رژیم اسرائیل باید برای تجاوز و جنایت فجیع خود در بیروت پاسخگو باشد

تبلیغات بنری


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان و بمباران سامانه‌های ارتباطی تاکید کرد که رژیم اسرائیل باید پاسخگوی این جنایت شنیع باشد. پرخاشگری

یورنا – امیر سعید ایرانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی پیش از دهمین نشست فوق العاده مجمع عمومی در نیویورک با اشاره به اقدام تروریستی سایبری رژیم صهیونیستی. که منجر به انفجار دستگاه های ارتباطی در بیروت شد که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر شد وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدام مخرب و تروریستی رژیم یاغی اسرائیل را به شدت محکوم می کند. رژیم اسرائیل باید پاسخگوی این جنایت شنیع باشد.

متن سخنان ایروانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم ترین

آقای رئیس جمهور
بازیگران عزیز

بر اساس بحث های کلی مطرح شده در جلسات قبلی و همچنین تصویب سه قطعنامه درباره موضوع فلسطین در دهمین نشست فوق العاده ویژه مجمع عمومی سال گذشته، جامعه بین المللی تعهد خود را برای رفع نیازهای فوری بشردوستانه فلسطین اعلام کرد. خواستار آتش بس فوری در اراضی اشغالی فلسطین و اجرای حق غیرقابل انکار فلسطینیان برای تعیین سرنوشت و عضویت کامل در سازمان ملل شد. همانطور که دیدیم از آن زمان تاکنون هیچ تغییر مثبتی در سیاست ها و اقدامات آپارتاید رژیم صهیونیستی رخ نداده است و فلسطینیان چاره ای جز مقاومت در برابر حملات گسترده و ویرانگر نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان مسلح علیه سرزمین و مردم خود ندارند. از جمله زنان و فرزندانشان

ما شاهد مقاومت شگفت‌انگیز برادران و خواهران فلسطینی خود در برابر تهاجم و بمباران وحشیانه و ناعادلانه نیروهای رژیم صهیونیستی هستیم که مورد حمایت کشورهای خاص و ناشی از سیاست‌های آپارتاید و نسل‌کشی مقامات است. از این سیستم اکنون بسیاری از کشورهای آزادیخواه مقاومت فلسطین را به عنوان تلاشی برجسته و قابل تحسین به رسمیت شناخته اند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در آخرین فتوای خود در 19 ژوئیه تاکید کرد که اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی غیرقانونی است و یک اقدام بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شود که مسئولیت کامل آن بر عهده رژیم است. در همین راستا دیوان به صراحت اعلام کرد که رژیم اسرائیل موظف است به حضور غیرقانونی خود در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهد و علاوه بر تخلیه کامل شهرک نشینان، فوراً تمامی فعالیت های شهرک سازی در این سرزمین ها را متوقف کند. این سامانه همچنین موظف به جبران خسارات وارده به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در سرزمین های اشغالی فلسطین است.

لازم به ذکر است که اشغالگری رژیم اسراییل از مدت ها قبل ادامه داشته است و این موضوع بسیار مهمی است که این رژیم عمداً از آن چشم پوشی می کند. جای تعجب نیست که نماینده رژیم صهیونیستی در بیانیه ای که در این جلسه ارائه کرد به اشغال غیرقانونی آنها اشاره نکرد. موضوعی که محور اصلی این نشست است. به نظر می رسد دنیای آنها از سال گذشته آغاز شده است و تنها دلیل مقاومت فلسطین که اشغال غیرقانونی چندین دهه رژیم اسرائیل است را نباید نادیده گرفت.

آقای رئیس جمهور

سفیران و همکاران محترم

مطابق با اولین تعهد خود بر اساس منشور ملل متحد، ما باید اقدام جمعی موثری برای از بین بردن این تهدید طولانی مدت علیه صلح انجام دهیم. اکنون زمان آن است که ما به عنوان اعضای سازمان ملل به این تعهد عمل کنیم. سرکوب اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسراییل و نقض صلح از سوی رژیم صهیونیستی و نیز حل و فصل یا کاهش این وضعیت که آشکارا باعث نقض صلح شده است، ضروری است.

طی یک سال گذشته، نیروهای رژیم صهیونیستی تهاجم خشونت آمیزی به نوار غزه و دیگر اراضی اشغالی انجام دادند که منجر به کشته شدن بیش از 40000 غیرنظامی فلسطینی شد. در بحبوحه جنایات مداوم علیه غیرنظامیان در غزه، رژیم اسرائیل به تجاوزات و اقدامات تروریستی خود علیه غیرنظامیان در لبنان ادامه می دهد. این رژیم ساعاتی پیش در اقدامی تروریستی سایبری، وسایل ارتباطی را در بیروت منفجر کرد که در نتیجه آن هزاران نفر از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت کشته و زخمی شدند. جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت صمیمانه خود به خانواده های بازماندگان و دولت لبنان، این اقدام خرابکارانه و تروریستی رژیم یاغی اسرائیل را به شدت محکوم می کند. رژیم اسرائیل باید پاسخگوی این جنایت شنیع باشد.

روشن است که وحشیگری و ظلم این رژیم حد و مرزی ندارد. چند زن و کودک دیگر باید کشته شوند تا جامعه بین المللی تصمیم به مداخله و پایان دادن به ماشین جنگی ویرانگر و وحشیانه بگیرد؟ کلیه عوامل خطر و تعاریف مندرج در ماده دوم کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی جاری و مؤثر است. این واقعیتی است که مسئولیت جلوگیری از وقوع این جنایت را بر عهده همه کشورهای عضو می گذارد.

اگرچه مقامات رژیم اسرائیل با اشغال سرزمین های فلسطینی، کشتار فلسطینی ها و آواره کردن مردم فلسطین جنایات زیادی مرتکب شدند، اما همچنان از مصونیت کامل برخوردارند.

مایه تاسف است که این رژیم بارها تعهدات خود را طبق منشور سازمان ملل متحد زیر پا گذاشته است. علاوه بر امتناع از پذیرش و اجرای تصمیمات مجمع عمومی، شورای امنیت و دیوان بین المللی دادگستری، از اطاعت از قوانین بین المللی نیز سر باز می زند. این سیستم دائماً اصول مندرج در منشور و موافقت نامه ها و قطعنامه های مربوطه را نقض می کند. از نظر ما نه تنها فلسطین باید به عنوان عضو کامل سازمان ملل پذیرفته شود، بلکه اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل باید تعهد همه اعضای سازمان ملل را برای تجدید نظر در عضویت این رژیم در سازمان ملل افزایش دهد. سازمان ملل متحد مطابق ماده 6 منشور.

در پایان تاکید می کنم که با توجه به جدی بودن شرایط و اهمیت پایان اشغال فلسطین و پایان دادن به سیاست ها و اقدامات آپارتایدی رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها، جمهوری اسلامی ایران به نفع فلسطین رای خواهد داد. وضوح تصمیمی که در این خصوص تهیه شده است. همچنین لازم است بر تعهد رژیم اسرائیل برای اجازه دادن به تمامی آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین‌های خود و بازگرداندن اموال خود و همچنین پرداخت غرامت به همه آسیب‌دیدگان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید شود.

ضمناً اعلام می‌کنم که حمایت جمهوری اسلامی ایران از این قطعنامه تأثیری بر موضع قاطع و ثابت ملی ما در قبال مسئله فلسطین که شامل عدم به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل و سابقه اشغال آن می‌شود، ندارد.

متشکرم

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *