روایتی خواندنی از نخستین پزشک جراح عمومی زن

تبلیغات بنری


گفتگو به مناسبت روز پزشک

نویسنده همه اخبار اینجا نمونه ای از افرادی مانند شهید پروین نشی است که آسایش خود را فدای خدمت به مردم کرد. به آن می گویند سازنده.

یورنا – کتاب «همه خبر اینجاست» رمانی درباره زندگی شهید پروین نسحی، اولین جراح ایرانی است.

نجما جوادی در گفت و گو با مقدار در مورد موضوع کتاب وی با بیان اینکه همه اخبار اینجاست، گفت: این اثر روایتی از زندگی اولین جراح ایرانی شهید پروین نسحی است. او یکی از نخبگان پزشکی کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: شهید پروین نصاحی رکورددار تعداد اعمال جراحی و مجروحیت در بیمارستان های قم در دوران جنگ تحمیلی است. با وجود مشکلات و گرفتاری های فراوان در زندگی، برای رسیدن به خواسته و هدف خود ایستاد و مبارزه کرد و همین رویکرد او را از برخی پزشکیان متمایز کرد. این شهید به دلیل اعمال جراحی موفقیت آمیزی که در حین مداوای بیماران و سربازان انجام داد به «پنجه طلا» شهرت یافت.

جوادی درباره پیام کتاب «همه خبر اینجاست» گفت: زندگی این بانوی شهید الگوی دختران و زنان سرزمین اسلامی ایران است. او آسایش و راحتی را به سختی فروخت و طرح جراحی عمومی خود را در شهر قم منحصراً مخصوص بانوان قرار داد. این در حالی بود که برادر و خواهرش در همان سال به همراه مادرش به آمریکا مهاجرت کردند و او به همراه خواهر و پدر کوچکترش در ایران ماند.

نویسنده کتاب ادامه داد: آغاز جنگ تحمیلی در نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجازه آشنایی نخبگان و طلاب جوان ایرانی را نداد و در همان سال با محمدرضا دزفولی ازدواج کرد. دکتر معروف بیمارستان طالقانی. اگرچه همسرش در ابتدا با حضور او در قم مخالف بود، اما ضرورت حضور و خدمات رسانی به بانوان قم را ثابت کرد.

وی به بخش هایی از کتاب «تمام اخبار اینجاست» پرداخت و گفت: معرفی یکی از نخبگان پزشکی کشور و پرداختن به بخشی از زندگینامه داستانی اولین جراح ایرانی «شهدا پروین نشی» مطالب جالبی را مطرح کرد که گفته نشده بود. و می تواند الگوی سازنده ای برای همه باشد.

جوادی افزود: شهید پروین نساحی زنی است که با اراده قوی و مدیریت عاطفی خود در جلسه مصاحبه جراحان در موارد حساس مورد توجه اساتید پزشکی قرار گرفت و توانست اولین جراح ایرانی باشد که متخصص و کار می کند. قبل از پذیرش پروین نساحی به نظر می رسید در رشته جراحی عمومی و بر اساس قانون نانوشته کشور امکان حضور بانوان در این رشته وجود ندارد و هیچ زن ایرانی به عنوان جراح نمی تواند وارد دوره تخصصی عمومی شود. عمل جراحی.

نویسنده کتاب گفت: پروین در روستایی به نام کیلان در رشته کوه دماوند به دنیا آمد. پدرش ناصر النشی از افسران ژاندارمری بود و شیفته اهل بیت به ویژه امام رضا (علیه السلام) بود. این شهید وقتی توانست ایران را ترک کند و در بهترین بیمارستان های آمریکا و اروپا مشغول به کار شود، بین رفتن و ماندن در ایران، بین حضور و بقا را انتخاب کرد و با تلاش مستمر خود در جراحی عمومی رکوردی به نام خود ثبت کرد. جنگ ثبت شده است

وی با ارائه جذاب ترین قسمت کتاب «تمام اخبار اینجا» گفت: شهید پروین نساحی پس از گذراندن دوره تخصصی به دلیل علاقه فراوان به حضرت معصومه (سلام الله علیها) شهر مقدس قم را برای تکمیل اقامت خود انتخاب کرد. ). خدمت را در شهر مقدس قم آغاز کرد. وی علاوه بر خدمت به مردم قم، از خدمت و مداوای مجروحان جنگی دریغ نکرد و تمام تلاش خود را در بیمارستان ها صرف جراحی و معالجه مجاهدان دفاع مقدس کرد، اما اقامت وی ​​در شهر قم پایان یافت. متفاوت بود.

جوادی علت نامگذاری کتاب «همه خبر اینجاست» را مورد بحث و بررسی قرار داد و تأیید کرد: این عنوان را از قول شهید پروین نشی انتخاب کردم، زیرا او به همسرش پاسخ داد که چرا در تهران خدمت نکردی. به قم رفت و گفت: همه اخبار اینجا (قم) است. وی نگاه خاصی به مسجد جمکران داشت و هرگاه از قم به سمت تهران حرکت می کرد، در میانه راه و ابتدای راه منتهی به مسجد جمکران از ماشین پیاده می شد و ارادت خود را به حاکم نشان می داد. عصر (علیه السلام). ).
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *