سرمایه‌گذاری آمریکایی در هوش مصنوعی چین ممنوع می‌شود

تبلیغات بنری


دولت آمریکا ممنوعیت سرمایه گذاری آمریکا در تامین مالی سیستم های هوش مصنوعی در چین را پیشنهاد کرده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده مقرراتی را پیشنهاد کرده است که سرمایه گذاری ایالات متحده در چین را در زمینه های هوش مصنوعی، تراشه های کامپیوتری و محاسبات کوانتومی ممنوع می کند.

آفتاب نیوز:

دولت ایالات متحده در تلاش است تا توسعه فناوری هایی را محدود کند که به چین مزیت نظامی می دهد یا در زمینه های نوظهور مانند وسایل نقلیه الکتریکی نفوذ می کند. علاوه بر این، قانون پیشنهادی تعرفه‌های خودروهای چینی را نیز در نظر می‌گیرد، موضوعی که پیامدهای سیاسی دارد. زیرا بایدن و ترامپ، رقیب جمهوریخواه او، در تلاشند به رای دهندگان نشان دهند که چه کسی بهتر می تواند در مقابل چین، رقیب ژئوپلیتیکی و شریک تجاری اصلی آمریکا بایستد.

مقررات پیشنهادی حاکی از اطلاعات اجباری است که شهروندان ایالات متحده و مقیمان دائمی این کشور باید هنگام انجام معاملات در این زمینه ارائه دهند و همچنین موارد نقض این محدودیت ها را توضیح می دهد. به گفته یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری، بر اساس این قوانین، سرمایه‌گذاران آمریکایی اجازه ندارند سیستم‌های هوش مصنوعی چین را که می‌توانند برای سلاح‌های نظامی و ابزارهای ردیابی موقعیت استفاده شوند، تامین مالی کنند. وزارت خزانه داری تا 4 آگوست به دنبال اظهار نظر در مورد مقررات پیشنهادی است و پس از آن انتظار می رود آیین نامه نهایی منتشر شود. مقامات دولت بایدن، از جمله جانت یلن، وزیر خزانه داری، تاکید کرده اند که علاقه ای به انزوای خود از چین ندارند، اما تنش ها بین دو کشور در سال های اخیر تشدید شده است.

پس از اینکه ارتش ایالات متحده بالن های جاسوسی مشکوک چینی را در فوریه 2023 بر فراز سواحل شرقی ایالات متحده سرنگون کرد، چین تهدید کرد که تلافی خواهد کرد. از آن زمان تاکنون، به دلیل نگرانی های امنیت ملی، حوادثی بین دو کشور به طور مرتب رخ داده است. به گزارش الجزیره، برای مثال، در ماه مه، بایدن با صدور یک فرمان اجرایی، مالکیت یک شرکت استخراج ارز دیجیتال چینی بر زمین های نزدیک یک پایگاه موشکی هسته ای در وایومینگ را مسدود کرد و نزدیکی این شرکت به پایگاه را یک خطر امنیت ملی خواند.

تبلیغات بنری

aftabnews به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *