رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۳ استان کشور

تبلیغات بنری


کارشناس هواشناسی از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در 13 استانداری کشور خبر داد و نسبت به خطر وقوع سیل در 8 استان با بارش شدید باران هشدار داد.

یورنا به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی کشور گفت: امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و … خراسان شمالی در استان های خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارندگی امروز که با اخطار هواشناسی همراه است، شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر و استان های غربی گیلان و مازندران می شود. ، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی در استان های تهران، البرز و سمنان.

رفیعی تصریح کرد: علاوه بر مناطق اعلام شده، استان های کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قم و خراسان رضوی روز یکشنبه شاهد بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود. بارش باران روز دوشنبه در شمال غرب کشور و استان های واقع در مرکز و غرب سواحل البرز و دریای خزر ادامه دارد.

وی گفت: طی دو روز آینده با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما و در 5 روز آینده وزش باد در سطح دریا خواهد بود. شرق کشور به ویژه زابل و دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از غرب و مرکز در برخی ساعات وزش باد شدید باعث ایجاد گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی سه روز آینده آبهای دریای عمان و خزر امروز و فردا متلاطم و متلاطم خواهد بود.

به گفته وی، تهران در بعدازظهر شاهد بارش باران، افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت به 36 درجه و کمینه دمای هوا 25 درجه بالای صفر ثبت شد. سردترین مرکز استان اردبیل با دمای 11 درجه بالای صفر و گرمترین مرکز استان اهواز با دمای 50 درجه بالای صفر بوده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *