شرق کشور در غبار باد‌های ۱۲۰ روزه فرو رفت

تبلیغات بنری


افزایش سرعت وزش باد به مدت 120 روز در شرق کشور منجر به غرق شدن برخی از مناطق استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در سیل ناشی از وزش باد شد که 120 روز ادامه داشت.

یورنا – بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، حداکثر سرعت وزش باد تا ظهر امروز سه شنبه 18 مردادماه در زابل در 120 روز گذشته به 108 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار ناشی از آن کاهش محسوسی را در پی داشت. دید افقی در بسیاری از مناطق شمال. نیمی از سیستان و بلوچستان.

گرد و غبار ناشی از این وزش بادها طی شبانه روز گذشته باعث کاهش دید افقی حداقل در 8 شهر سیستان و بلوچستان شد که دید افقی در زهک به 1000 متر، زابل 1200 متر و نصرت آباد 2000 متر کاهش یافت. . و 2500 متر در زاهدان.

وزش باد که به مدت 120 روز ادامه داشت، برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی را نیز تحت تاثیر قرار داد و دید افقی در محدوده فرودگاه بیرجند را به 1000 متر کاهش داد.

طی 24 ساعت گذشته از حداقل هفت ایستگاه هواشناسی در هفت شهرستان خراسان جنوبی وزش باد و گرد و خاک گزارش شد که شعاع دید افقی را در ایستگاه های بیرجند و حاج آباد به 1000 متر، نهبندان 3000 متر و در تپاس 4000 متر کاهش داد. .

وزش باد و گرد و غبار همچنین دید افقی ایستگاه هواشناسی سبزوار خراسان رضوی را به 4000 متر کاهش داد.

خشکسالی های اخیر و افزایش سطح گرد و غبار در شرق و جنوب شرق کشور و در غرب افغانستان و پاکستان باعث افزایش فراوانی و شدت پدیده گرد و غبار در این منطقه وسیع شده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *