سوغاتی ارزشمند قالیباف از ژنو به ایران + عکس – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا» به نقل از یورنا، محمدباقر قالیباف شامگاه سه شنبه 24 مهر 1403 هجری شمسی پس از بازگشت از ژنو ضمن تشریح دستاوردهای شرکت در نشست اتحادیه بین المجالس افزود: وی در جریان سفر خود به بیروت پیام حمایت ایران از ملت شجاع را به غزه و لبنان رساند که هر تصمیمی از سوی مردم لبنان و دولت آنها گرفته شود، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

قالیباف ادامه داد: با وجود شهادت سران ارشدی چون سید حسن نصرالله، جبهه مقاومت با سرعت باورنکردنی خود را بازسازی کرد. تمام تلاش ما در ژنو این بود که صدای مردم مظلوم فلسطین و لبنان را به گوش جهانیان برسانیم.

وی گفت: پس از بازدید از مناطق آسیب دیده بیروت عازم ژنو شدم و تمام تلاشم بر این بود که پیام ظلم ستیزی، اقتدار لبنان، جبهه مقاومت و غزه را به جهانیان برسانم. در جلسات جنبی که در اجلاس کشورهای اسلامی در روز اول برگزار شد، مطالب تاثیرگذاری بیان شد که پیامدهای رسانه ای جدی در سطح جهانی داشت.

رئیس شورای اسلامی ادامه داد: جلسه ای نیز با روسای مجالس آسیایی برگزار شد که در آن بحث ها و مواضع خوبی صورت گرفت. در نشست پایانی اتحادیه بین المجالس که با حضور روسای تمامی مجالس برگزار شد، گزارشی از بیروت ارائه شد و بیانیه مواضع ارائه شد. کشورهای اسلامی و برخی کشورهای غیراسلامی از آفریقا و آمریکای جنوبی جایگاه خوبی داشتند.

وی افزود: این سفر سفر خوبی بود و تاثیر خوبی بر افکار عمومی در سطح جهانی و مجامع بین المللی در سطح مجلس گذاشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تصریح کرد: با هماهنگی سفارت ایران، سه قطعه کاشی لعابدار مربوط به 800 سال قبل از میلاد به ایران بازگردانده شد. این کاشی ها توسط مردم هدیه داده شده و با حیواناتی از محیط طبیعی ایران تزیین شده است که بسیار جالب و ارزشمند است و به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ارائه می شود.

عکس یک تخته سنگ قدیمی که از ژنو برگردانده شده است

وی گفت: این کاشی ها می تواند در نمایش تاریخ و تمدن کهن ایران موثر باشد.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: قبل از ژنو سفری به بیروت داشتیم تا این پیام را به مردم و مسئولین لبنان، غزه و جبهه مقاومت برسانیم که ملت ایران و تمام امت اسلامی از آنها حمایت می کنند.

قالیباف ادامه داد: علاوه بر بازدید از مناطقی که بمباران شده بود، جلسه ای با مردم و جریان های فلسطینی برگزار شد. با مقامات رسمی این کشور نیز دیدارهایی داشتیم.

وی گفت: ما قطعا به حمایت های انسان دوستانه خود ادامه خواهیم داد و پیام حمایت مردم ایران از مقاومت لبنان را به آنها ابلاغ کردیم.

رئیس شورای اسلامی افزود: در خصوص حمایت های لازم از آوارگان میلیونی که پس از بمباران ایجاد شده اند، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

قالیباف گفت: در زمینه سیاسی این پیام به آنها ابلاغ شد که هر تصمیمی از سوی دولت، ملت، مجلس و مقاومت لبنان اتخاذ شود، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می کند.

وی گفت: با شهادت سید حسن نصرالله و برخی از مدیران مقاومت، جبهه مقاومت دچار آسیب روحی شد، اما با قدرت، شجاعت و سرعت وصف ناپذیری خود را بازسازی کردند.

رئیس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این پیام را به ملت اسلامی دارم که مردم لبنان قوی، قوی و اوج وحدت بین ملت‌های لبنان و فلسطین، گروه‌های آنها و دولتشان هستند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *