ششمین نشست کمیته برنامه‌ریزی و نظارت مصوبه کاهش الگوی مصرف پلاستیک برگزار شد

تبلیغات بنری


ضرورت مشارکت هماهنگ نهادها و شهروندان در دستیابی به کاهش مصرف پلاستیک در پایتخت یکی از موضوعاتی بود که در ششمین جلسه کمیته برنامه ریزی و نظارت برای تصمیم گیری برای کاهش الگوی مصرف پلاستیک در شهرداری تهران مطرح شد.

یورنا – به گزارش شهروند؛ ششمین جلسه کمیته برنامه ریزی و نظارت بر تصمیم کاهش الگوی مصرف پلاستیک در شهرداری تهران با حضور رئیس کمیته بهداشت شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهر تهران برگزار شد. شهرداری، ناظر، مدیر اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، ناظر سازمان میادین میوه و تره بار و جمعی از مدیران و معاونین شهری صبح امروز در سالن اجتماعات میوه مرکزی و سازمان مدیریت میادین سبزی تهران.

حسین نذری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به ضرورت ترویج و فرهنگ سازی در راستای تغییر الگوی مصرف به منظور کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی و ظروف گفت: ترویج و فرهنگ سازی در دستور کار است برای کاهش مصرف کیسه ها، ظروف و محصولات پلاستیکی یکبار مصرف، باید این امر در تمامی مراکز وابسته به شهرداری تهران انجام شود و به سایر نهادها و سازمان ها نیز تسری پیدا کند.

وی همچنین بر تداوم برگزاری این جلسات تاکید کرد و گفت: باید با جدیت تمام به دنبال کاهش مصرف پلاستیک در شهرداری تهران باشیم و از سیاست های تشویقی استفاده کنیم و با همدلی و تقریب ایجاد شده توسط شهرداری تهران راه حل های عملی و اصولی را جستجو کنیم. . در این رابطه.

در ادامه آتای سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار گزارش مختصری از مصوبات جلسات قبلی ارائه کرد و ادامه داد: آلودگی پلاستیکی در جهان یک فاجعه انسانی و زیست محیطی به تمام معناست. مصرف جهانی کیسه های پلاستیکی بالغ بر 500 میلیارد کیسه است. طبق آمار روزانه 57 هزار تن زباله در ایران تولید می شود که 12 درصد آن پلاستیک است.

عطایی به موضوع فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: بهره برداری از توانمندی های مردم در زمینه فرهنگ سازی ساختمان بدون شک یکی از عوامل مهم پیشرفت در این پروژه علاوه بر نظارت دولت بر تولید پلاستیک آن است. مواد و کنترل بیش از حد تولید نقش مردم در کاهش استفاده از پلاستیک است.

بر اساس این بیانیه به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، بختیاری زاده به همکاری همه نهادها در این زمینه اشاره کرد و گفت: سازمان میادین در این طرح پیشگام خواهد بود. همانطور که وی بیان کرد، اما تداوم و موفقیت در این طرح نیازمند همکاری و همراهی مجموعه های مربوطه است تا شاهد پیشرفت حداکثری در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *