سازمان برنامه و بودجه مغز متفکر نظام اجرایی کشور است

تبلیغات بنری


رئیس جمهور با خطاب به مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، نبود دانش کافی برای حل مشکلات، گذاشتن افراد توانمند و با انگیزه و عدم صداقت با مردم را از موانع اصلی حل مشکلات کشور دانست. : معتقدم شما دیدگاه و سبک جدیدی دارید که می توانید کشور را متحول کرده و با کار موثر و تاثیرگذار خود رضایت مردم را جلب کنید.

یورنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود مزیکیان صبح امروز دوشنبه با حضور در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه، بر اهمیت جایگاه این سازمان در دستگاه های اجرایی کشور، سازمان برنامه و بودجه را ضروری دانست مغز متفکر دستگاه اجرایی کشور باشد که در صورت موثر بودن، مشکلات کشور را حل می کند و بر مشکلات کشور می افزاید.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود بر ضرورت تحول در کار و فعالیت این سازمان تاکید کرد و به تشریح چشم انداز کشور پرداخت و گفت: ما منتظر وضعیتی هستیم که ایران در بین کشورهای دیگر به رتبه بالاتری برسد جهل و ذلت باید در جامعه حاکم باشد و آزادی و شرف و انسانیت حاکم شود و رسیدن به این جایگاهی که شایسته ماست نیازمند تغییر دیدگاه و نوآوری در راه حل هاست.

پزشکیان عمل نکردن به وعده ها و تناقض بین وعده و عمل مسئولان را دلیلی بر نارضایتی مردم از آنها دانستند و توضیح دادند: اساس دولت جدید این است که اگر نتواند مشکلی را در دولت حل کند. کشور، باید صادقانه با مردم در میان گذاشته شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اگر عده ای در کشور به سختی می گذرانند ناشی از عملکرد نادرست و نادرست برخی مدیران است، افزود: هیچ وقت در اظهارات و سخنان خود در انتخابات وعده دروغ و تعهدات غیرقابل اجرا به مردم ندادم. . زیرا معتقدم در پیشگاه خداوند متعال هیچ وظیفه ای جز وفای به عهد و عهد نیست و شیرینی صداقت با مردم از ریا و دروغ در رفتار و گفتار بیشتر است.

پزشکان نبود دانش کافی برای حل مشکلات، گذاشتن افراد توانمند و با انگیزه و عدم صداقت با مردم را از موانع اصلی حل مشکلات کشور دانستند و خطاب به مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه گفت: من معتقدم که شما دیدگاه و روش جدیدی دارید که می توانید کشور را متحول کنید و رضایت مردم را از کار خود جلب کنید.

این پزشک با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در ادارات کشوری و دستگاه های اجرایی گفت: متأسفانه مردم در شرایط فعلی از نحوه برخورد با مراجعین در مطب های ما رضایت ندارند و علاوه بر مشکلات اقتصادی که با آن دست به گریبان هستند، موضوع نامناسب است درمان اداری به زخم آنها نمک می زند.

رئیس جمهور رسالت اولیه دولت چهاردهم را جلب رضایت مردم عنوان کرد و افزود: برای ما مهم است که ارباب رجوع راضی از دفاتر ما خارج شود و اگر درخواستی خارج از چارچوب قانونی دارد باید عذرخواهی کند. به او.” با چهره ای مهربان و زبانی نرم.»

دکتر در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه بر لزوم نظارت بر بودجه نهادهای مختلف به صورت آنلاین و لحظه ای تاکید کرد و افزود: این سازمان نیز موظف است بودجه را مطابق با قانون تنظیم کند. درآمد و نیازهای دولت است و باید بر اساس اولویت ها پاسخگو باشد.

رئیس جمهور همچنین بر کمک گرفتن از نیروهای جوان و نخبه و برگزاری منظم دوره های آموزشی برای ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از زحمات و خدمات داود منظور رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه و همچنین آرزوی موفقیت برای پورمحمدی رئیس جدید این سازمان، افزود: امیدواریم آشنایی و دوستی بین ما باعث شود. ادامه هید.” مدیران و کارشناسان این مجموعه در کنار رئیس جمهور جدید خواهند بود و این امر باید منجر به ساماندهی هر چه بیشتر برنامه و بودجه در جهت رفع مشکلات کشور شود.

پیش از سخنان داود منظور رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه که در آن وی با بیان اینکه امروز روز بزرگ و فرخنده ای برای مدیران و کارشناسان این سازمان برای میزبانی از رئیس جمهور است، ابراز امیدواری کرد که برنامه و بودجه سازمان بودجه در دوره جدید قادر خواهد بود عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشد و مسئولیت هدایت و هدایت توسعه در کشور را بر عهده بگیرد.

سید حمید پورمحمدی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه نیز طی سخنانی در این مراسم با قدردانی از تلاش های منظور، انتخاب این سازمان به عنوان اولین مقصد رئیس جمهور برای مراسم تکریم و معارفه را نشان از عمق کار دانست. توسط سازمان برنامه و بودجه انجام می شود. رئیس جمهور بر اعتقاد به خبرگان افزود: در زمان دولت های جمهوری اسلامی ایران هیچ مقامی به اندازه پزشکیان بر موضوع ارجاع امور کشور به خبرگان و همچنین بر لزوم اصلاح ساختار بودجه تاکید نکرد. ، و حضور آنها در کارشناسان. کارشناس بودن کشور نشانه تحقق عهد است.

«اعتماد به بدنه کارشناسی سازمان برنامه و بودجه»، «توجه ویژه به شورای اقتصاد به عنوان قدیمی ترین شورای اقتصادی کشور»، «پرهیز از ایجاد شوراهای موازی سازمان برنامه و بودجه» و «حمایت ویژه» رئیس جمهور از اولویت های این سازمان در خصوص تخصیص بودجه از جمله درخواست های رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه از رئیس جمهور بود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *