زلنسکی فرمانده نیروی هوایی اوکراین را برکنار کرد؛ مسکو به دنبال شکایت از شرکت‌های تسلیحاتی غرب

تبلیغات بنری


تحولات اوکراین

سرنگونی یک جنگنده اف 16 اوکراینی که گفته می شود توسط سامانه پدافند هوایی کی یف انجام شده بود، منجر به برکناری رئیس نیروی هوایی این کشور شد.

یورنا – ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، فرمانده نیروی هوایی این کشور را برکنار کرد.

این اقدام پس از سرنگونی یک جت جنگنده اف 16 توسط سامانه پاتریوت مستقر در این کشور صورت می گیرد.

در فرمان امضا شده توسط زلنسکی آمده است: میکولا اولشچوک از سمت فرماندهی نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین برکنار شد.

ماریانا بزوگلایا، نماینده پارلمان اوکراین گفت: جنگنده F-16 تحویل اوکراین توسط سامانه ضد هوایی پاتریوت که در اختیار نیروهای اوکراینی بود، به دلیل عدم هماهنگی بین نیروهای اوکراینی سرنگون شد. و نیروهای مسلح اوکراین واحدها.”

یک مقام آمریکایی پیشتر گفته بود که یک جت جنگنده اف 16 اوکراینی تنها چند هفته پس از ورود هواپیمای ساخت آمریکا به اوکراین سقوط کرده است.

روسیه به دنبال شکایت از شرکت های تسلیحاتی غربی است

رودیون میروشنیک، نماینده امور ویژه وزارت خارجه روسیه، پیشنهاد داد که مسکو شرکت های غربی را که برای اوکراین سلاح تولید می کنند تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

میروشنیک گفت: «در موارد جداگانه، ما در حال آماده شدن برای طرح اتهام علیه برخی سازندگان اسلحه غربی هستیم.

وی تصریح کرد: نیروهای اوکراینی برای حمله به لوهانسک از موشک های آمریکایی آتاکام و برای حمله به استان خرسون از موشک های طوفان سایه فرانسوی-انگلیسی استفاده کردند.

تلاش مسکو برای شناسایی عاملان بمب گذاری بلگورود

کمیته تحقیقات روسیه تحقیقاتی را در مورد بمباران ساختمان های غیرنظامی در شهر بلگورود آغاز کرد که پنج کشته و 46 زخمی بر جای گذاشت.

در بیانیه این کمیته آمده است: ما تحقیقات را بر اساس ماده 205 قانون جزایی روسیه که تروریسم را جرم انگاری می کند، آغاز کرده ایم.

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که در این بمباران 5 نفر کشته و حداقل 46 نفر از جمله 7 کودک مجروح شدند و زیرساخت های غیرنظامی آسیب دیده است.

حمله نظامی به تلاش های غرب برای تسلیح اوکراین

مجله دیده بان نظامی معتقد است که سرنگونی جنگنده اف-16 توسط سامانه پاتریوت در کشور نشان دهنده ضربه محکمی به تلاش های غرب برای تسلیح مجدد کی یف است و ممکن است آینده این تلاش ها را تحت تاثیر قرار دهد.

در این گزارش پایگاه تحلیلی آمده است: از دست دادن یکی از شش جنگنده F-16 دریافتی توسط اوکراین نشان دهنده ضربه بزرگی به تلاش های غرب برای تسلیح مجدد آن است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *