رضاییان شاه‌مهره نقل‌وانتقالات استقلال بود/ مرادمند در پرسپولیس نابود می‌شود

تبلیغات بنری


گفتگو

بازیکن پیشکسوت فوتبال استقلال گفت: مسائل مالی به قدری در فوتبال ایران مطرح شده که بازیکنان حاضرند برای پول دست به هر کاری بزنند.

احمد جمشیدیان در گفت و گو با میزان در مورد عملکرد تیم فوتبال استقلال وی در خصوص نقل و انتقالات تابستانی نیز گفت: بازیکنان نسبت به فصل گذشته تغییرات خوبی انجام دادند. یکی از دلایل موفقیت در نقل و انتقالات حفظ سکوت و آرامش است که باشگاه در این مورد به خوبی عمل کرد.

وی ادامه داد: تغییرات بازیکنان و کادر فنی روند مثبتی بود و یکی از نکات مثبتی که در تیم استقلال می توان به آن اشاره کرد سکوت مربی و کادر فنی است که باعث می شود کار به خوبی پیش برود. ” استقلال و جذب بازیکنان مورد نظر در فصل گذشته دچار جنجال های زیادی شد و همه اینها به خاطر مصاحبه های غیر اصولی و غیرحرفه ای کادرفنی و سرمربی استقلال بود یک مرحله از بلوغ کافی و متوجه شدم که چقدر آرامش و دوری از حاشیه در عملکرد مثبت تیم است.

فوتبال ایران همیشه از کمبود هافبک های درجه یک رنج می برد

پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص کمبود بازیکنان خلاق در فوتبال ایران گفت: استقلال فصل گذشته در خط هافبک مشکلات زیادی داشت و می تواند در نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان خوبی جذب کند. فرشید سامی او به عنوان مدیرعامل باشگاه این موضوع را اصولی پیش می برد و با خریدهایی که انجام داده قدم های خوبی در این زمینه برداشته است. واقعیت فوتبال ما این است که همیشه در پست هافبک مشکل داریم. این موضوع حتی در تیم ملی هم به معضلی تبدیل شده و تنها راه حل آن تربیت بازیکنان جوان و مستعد است. فصل گذشته گاهی اوقات روزانه او در این پست قرار گرفته است و باید برای انتصاب بازیکن درجه یک در این پست اقدام شود. در لیگ ایران نفرات خیلی خوبی حضور دارند. سه چهار بازیکن جوان در تیم های لیگ برتری بازی می کنند که می توانند آینده فوتبال ایران را بسازند.

بازیکنانی داریم که می توانند ناجی فوتبال ایران شوند

جمشیدیان با بیان اینکه باید از بازیکنان جوان بیشتر استفاده شود، گفت: وقتی صحبت از بازیساز می شود، تیم ها به بازیکنان خارج از ایران فکر می کنند. گروهی از هافبک ها هستند که بالای 30 سال سن دارند و انتظارات را برآورده نکرده اند و در تیم ملی حضور دارند و حضور چند بازیکن جوان در تیم ملی را تحت تاثیر قرار می دهند. ما بازیکنان جوانی داریم که هنوز استثنایی هستند و تجربه ای ندارند و وظیفه باشگاه است که به خوبی از آنها مراقبت کند و آنها را برای آینده آماده کند. متاسفانه ترکیب تیم ملی همیشه ثابت بوده و هیچ تغییر مثبتی ندیده ایم اما همچنان بازیکنانی داریم که می توانند ناجی فوتبال ایران شوند.

مرادمند باید با اصول و تفکر بیشتری تصمیم بگیرد

وی در خصوص جذب رامین رضاییان اظهار داشت: رضاییان دو فصل به عنوان بهترین بازیکن ایران فعالیت کرد و اکنون عنصر اصلی در نقل و انتقالات تابستانی برای این فصل است. او در تیم ملی، لیگ قهرمانان آسیا و حتی لیگ برتر انگلیس عملکرد بسیار خوبی داشته و به کار خود ادامه می دهد. خرید رضاییان در نوع خود استثنایی بود. به نظر من رضاییان دوست داشت خارج از ایران بازی کند اما به دلیل مشکلات موجود ترجیح داد در ایران بماند و برای استقلال بازی کند.

پیشکسوت استقلال در خصوص جدایی مرادمند و احتمال پیوستنش به پرسپولیس گفت: پرسپولیس بازیکنان زیادی در پست دفاع دارد. اگر کولسیانی بماند خرید مرادموند به نفع پرسپولیس نیست. اگر مرادمند نمی‌خواهد فوتبالش خراب شود و در ارتش سرخ روی نیمکت بنشیند، بهتر است دور حرکت را خط بکشد. استقلال در خط دفاع به مرادمند نیاز دارد او می تواند در استقلال بماند و در رادار هواداران بماند و در آینده به تیم ملی دعوت شود.

امسال عجیب ترین سال نقل و انتقالات فوتبال ایران بوده است

جمشیدیان با بیان اینکه پیراهن تیم ها بی رحمانه بی ارزش شده است، تاکید کرد: از بی ارزش شدن پیراهن ها بسیار ناراحت هستم. مسائل مالی در فوتبال ایران آنقدر بزرگ و برجسته شده است که بازیکنان حاضرند برای پول دست به هر کاری بزنند. در گذشته بازیکنان قدیمی پیراهن را مقدس نگه می داشتند اما امسال عجیب ترین سال نقل و انتقالات تاریخ فوتبال ایران بوده است. گاهی اوقات رنگ پول را قویتر از تعصب می بینم و می توانم قبول کنم که بازیکنان تیمشان را ترک کنند و به دلایلی غیر از پول به تیم دیگری بروند. جالب است که این اتفاق در مسیر پیشرفت و دسترسی به تیم ملی نمی افتد، چیزی که آنها می خواهند فقط پول بیشتر است. کل بازار نقل و انتقالات امسال به طرز وحشتناکی بوی پول می دهد و بازیکنانی که به سرخابی ها می پیوندند بیشترین نگرانی را در مورد هزینه های قرارداد دارند.

سال آینده هیچ برنده ای در لیگ وجود نخواهد داشت

وی در این خصوص افزود: بازیکنان یک تیم را به صورت گروهی ترک می کنند و به تیم دیگری می پیوندند و اگر روزی می گفتند به دلیل مشکلات مالی نیست، حتما دروغ می گفتند. من از قراردادها مطلع هستم و باید بگویم مبالغ آنها بسیار بالاست. قوانین سقف قرارداد مضحک است و سقفی وجود ندارد. در لیگ سال آینده هیچ برنده ای وجود نخواهد داشت چون به درد فوتبال ایران نمی خورد. این فوتبالی که این همه در آن خرج می شود و دیگر حق ادعای برتری در آینده را ندارد چگونه می تواند؟ تیم ملی ایران به همان اندازه ضربه خواهد خورد.

جمشیدیان ادامه داد: بازیکنان باید بدانند که اگر پیر شدند به جای تمدید قرارداد و پیوستن به تیم های بزرگ، فوتبال را کنار بگذارند تا آبروی خود را حفظ کنند. یک روز اگر رونالدو هم بداند که به درد باشگاه نمی خورد و تیمش را سودآور نمی کند، تصمیم می گیرد فوتبال را کنار بگذارد. متاسفانه این نوع مسائل باعث شده تیم های ایرانی در رقابت های آسیایی و تنها لیگ برتر ایران حرفی برای گفتن نداشته باشند.

فصل بعد بهتر می توانیم نکونام را قضاوت کنیم

پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه عملکرد نکونام در فصل آینده بهتر قابل قضاوت است، گفت: با موجودی فعلی باید بهترین ابزار را در اختیار نکونام قرار داد. نکونام در فصل گذشته ابزار بسیار کمی داشت اما با وجود ناکامی عده ای و عدم حضور تیم، نکونام خم نشد و تا آخرین لحظه جنگید، اما متاسفانه برخی اتفاقات و بدشانسی باعث از دست رفتن قهرمانی شد.

جمشیدیان در پایان خاطرنشان کرد: سبک نکونام در فصل آینده بهتر قابل قضاوت است. ساختار و استخوان های تیم حفظ شده و با توجه به اینکه نکونام یک فصل در استقلال بوده و شناخت کافی از تیم دارد، به نظر می رسد می توانیم سال موفقی داشته باشیم. استقلال فصل گذشته برای پیروزی مشکل داشت، اما هر وقت از شکست می ترسیدیم از بازی عقب نشینی کردند. کادر فنی باید تمرکز بازیکنان را داشته باشد و امیدوارم هواداران نیز از این تیم حمایت کنند تا یک قهرمانی به پیشنهاد استقلال اضافه شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *