سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت رونمایی می‌شود

تبلیغات بنری


مراسم رونمایی از مرکز یکپارچه زیرساخت فناوری اطلاعات و عملیات امنیتی روز شنبه 25 تیرماه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می شود.

یورنا – به گزارش شادا، طراحی معماری یکپارچه فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصادی و دارایی منجر به مستنداتی می شود که علاوه بر تشریح معماری فعلی و طراحی معماری دولتی مطلوب در چهار لایه ایالت: کسب و کار. خدمات، داده‌ها و اطلاعات، سیستم‌ها و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، در راستای اهداف و راهبردهای تعیین‌شده در سطح وزارتخانه، فرآیندهای لازم برای دستیابی به وضعیت مطلوب این وزارتخانه را در هر چهار لایه تدوین می‌کند.

تقویت حاکمیت فاوا، تقویت حاکمیت داده، دستیابی به برنامه تحول دیجیتال در حوزه اقتصاد کشور، بسترسازی برای دستیابی به اقتصاد هوشمند و ارتقای مدیریت منابع (انسانی، مالی، دانشی، نرم افزاری و سخت افزاری) در حوزه فاوا از جمله مواردی است که با اجرای این پروژه محقق خواهد شد و توانمندی های این وزارتخانه در حال افزایش است.

مرکز عملیات امنیتی (SOC) به عنوان یک مرکز نظارتی و عملیاتی وظیفه نظارت، تجزیه و تحلیل و پاسخگویی به رویدادهای امنیتی در زیرساخت ها و شبکه های اطلاعاتی سازمان را بر عهده دارد. راه اندازی این مرکز به دلیل افزایش حملات سایبری و تهدیدات پیشرفته ای است که سیستم های اطلاعاتی و داده های حساس را هدف قرار می دهند. هدف اصلی از ایجاد مرکز عملیات امنیتی (SOC) تضمین امنیت و صحت اطلاعات، حفاظت از داده های حساس و حفظ تداوم فعالیت های سازمانی در مواجهه با تهدیدات سایبری است. این مرکز با نظارت مستمر و تجزیه و تحلیل تهدید، پاسخ سریع و موثر به حوادث امنیتی را ممکن می سازد.

پروژه مرکز عملیات امنیت به طور رسمی در تیرماه 1402 هجری شمسی آغاز شد و این پروژه هم اکنون در مرحله بهره برداری قرار دارد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *