شرکت در روضه‌های خانگی سبک زندگی افراد را متحول می‌کند

تبلیغات بنری


گفتگو

یکی از نویسندگان کتاب مطالعه کتاب تصاویر گمشده را بر تاثیر شرکت در زیارت خانه ها به ویژه حرم امام حسین (علیه السلام) که مبنای انتخاب و سبک زندگی است، تاکید و پیشنهاد کرد.

مریم زمانی نویسنده کتاب در گفت و گو با مرحله وی در رابطه با کتاب «تصاویر گمشده» گفت: این اثر نگاه باربری دارد تشریفات خانه و تاثیر آن بر سبک زندگی مردم رمان تصاویر گمشده داستان دگرگونی است، داستان زندگی ای که به برکت اهل بیت (علیه السلام) و حرم امام حسین (ع) شکل گرفت و ماندگار شد. (درود بر او).

وی ادامه داد: کتاب «تصاویر گمشده» رمانی با الهام از تجربیات من و دوستانم از مجالس نماز است. فراز و نشیب ها در داستان قرار می گیرند تا جذابیت کار دو چندان شود.

او زمانی به بخشی از کتاب «تصاویر گمشده» اشاره کرد و گفت: حسین دانشجوی عکاسی بود و برای انجام پروژه عکاسی خود به مساجد قدیمی می رفت و در آنجا با او رابطه برقرار کرد و کشته شد. مادرش به دنبال حقیقت می رود و برای یافتن حقیقت به حومه شهری که عکس های حسین به او نشان داده می رود.

نویسنده کتاب افزود: کتاب عکس های گمشده داستان مادری است که فرزندش حسین را در یک درگیری خیابانی از دست داد و او پسری است که از سیدالشهدا علیه السلام هدیه گرفت. در ماه محرم باید عزادار پسرش شود و بزرگترین تصمیم زندگی اش را بگیرد. تصمیمی که در آن مرگ از یک سو و زندگی از سوی دیگر است. در این راه بحث عفو و گذشت و قناعت مطرح شد، اما در عین حال تأثیر روش های خانگی و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام در اعمال افراد مطرح شد.

او یک بار گفت: جوانی که به جرم قتل دستگیر شده، ادعا می کند که بی گناه است و دیگری حسین را کشته است و مادر حسین می خواهد قاتل واقعی را پیدا کند و …. این رمان خواندنی مخاطب را به گذشته افرادی می برد که اکنون نشانی از گذشته خود ندارند و تغییر کرده اند.

وی فصل هفتم کتاب «تصاویر گمشده» را یکی از جذاب ترین بخش های اثر بیان کرد و گفت: نگاه به قرائت های مذهبی و تأثیرات آن در تمام وجود مردم و حتی خانه هایی که مراسم مذهبی در آن برگزار می شود، گسترده است. برگزار می شود و این مهم در این فصل بیان شده است که به خوبی بیان شده است و با تصاویری نسبتاً شگفت انگیز همراه است که خواندن آن برای مخاطب جذاب خواهد بود.

وی به پیام کتاب عکس های گمشده پرداخت و گفت: حرم دو امام معصوم (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) سبک زندگی مردم را متحول کرده و باعث شده است که نکات انسانی و اخلاقی در آنها لحاظ شود. نوع تصمیماتی که می توان گرفت. آنها قبل از شرکت در جلسات به این نکات توجه نکردند. روضه ها باعث می شود مردم به اهمیت خودسازی و خودشناسی پی ببرند.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *