شعب منتخب عرضه ارز اربعین اعلام شد

تبلیغات بنری


اربعین از یکشنبه 16 مرداد تا پایان روز سوم شهریور 1403 در سه هزار و 168 شعبه و باجه هفت بانک فعال در سطح شهر و روستا برگزار می شود.

یورنا – به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ارز اربعین در 302 شعبه بانک ملی ایرانیان، شعب و باجه های 1386 بانک پست، 280 شعبه بانک ملت، 221 شعبه بانک صادرات، 189 شعبه موجود است. در بانک سپه 106 شعبه بازرگانی و 63 شعبه بانک پارسیان در زفار ارائه می شود.

شایان ذکر است این بانک در دستورالعمل قبلی در خصوص فروش ارز اربعین اشاره کرده بود که به منظور تامین امنیت زائران و در صورت احراز شرایط، ارز در بستر سامانه های اینترنتی بانک های عامل فروخته می شود. با احراز هویت کامل مشتری و قبول کلیه مسئولیت های بعدی توسط بانک ها.

بر این اساس از میان هفت بانکی که به عنوان عرضه کننده سکه اربعین فعالیت می کنند، چهار بانک با ایجاد سازوکار مناسب، راه را برای ارائه خدمات غیرشخصی به متقاضیان سکه اربعین، پیام رسان «روبیکا»، بانک صادرات هموار کرده اند. ارائه خدمات آفلاین به متقاضیان سکه اربعین از طریق اپلیکیشن “سپینو” (آدرس: SEPINO.BSI.IR).

بانک پارسیان همچنین قرار است خدمات آفلاین ارائه ارز اربعین را از طریق نرم افزار پیام رسان آی گپ ارائه دهد که پس از تکمیل از طریق سایت رسمی بانک پارسیان اطلاع رسانی خواهد شد. لازم به ذکر است؛ بانک تجارت خدمات آفلاین خود را در این زمینه در بستر سامانه این بانک ارائه خواهد کرد و متقاضیان می توانند نحوه دریافت این خدمات را از طریق سامانه بانک تجارت پیگیری کنند. لازم به توضیح است بانک ملت در ایام اربعین حسینی خدمات آفلاین ارائه نخواهد کرد.

شایان ذکر است فروش ارز (اسکناس) به زائران متقاضی زیارت اربعین حسینی به ازای هر زائر حداکثر 200 هزار دینار عراقی با نرخ فروش اسکناس مرکز طلا و مبادلات ایران (ETS) خواهد بود. ). ضمناً دریافت هرگونه کارمزد یا هزینه ای معادل ریالی ارز مورد نیاز (مطابق با نرخ مرکز مبادلات) از متقاضی ممنوع است.

می توان تایید کرد که فروش ارز به زائران بالای پنج سال (متولدین 1397/06/01 و قبل از آن) از تاریخ 7 مرداد 1303 تا پایان روز 3 شهرور 1403 هجری قمری با ارائه اصل کارت ملی گذرنامه معتبر یا کارت سفر اربعین برای زائر که در سامانه «کنترل ارز (سینا)» تحت عنوان «ارز بازدید اربعین» (کد آدرس 50) ثبت شده و با الزام درج کد رهگیری در سامانه مربوطه. .

کد رهگیری نیز پس از طی مراحل ثبت نام در سامانه سماح در سامانه خصوصی (کد ملی متقاضی) فعال می شود.

لازم به ذکر است برای زائران 5 تا 15 ساله به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود.

تاکید می شود سرپرستان خانواده می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و اعضای خانواده برای خرید ارز اربعین برای اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) به شعب آن بانک مراجعه کنند. عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب ارز فروشی مانعی ندارد و سرپرست خانواده می تواند با کارت بانکی خود برای اعضای خانواده خود ارز خریداری کند.

در پایان لازم به ذکر است فروش ارز اقلام فوق محدودیتی در فروش ارز مسافرتی برای متقاضیان در سال جاری ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *