سود سرمایه‌گذاری حوزه مسکن نصیب مردم شود

تبلیغات بنری


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی متعلق به نهضت ملی مسکن در دست ساخت است، عملکرد حوزه مسکن در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

یورنا – به گزارش وزارت راه و شهرسازی، هادی عباسی عسل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز 21 تیرماه در ساختمان الدادمان با موضوع با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه مسکن در دولت سیزدهم، اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد و گفت: دولت سیزدهم در حوزه مسکن ورود و عمل کرد. این دولت تلاش کرده است با نگاه مسئولانه به نیازهای متقاضیان مسکن پاسخ دهد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد از نهضت ملی مسکن وارد فاز ساخت شده و بیش از 500 هزار واحد تکمیل شده است و تکمیل واحدها در ماه های آینده جهش قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.

عباسی عسل تصریح کرد: دولت سیزدهم به 3 فرصت در حوزه مسکن نگاه کرد. اولین فرصت تامین زمین برای کاهش قیمت تمام شده زمین بود و کارهای مهمی در این زمینه انجام شد و اکنون شاهد جهش عرضه زمین در منطقه شهرها، شهرستان ها و سواحل جنوبی هستیم.

وی ادامه داد: فرصت دسترسی به تسهیلات دومین فرصتی است که در دولت سیزدهم در نظر گرفته شد. بانک ها بیش از 350 تسهیلات بانکی هما را به بخش مسکن اختصاص داده اند که باید تقویت شود.

عباسی عسل درباره سومین فرصت یعنی دسترسی به ارزش افزوده صحبت کرد و گفت: در این بخش تلاش شده تا با تامین زمین از سوی دولت، هزینه تمام شده کاهش یابد.

وی تخصیص تسهیلات کم بهره به قسط های اول تا چهارم که توان مالی کافی ندارند را از جمله اقدامات 13 گانه دولت برشمرد و افزود: نرخ سود از 23 درصد به 18 درصد کاهش یافت. همچنین در تکمیل مسکن مهر دولت سیزدهم بیش از 130 هزار واحد را تکمیل و تحویل داد و 110 هزار واحد باقی مانده که تا پایان دولت بدون مناقشه تکمیل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در صورت رفع مشکلات بانکی و تسهیلات پرداختی می توان پاسخ مناسبی به تامین مسکن در کشور داد.

وی افزایش 100 همتی سرمایه بانک مسکن را یکی از موارد در دست پیگیری عنوان کرد و افزود: با الزام بانک ها به پرداخت تسهیلات می توان به تکمیل واحدها تسریع کرد.

عباسی عسل در بخشی دیگر از صبح خود در نشست خبری در ساختمان دادمان گفت: تامین زمین در 8 سال برای دولت یازدهم و دوازدهم صفر بود. در حالی که دولت سیزدهم تلاش کرد تا زمین را با تمام توان و امکانات خود فراهم کند و در این دولت بیش از 100 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن فراهم شد که در مقایسه با همه دولت های گذشته رقمی پیشگام است. او می رود.

وی تصریح کرد: در شرایطی وزارتخانه را تحویل گرفتیم که هیچ راه حلی برای تامین مسکن وجود نداشت. اکنون راه حلی برای مشکل مسکن وجود دارد و راه حل آن در خانه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فرآیند تولید مسکن فرآیندی طولانی است و همه نهادها و سازمان ها باید در این زمینه مشارکت موثر داشته باشند، تاکید کرد: سیاست های افزایش عرضه زمین و پیگیری های لازم اعطای تسهیلات بانکی و سایر سیاست های اتخاذ شده توسط دولت در سیزدهمین دوره تولید، باعث حرکت مسکن شد و امیدواریم این سیاست ها در دولت آینده نیز ادامه یابد.

وی با بیان اینکه از سال 1392 تا سه سال بعد افزایش مسکن در کشور مشاهده نشده است، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم با تولید مسکن و اجرای طرح مسکن مهر، بخش زیادی از مسکن مردمی نیاز به مسکن برآورده شد و دلیل آن این بود که در آن سال ها قیمت ها افزایش پیدا نکرد. سیاست دو دولت گذشته توقف ساخت و ساز مسکن در کشور بوده است.

عباسی عسل گفت: سیاست ما در وزارت راه و شهرسازی تولید و عرضه 6 میلیون واحد مسکونی بود که به دلیل عدم تعهد این سیاست مسکوت ماند و 4 میلیون واحد مسکونی به نهضت ملی ابلاغ شد. بنابراین، با چشم انداز تولید و عرضه بیشتر مسکن، دولت سیزدهم تلاش کرد تا نیازهای مسکن متقاضیان تامین نشود.

وی در عین حال به همکاری بانک ها به عنوان یکی از دلایل تکمیل و بهره برداری از واحدهای مسکونی در حال ساخت و سیاست کلی دولت اشاره کرد و گفت: بانک های خصوصی باید مسئولیت بیشتری در حوزه مسکن و سازمان امور مالیاتی داشته باشند. . باید مراقب بانک هایی باشید که در حوزه مسکن فعالیت می کنند و همکاری مناسبی برای انجام پردازش های لازم ندارند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *