هفته را پربار و موثر کنیم.

اختری به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی وحدت در جامعه اشاره کرد و تاکید کرد: از آنجایی که آموزش و پرورش با همه ادیان ارتباط زیادی دارد و به دلیل ارتباط با جامعه و اعضای خانواده می تواند نقش فعال و موثری داشته باشد. بنابراین مسئولیت برجسته و حساس تری بر عهده دارد و لازم است برنامه های ویژه ای در این زمینه برنامه ریزی و اجرا شود.

وی تصریح کرد: نشست ها، همایش ها، مطالب و برنامه های مختلفی برای هفته وحدت در نظر گرفته شده است که در این راستا می توان از مشاوره و گفتگوهای مهمانان داخلی و خارجی نیز بهره مند شد. .

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت به شعارهای اصلی انتخاب شده برای هفته وحدت امسال اشاره کرد و گفت: شعارهای متعددی برگزیده شد که همگی حول محور مظلومیت غزه است. لوگوهای مشابه؛ «غزه مظلوم امت رسول الله»، «امت رسول الله حامی غزه مظلوم»، «پیام وحدت، دعوت به مقاومت تا آزادی غزه و بیت المقدس مقدس»، «غزه» قلب تپنده اتحاد و مقاومت، «وحدت سلاح ملت است»، «پیام وحدت، شعله بیداری» که باید از میان آنها انتخاب شود.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی سخنانی بر حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: اهمیت امت اسلامی همواره مورد تاکید بوده و در بیانیه ها و در قرآن کریم مؤمنان به نشستن بر عرش خدا دعوت شده است.

وی ادامه داد: تاکید بر یافتن راهکارهایی برای تعمیق وحدت در جامعه و نفوذ اجتماعی از مهم ترین نکات در دستور کار است. هدف پر کردن مقوله وحدت بین اعضای مختلف جامعه است، بنابراین هر پیشنهادی در این زمینه می تواند مفید باشد و مورد توجه قرار گیرد.

الانصاری بار دیگر بر اهمیت ایجاد وحدت در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: وحدت تنها در شعار راهبردی نیست، بلکه باید این اهمیت به نحوی در جامعه جذب شود و موجب اخوت بین مردم و برادری شود. دستیابی به نزدیکی بین مردم برادری دینی با هم. این نوع وحدت چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

وی به شهادت قاسم سلیمانی، ابوالمهندس و شهید هنیه اشاره کرد و تاکید کرد: این شهدا نماد وحدت و نشان دهنده وحدت جامعه مسلمانان هستند. اتحاد مسلمانان در دل دشمنان ترس ایجاد می کند، پس باید اتحاد بین افراد جامعه گسترش یابد و البته این امر و رضایت خداوند است.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و تاکید کرد: نمونه واقعی و مؤثر وحدت امروز به خوبی در راهپیمایی اربعین نشان داده شده است.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *