شبکه مستند با محسن خان جهانی «انتخاباتی» شد/ «نردبان» تلویزیون حال و هوای انتخابات گرفت

تبلیغات بنری


آخرین قسمت از برنامه نردبان با حضور محسن خان جهانی و مستندهایی از فضای انتخابات پخش می شود.

یورنا- به گزارش روابط عمومی نردبان، برنامه تلویزیونی شماره 193 «نردبان» امروز جمعه 10 تیرماه از شبکه مستند سیما پخش می شود. این قسمت از برنامه روحیه انتخاباتی دارد و به سراغ مستندهایی می رود که مستقیم یا غیرمستقیم به این رویداد مهم کشورمان می پردازد.

مهمان این قسمت از برنامه نردبان، کارگردان و مستندساز سرشناس کشور، محسن خانجهانی است. وی در گفت و گو با حامد شکیبانیا از تجربیات خود در ساخت فیلم مستند و آثارش از جمله مستندهای «صندل من شماره 257»، «انتهای خیابان کشیش»، «یک میخ و چند کت»، «سرد، سرما، «آزادی» و «پیروزی نزدیک است». او صحبت می کند

خانجهانی در کارنامه خود مستندهای زیادی را با موضوع انتخابات کارگردانی کرده و به وضعیت ریاست جمهوری و مجلس ایران نگاه کرده است. مستند «انتهای خیابان کشیش» حول محور انتخاب حسن روحانی برای اولین دوره ریاست جمهوری است و مستند «پرنده-پرنده» حول محور ساکنان روستایی است که به پیام‌های کوتاه رئیس‌جمهور پاسخ می‌دهند. آنها می خواهند مذاکرات بین المللی را با مذاکرات داخلی در روستای خود انجام دهند و در مورد کمبود آب مذاکره کنند. مستندهای «یک میخ، چند لایه» و «صندلی شماره 257» نیز به انتخابات شورای اسلامی استان زنجان و شهرستان ماهینشان می پردازد.

بخش‌هایی از مستند «من انرژی هسته‌ای نیستم» ساخته مهدی قربان‌پور نیز نقد و بررسی می‌شود. در خلاصه داستان این مستند آمده است: پرتوهای رادیواکتیو در شهر ساحلی رامسر زمینه ای برای حضور کاندیداها در انتخابات شورای اسلامی شهر می شود.

در بخش مستندهای خارجی نیز نقدی بر مستند اتاق جنگ به تهیه کنندگی د.ا. Pennebaker و Chris Hegedus و بسته پیشنهادی برای تماشای مستند Ladder This Week برای مستندهای انتخاباتی کشورهای مختلف است. در این بسته از مستندهای ریاست جمهوری (انتخابات زیمبابوه 2018)، همه در: مبارزه برای دموکراسی/2020، کشتن اژدها (ایالات متحده آمریکا/2019)، انتخابات آفریقا (انتخابات غنا 2008)، وضعیت پسران (ایالات متحده آمریکا/2020))، دموکراسی فیلیباستر (انتخابات ایتالیا 2018)، روز انتخابات: لنز در سراسر آمریکا (ایالات متحده/2017) و نحوه تقلب در انتخابات: تاریخ نژادی رقابت ریاست جمهوری 1876 (ایالات متحده/2023) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه تلویزیونی «نردبان» سعی دارد با نگاهی تخصصی به مستند و عکس، مروری بر آثار ایرانی و خارجی در این زمینه داشته باشد. این برنامه با اجرای حمید شکیبانیا، کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر احمد پور و فاطمه باربور با قسمت های مختلف، جمعه ها ساعت 17:30 از شبکه مستند پخش می شود و شنبه ها ساعت 00:00 و 14:30 بازپخش می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *