روابط راهبردی تهران و مسکو غیرقابل تغییر است

تبلیغات بنری


سرپرست رئیس جمهور در تماس تلفنی با پوتین روابط راهبردی ایران و روسیه را با ثبات توصیف کرد و بر اهمیت گفتگوهای تهران و مسکو و دیدگاه های مشترک در مورد مسائل منطقه تاکید کرد.

یورنا- محمد مخبر سرپرست رئیس جمهور روسیه در پاسخ به تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، امضای تفاهم نامه مشترک در زمینه انتقال گاز از روسیه به ایران را گامی بزرگ در جهت تعمیق روابط دو کشور و اقدام موثر در منطقه دانست. وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح نه تنها منافع اقتصادی دو کشور را تامین می کند، بلکه منافع کل منطقه را نیز تامین می کند، از تلاش های رئیس جمهور روسیه برای به نتیجه رسیدن قدردانی کرد. این توافق.

وی همچنین با ابراز خرسندی از پیشرفت در اجرای توافقات دو کشور، روابط راهبردی دو کشور را پایدار توصیف کرد و با تاکید بر اهمیت مذاکرات تهران و مسکو و دیدگاه های مشترک در مورد مسائل منطقه، ابراز امیدواری کرد. امید. تلاش دو کشور برای دستیابی به ثبات در منطقه به نتایج مطلوبی می رسد.

این منبع همچنین حادثه تروریستی اخیر داغستان را محکوم کرد و با دولت، مردم و خانواده های قربانیان این جنایت روسیه ابراز همدردی کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی با ابراز خرسندی از امضای قرارداد راهبردی مشترک حمل و نقل گاز بین دو کشور، این قرارداد را رویدادی بزرگ در راستای تامین منافع دو کشور و تقویت همکاری های دوجانبه دانست. به نفع بازارهای منطقه ای و بین المللی.

رئیس جمهور روسیه افزایش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور را رضایت بخش توصیف کرد و همچنین تبادل هیئت های دیپلماتیک را گزینه ایده آلی برای بسترسازی برای توسعه روابط خواند.
با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که همکاری های دوجانبه با این کشور روی کاغذ نمی ماند و به مرحله اجرایی می رسد، از تلاش و جدیت دولت شهید رئیسی برای توسعه و اجرای توافقات فی مابین قدردانی کرد. دو کشور وی برای دو کشور و ملت ایران آرزوی موفقیت و سربلندی در انتخابات کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *