شهید رئیسی اجازه نداد ایران اوکراینیزه شود

تبلیغات بنری


یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حرکتی را که در دولت سیزدهم صورت گرفت، حرکتی دیپلماتیک و عملی دانست و گفت: شهید رئیسی اجازه اوکراینی شدن ایران را نداد.

یورنا – سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403 در میزگرد سیاسی شبکه 3 سیما با بیان اینکه مصمم هستیم هویت و امنیت خود را در ارتباط با کشورهای خارجی حفظ کنیم، گفت: و گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر همین موضوعات استوار است.

در ادامه این میزگرد، محمدرضا میرشمسی، رئیس ستاد انتخاباتی قاضی زاده هاشمی با ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه روابط ایران با سایر کشورها، دو دیدگاه متفاوت درباره نظام دیپلماسی کشور در سال های گذشته را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همچنین صالح اسکندری مشاور دیگر قاضی زاده هاشمی این کاندیدای انتخاباتی را ادامه رئیس جمهور شهید معرفی کرد و گفت: سیاست خارجی کالای ارزانی نیست که بتوان آن را به حراج گذاشت.

این کارشناس سیاسی همچنین با انتقاد از سیاست خارجی دولت دوازدهم گفت: در دولت سیزدهم همه چیز تغییر کرد و اکنون موضوع اصلی کشور ما برنامه جامع اقدام مشترک نیست.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با انتقاد از دو رویکردی که کشور را در نظام دیپلماسی راه به جایی نمی برد، گفت: در دولت سیزدهم با درک صحیح از روابط بین الملل باید ساختار داخلی قدرت را افزایش دهیم و با خودمان جبهه بسازیم. مردم دوستان.

وی همچنین افزود: حرکتی که در دولت سیزدهم انجام شد، حرکتی دیپلماتیک، عملگرا و اصلاً گدایی نبود.

قاضی زاده هاشمی در ادامه انتقادات خود از سیاست خارجی در دوران کرونا گفت: دیپلماسی در دوران شهید رئیسی در خدمت مردم بود. شهید رئیسی نگذاشت ایران اوکراینی شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: فروش نفت ما شاهد جهش یک و نیم میلیون بشکه ای بود و شاهکاری با عنوان «وعده واقعی» حاصل شد که بیانگر صلابت کشور بود.

وی گفت: بخش خصوصی در کشور باید در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کرسی داشته باشد و ارتباط مستقیم و عملی برای دستیابی به تجارت آزاد جهانی داشته باشد.

وی افزود: ابتدا باید با کشورهای همسایه به توافق برسیم. ما باید با کشورهای همسایه به یک بیانیه مشترک برسیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: هرکس فکر می‌کند آمریکا با مذاکره دست از دشمنی با ایران بردارد، توهم است. اما می‌توانیم کاری کنیم که آمریکا به‌عنوان یک قدرت بزرگ جهانی، امنیت خود را در مذاکره با ایران ببیند و باید کاری کنیم که در حوزه اقتصاد و امنیت جهانی به ما نیاز داشته باشند.

این کاندیدای انتخاباتی ادامه داد: برخی در داخل کشور با غرب همکاری می کنند. جنبش برای کسب قدرت و ماندن در قدرت، ایجاد ترس از جنگ در جامعه را هدف قرار داده است.

قاضی زاده هاشمی در ادامه این میزگرد سیاسی گفت: سیاست های خصوصی و عمومی ما در قانون اساسی است و دولت مجری این قانون است. اگر دولت مجری خوبی باشد که قانون را اجرا کند و اگر مانند سایر دولت ها نباشد در قانون کشور مشکل تلقی می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر انصراف یا حضورش تا پایان انتخابات، توضیح داد: حضور من در انتخابات شرعی است. اگر خودم را خوب نبینم وارد نمی شوم. لعنت بر کسی که خود را حق نمی داند و وارد انتخابات نمی شود. من با توجه به وظایف و مسئولیت هایی که احساس می کردم وارد انتخابات شدم اما گاهی با توجه به شرایط موجود ممکن است به اجماع برسیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به تصویری که عربستان برای این کشور ترسیم می کند، گفت: 700 میلیون فرهنگ خود را به ایران صادر می کنیم و پس از آن کالای ایرانی صادر می کنیم.

وی تاکید کرد: ابتدا باید این تصویر را با کشورهای دوست و همسایه ایجاد کنیم.

قاضی زاده هاشمی در جمع بندی اظهارات خود گفت: ای مردم ایران عنوان دولت من دولت مردم و خانواده است، ما هیچ برنامه و آرمانی جز توسعه وضعیت اقتصادی شما و بهبود وضعیت اقتصادی شما نداریم. زندگی و معیشت شما، مسیری که در دولت شهید رئیسی آغاز شد، ما را به اوج رسانده است. مردم ایران باید بار دیگر به جوانان انقلابی و مسلمان خود برای ادامه راه شهید رئیسی اعتماد کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *