رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک/ در غیاب سعداله‌یف طلایی وزن ۹۷ کیلو کدام آزادکار است؟

تبلیغات بنری


رقابت های وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک 2024 پاریس در غیاب عبدراشید سعدالی اف دارنده دو مدال طلای المپیک برگزار می شود.

یورنا- رقابت های کشتی آزاد بازی های المپیک 2024 28 تا 21 مردادماه و رقابت های وزن 97 کیلوگرم از 30 تا 21 مردادماه برگزار می شود. مسلماً امیرعلی آذربرا نماینده کشورمان نیز مانند احمد تاجودینوف که اصالتا روسی و نماینده بحرین است برای کسب اولین مدال طلای المپیک تلاش خواهد کرد همچنان که کایل اسنایدر نماینده تیم آمریکا در این وزن تلاش خواهد کرد. او به دنبال تبدیل شدن به سومین دارنده مدال طلای المپیک در تاریخ ایالات متحده است.

المپیکی های وزن 97 کیلوگرم

قهرمانی جهان 2023

طلا – احمد تاجودینوف، بحرین

نقره – ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان).

برنز: کایل اسنایدر، ایالات متحده

برنز: گیوی ماچاراشویلی، گرجستان

جام های المپیک 97 کیلوگرم

احمد تاجدینوف، بحرین – قهرمان جهان در سال 2023

کایل اسنایدر، ایالات متحده آمریکا – قهرمان المپیک 2016، سه بار قهرمان جهان (2015، 2017، 2022)، نقره المپیک 2020، نقره جهانی 2018 و 2021، و برنز جهانی 2019 و 2023

ماگومدخان ماگومدوف، آذربایجان – نقره جهانی 2023، برنز جهانی 2022

گیوی ماچاراشویلی، گرجستان – دارنده مدال برنز جهان 2022 و 2023

علیشیر یرگالی، قزاقستان – برنز زیر 23 سال جهان، 2022، نقره زیر 20 سال جهان، 2018

امیرعلی آذربرا، جمهوری اسلامی ایران – قهرمان زیر 23 سال جهان در سال های 2021 و 2022

رادو لفتر، مولداوی – نقره زیر 23 سال جهان، 2021

ابراهیم Cevci، دور – برنز U-20 جهان، 2017

اریک تیل، آلمان – نقره جهانی U-20، 2016

غایب بزرگ؛ عبدالرشید سعدالله در المپیک پاریس کشتی نخواهد گرفت

قبل از اینکه به قلب مسابقات مقدماتی وزن 97 کیلوگرم بپردازیم، لازم است با تایید اینکه عبدراشید سعدالله یو، قهرمان دو دوره المپیک در پاریس مبارزه نخواهد کرد، شروع کنیم. به دلیل حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، کمیته بین المللی المپیک روسیه را از شرکت در بازی های المپیک منع کرد. با این حال، آن‌ها به ورزشکاران روسی اجازه داده‌اند تا زمانی که واجد شرایط شرکت در پانل بررسی صلاحیت ورزشکاران خنثی (AINERP) هستند، به عنوان ورزشکاران افراد خنثی (AIN) شرکت کنند، اما چندی پیش، IOC فهرستی از ورزشکاران مورد تایید را منتشر کرد. و به خواست خدا حوا از لیست حذف شد.

احمد تاجودینوف، بحرین

با کناره گیری عبدالرشید سعدالله اف، قهرمان سرشناس جهان، احمد تاگاودینوف، مدعی اصلی کسب مدال طلای وزن 97 کیلوگرم شد. تاگودینوف سال گذشته با شکست دادن کایل اسنایدر (11-0) و سپس عبدالرشید سعداللهیف (9-2) همه را شوکه کرد و در فینال ماگومدخان ماگومدوف را به تشک چسباند. تاگودینوف تنها 21 سال سن دارد و از زمستان 2023 در مسابقه ای شکست نخورده است.

کایل اسنایدر (آمریکا)، امیرعلی آذربرا (ایران)، ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) و گیوی ماچاراشویلی (گرجستان) دیگر مدعیان کسب مدال طلای وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد خواهند بود.

علیشیر یرگالی (قزاقستان)، زبیگنیو بارانوسکی (لهستان) و هابیلا آووسیمان (چین) به اندازه بسیاری از کشتی گیران دیگر فهرست مشهور نیستند، اما ممکن است برخی از مردم را شگفت زده کنند و در پاریس به موفقیت بزرگی دست یابند. علیشیر یرگالی از قزاقستان هرگز در مسابقات جهانی بزرگسالان مدال کسب نکرده است، اما در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2022 مدال برنز را کسب کرد.

زبیگنیو بارانوسکی یکی از غافلگیرکننده‌ترین المپیکی‌ها بود که در فینال‌های مقدماتی المپیک، پیروزی‌های چشمگیری را مقابل هابیلا آفوسیمانه (2-2) و بن هونس (4-2) به ثبت رساند. بارانوفسکی در 33 سالگی یکی از کشتی گیران مسن در فهرست خواهد بود. او در المپیک 2016 کشتی گرفت و 1-1 شکست خورد. بازی بارانوفسکی برای هر کسی در جدول بسیار دشوار خواهد بود، زیرا او چندین مدال آور قبلی جهان را شکست داده است.

هابیلا آفوسیمان از چین پس از کسب مقام سوم در مرحله نهایی مقدماتی، با پیروزی 5-1 مقابل ولادیسلاو بایتسایف (6-1)، بن هونس (11-0) و ماگومد ابراگیموف، به المپیک راه یافت. قطعا انتظار مدال آوری هابیلا را نداریم، اما اگر او یکی دو پیشکسوت المپیکی دیگر را ناراحت کند، نباید تعجب کنیم.

پیش بینی مدال 97 کیلوگرم المپیک پاریس

کایل اسنایدر در پاریس به دنبال تاریخ سازی خواهد بود، اما کار سختی در برابر تاگودینوف و احتمالا آزاربرا پیش رو دارد. اسنایدر می تواند در برابر تاگودینوف تغییرات تاکتیکی ایجاد کند و انتظار می رود یک نیمه نهایی بین آنها بسیار نزدیکتر از آنچه در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته شاهد بودیم باشد. با این حال، تاگودینوف برای کسب طلا به پاریس می آید و به همان اندازه پویا است، به طوری که در وزن 97 کیلوگرم، با قدرت باورنکردنی و توانایی شگفت انگیز خود در گیر دادن، از هر کشتی گیر روی میز پیشی می گیرد. اگر تاگودینوف در پاریس پیروز شود، پتانسیل این را خواهد داشت که خود را به عنوان یکی از بهترین کشتی گیران جهان معرفی کند و با تنها 21 سالگی، سال ها شاهد پیروزی های شگفت انگیز او خواهیم بود.

طلا – احمد تاجودینوف، بحرین

نقره – امیرعلی آذربرا، جمهوری اسلامی ایران

برنز: کایل اسنایدر، ایالات متحده

برنز – ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان).

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *