سیدحسن نصرالله سخنگوی اربعین شهدای پرواز شد

تبلیغات بنری


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام تاریخ چهلمین روز بزرگداشت شهدای اعزامی اردیبهشت، از سخنرانی سید حسن نصرالله در این مراسم خبر داد و از نامگذاری 30 اردیبهشت در تاریخ رسمی کشور به عنوان نامگذاری شد. “خدمات مجاهد”

یورنا- نشست خبری رئیس ستاد بزرگداشت چهل شهید اردیبهشت ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه روز یکشنبه 12 تیرماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. راهنمایی.

در این دیدار مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری چهلمین روز بزرگداشت شهدای اعزامی اردیبهشت گفت: از ابتدای اعلام شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی برنامه های زیادی برای تکریم و تجلیل از شهدای رئیس جمهور و هیئت همراه برگزار شده است و در تمامی این برنامه ها حضور مردمی و میدانی ملموس بوده است.

وی ادامه داد: مراسم اربعین اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) از ساعت پنج برگزار می شود و یکی از سخنرانان این مراسم رهبر مقاومت سید حسن نصرالله خواهد بود. در این مراسم همسر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز سخنرانی خواهد کرد.

اسماعیلی به برگزاری جشن های متعدد در نقاط مختلف کشور برای بزرگداشت چهلمین سالگرد شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اشاره کرد و گفت: همزمان با تهران، مراسمی در استان های مختلف از جمله اهواز و تبریز برگزار می شود مراسم بزرگداشت شهدای سفر اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که اربعین در اندیشه شیعه یادآور خاطرات تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است، برپایی اربعین شهدای سفر اردیبهشت بار دیگر یادآور حماسه است. خلقت مردم به شکرانه شهدا. با سرویس.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تائید کرد: از آنجایی که برای چهل شهید هوانوردی در عراق برنامه هایی در نظر گرفته شده است، خانواده شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز به عراق سفر کرده و در این مراسم شرکت خواهند کرد. در بسیاری از جشن های دیگر که در ایران برگزار می شود، خانواده شهدای اعزامی اردیبهشت شرکت می کنند. امروز پنجشنبه مراسم ویژه ای در حرم عبدالعظیم با حضور خانواده شهید امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار می شود.

اسماعیلی به بسیاری از برنامه های دیگر پرداخت و گفت: وزارت امور خارجه نیز جشن ها و برنامه هایی را با حضور مهمانان خارجی از 90 کشور برگزار می کند که در آن یاد و خاطره شهدای اعزامی اردیبهشت ماه گرامی داشته می شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با هماهنگی منطقه فرهنگی ایران در سایر کشورها مراسم یادبود را در کشورهای مختلف برگزار خواهد کرد.

وی بر رویکرد شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در عرصه فرهنگی تاکید کرد و افزود: در طول سه سال فعالیت در حوزه ریاست جمهوری به برکت پشتکار، همراهی و تلاش بی وقفه شهید، رویکردها و اتفاقات بسیار خوبی شکل گرفت. آیت الله سید ابراهیم رئیسی. این شهید بزرگوار و در بسیاری از موارد بدون نمایندگی رسانه ای انجام شد که باعث پیشرفت عرصه فرهنگ و هنر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقدامات فرهنگی در تجلیل از آیت الله سید ابراهیم رئیسی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کتاب های زیادی درباره فعالیت ها و تلاش های شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دست تدوین است که به زودی منتشر می شود. . یکی از این کتاب‌ها حول محور اولین سفر خادم الرضا به سازمان ملل است و به زودی خاطراتی از وقایع و حوادث را جمع‌آوری می‌کند، علاوه بر این کتاب‌های دیگری که به کوشش‌ها می‌پردازند، منتشر می‌شود. خدمات و جنبه های زندگی شهید.

آل اسماعیلی در خصوص ساخت فیلم های مستند درباره شهید آیت اللهی آقای ابراهیم رئیسی گفت: مستندهای زیادی درباره خدمات، زحمات و سفرهای رئیس جمهور شهید در استان ها و حتی مرزها و رسانه ملی تهیه و تولید شد. برخی از آنها را پخش کرد. تولیدات بسیاری در زمینه موسیقی و ترانه ادامه دارد که همگی توسط بنیاد رودکی وابسته به اداره کل موسیقی، صدا و سیما و هنر تهیه و تولید شده است.

وی با اشاره به نامگذاری یک روز از سال به نام شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه خاطرنشان کرد: 9 اردیبهشت به پاس خدمات و زحمات مستمر ریاست شهید و هیئت همراه، «خدمت مجاهدین» نامگذاری شد. این موضوع به تصویب شورای عالی فرهنگ عمومی رسیده است.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *