سیدعباس صالح‌شریعتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم 

تبلیغات بنری


آقای عباس صالح شریعتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم از مجلس رای اعتماد گرفت.

یورنا عصر امروز یکشنبه 10 مرداد 1403 آقای عباس صالح شریعتی با اکثریت 271 رای به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم انتخاب شد.

سید عباس صالح شریعتی سیاستمدار، فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی است. وی پیش از این در دولت دوازدهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. پس از آن به عنوان مدیر مسئول مؤسسه و روزنامه مشغول به کار شد و ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد. آثاری هم هست که عموماً در نقش محقق به جمع آوری اطلاعات می پردازد.

علی جنتی در دولت یازدهم وی را به سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد و پس از استعفای علی جنتی از سمت وزیر ارشاد به دستور حسن روحانی، به عنوان سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. ارشاد اسلامی. راهنمایی کوتاه مدت

با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی، صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد و توانست با کسب رای مجلس در دولت دوازدهم وزیر فرهنگ شود.

آقای عباس صالحی شریعتی پس از درگذشت آقای محمود دایی (مدیر مسئول سابق روزنامه اطلاعات از سال 1359) در تاریخ 18 خرداد 1401 به عنوان نماینده ولی قانونی و مدیر مسئول جدید منصوب شد. رئیس – رئیس روزنامه اطلاعات.

سوابق فعالیت وی در دستگاه های اجرایی نشان می دهد که وی از سال 1355 تا کنون یعنی 5 دوره عضو هیئت مدیره و هیئت امنای اداره تبلیغات اسلامی بوده و عضویت در شورای مهندسی فرهنگی (شورای عالی انقلاب فرهنگی) از سال 1364 تا 1366. خودش را دارد، همانطور که صالحی عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیر مسئول و سردبیری برخی از نشریات علمی و فرهنگی بوده است. در کشور

جناب آقای عباس صالح شریعتی عصر روز چهارشنبه 10 مردادماه با اکثریت آرا، فرهنگ و ارشاد اسلامی را تصویب کردند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *