روایت سفیر ایران در لبنان از نحوه کار با پیجرها و مجروحیتش – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا» به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: براثر اقدام تروریستی که انجام شد، حدود سه تا چهار هزار نفر دچار مشکل چشم و دست شدند. رژیم صهیونیستی در پی انفجار پیجرها. وی گفت: برخلاف آنچه که گاهی گفته می شود، مشکلی در بینایی ام نداشتم و آسیب دیدگی دستم نیز در حال درمان است و این آسیب در حدی نیست که باعث ناتوانی من شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم سایر مجروحان این حادثه هر چه زودتر بهبود یابند و بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند، درباره استفاده از پیجر در لبنان توضیح داد: از این تماس ها برای تهیه گزارش از جمله در مواقع خطر مانند پهپاد استفاده می شد. رسیده است یا فلان مکان بمباران شده است یا فلان مکان خطرناک است و در واقع از این پیجرها برای هشدار استفاده می شد.

مردم عادی هم از پیجر استفاده می کنند

سفیر ایران در لبنان با بیان اینکه «مردم عادی از این پیجرها استفاده می کردند و در صورت انتشار تصاویر، حتی صاحبان فروشگاه ها از آن استفاده می کردند»، گفت: حتی نیروهای امدادی نیز از این تماس ها استفاده می کردند. حتی معلم مدرسه ما هم از این وسایل استفاده می کرد اما خدا را شکر هیچ اتفاقی برایش نیفتاد.

امانی با بیان اینکه این وسایل با همکاری برخی از کشورهای اروپایی که همواره خواهان حقوق بشر هستند در یک عملیات جاسوسی با مواد منفجره منفجر شدند، گفت: در مورد علت انجام این عملیات و زمان مناسب برای آن انتخاب شد. اجرای آن.» تحلیل‌های زیادی درباره این روند وجود دارد، اما آنچه که مهم است این است که کاری که صهیونیست‌ها انجام دادند، اقدامی خلاف قوانین جنگی و خلاف قوانین بین‌المللی بود و در واقع یک کشتار جمعی انجام دادند. تعدادی از مجروحان یا کشته شدگان این حادثه کودک بودند.

شما به طور تصادفی دکمه مربوطه را فشار دادید

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: زمانی که از طریق این پیجرها هشدار داده می شود، افراد دکمه مربوطه را فشار می دهند تا پیام نمایش داده شود. این پیجر هم تو دفترم بود، کلا من زیاد بهش توجه نکردم چون بقیه اعضای سفارت مشغول این کار بودن و حواسشون بهش بود ولی اون روز به طور اتفاقی دکمه مربوطه رو فشار دادم و این پیجر خاموش شد. در دستان دفتر من

امانی گفت: زمانی که به بیمارستان منتقل شدم متوجه وسعت جنایت صهیونیست‌ها شدم و همانطور که گفتم این جنایت مغایر با قوانین بشردوستانه و بین‌المللی است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *